Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tidspunkt for reservering Vs reservasjons nummer

Startet av Leaffen, torsdag 02. mai 2013, klokken 14:13

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: tullball på onsdag 09. oktober 2013, klokken 23:04
Om du tror model S går ned 50% i pris tar du kraftig feil. Den vil sannsynlgvis aldri gå ned i pris. Tesla vil dog sannsynligvis komme med billigere modeller.

Han snakker jo om brukte TMS...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

MinTesla

For en bråkebøtte du er Ellbil.

Du må da forstå at 21" bråker mere og slites fortere, enn 19" på samme bil.

At du ikke forstår Tesla konseptopplevelse og smartness om at det er motiverte kunder som her vil skape suksessen, er vel en forklaring på at Citroen selger biler.

Fokuser på muligheter og det gode sammen med åndedrettet ditt, så skal du se at verden ser annerledes ut etterhvert.

I beste mening...
Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

Balrog

Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Kallagtunet


pej

Nå har det snart gått 2 uker siden jeg trykket på bestill, men idag har jeg bestemt meg for å trekke meg, mens jeg fortsatt kan få tilbake depositumet.

Jeg kjører ca 22 mil om dagen så selv små bagateller kan bli plagsomme etter at man har kjørt av seg den første "rusen" denne bilen gir deg.

Følgende grunner i prioritert rekkefølge.

1.  Alt for lavt sete/ ikke mulig å justere nakkestøtte (jeg er 194cm)
2.  Usymetrisk armstøtte, midtarmlenet er høyere enn armlenet i døra. Dette føles skjevt og det er ikke mulig å justere høyden på midtarmlenet
3.  Hjulstøy i 110-120km/t (som er 90% av min reise til og fra jobb)
4.  Ikke mulig å feste bakseteunderholdning for barna sikkert (på nakkestøttene e.l.)
5.  Ikke mulig med hengerfeste
6.  Dårlig DAB radio (jeg hører nesten bare på radio)
7.  Dårlig garanti, kun 80.000km på bilen. I praksiss for meg 2 års garanti pga lang reisevei til jobb (BMW har 200.000km, Toyota 160.000km, osv)
8.  Svært mangelfull info rundt lading med 32A230V. Her spriker infoen om man trenger dobbeltlader eller ikke for å oppnå mer enn 3,6kW lading
9.  Lav takhøyde bak (ikke for voksne etter min mening)
10.Flate og harde seter bak
11.Meldinger om vannlekasjer og duggproblemer fra folk som har fått "Norske" biler levert

Det slo meg idag at jeg virklig ikke kan bruke 600K på en bil som har alle disse manglene, men jeg kommer helt sikkert til å angre når bilen til kollegaen min kommer i januar.

Hell og Lykke til alle dere som kjøper dere en Model S, dette er et utrolig viktig ledd og nærmest et paradigmeskifte i bilhistorien, men for meg personlig venter jeg til revolusjonen er over....

Kjører Leaf og Diesel Passat idag.


- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Meringdal

Du har jo to greie biler, vent kanskje til en eventuell facelift av model s, så er det mulig alle dine punkter er fikset på :-)

SR

Ja, ja. Da vet vi det. Flere som har lyst til å opplyse om hva de ikke har tenkt  å gjøre??
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Veggen

Høres ut som en gjennomtenkt avgjørelse dette.
Det er slett ikke alle som passer til å være i front av utviklingen.

AllanW

4. Bråker det virkelig så jævlig fra hjulene?
6. Det finnes jo internett radio med tusenvis av radio kanaler.
7. Det er jo 8 år garanti og ubegrenset km/t. Selve bilen har vel 5 års garanti som er 16 000km i året hvis det er kun 80 000km. Men ser ikke at det står noen steder.
5 år er vel 5 år? :O
8.Dobbeltlader fungerer kun på 400V

Og du skal vel ALDRI sitte bak? :)
Men ja , men må gå for selve følelsen.
Tesla Model X kommer jo etterhvert og den har god plass og kommer til å ta med seg masse lærdom fra Model S.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

laumb

Enda en som er ute å søker bekreftelse på sitt valg?

Noen som klarer å grave opp en tilsvarende tråd til meg så vi kan slå dem sammen? Tror vi har en eller to til. ;)

janosat

Sitat fra: pej på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 22:57
Nå har det snart gått 2 uker siden jeg trykket på bestill, men idag har jeg bestemt meg for å trekke meg, mens jeg fortsatt kan få tilbake depositumet.

Jeg kjører ca 22 mil om dagen så selv små bagateller kan bli plagsomme etter at man har kjørt av seg den første "rusen" denne bilen gir deg.

Følgende grunner i prioritert rekkefølge.

1.  Alt for lavt sete/ ikke mulig å justere nakkestøtte (jeg er 194cm)
2.  Usymetrisk armstøtte, midtarmlenet er høyere enn armlenet i døra. Dette føles skjevt og det er ikke mulig å justere høyden på midtarmlenet
3.  Hjulstøy i 110-120km/t (som er 90% av min reise til og fra jobb)
4.  Ikke mulig å feste bakseteunderholdning for barna sikkert (på nakkestøttene e.l.)
5.  Ikke mulig med hengerfeste
6.  Dårlig DAB radio (jeg hører nesten bare på radio)
7.  Dårlig garanti, kun 80.000km på bilen. I praksiss for meg 2 års garanti pga lang reisevei til jobb (BMW har 200.000km, Toyota 160.000km, osv)
8.  Svært mangelfull info rundt lading med 32A230V. Her spriker infoen om man trenger dobbeltlader eller ikke for å oppnå mer enn 3,6kW lading
9.  Lav takhøyde bak (ikke for voksne etter min mening)
10.Flate og harde seter bak
11.Meldinger om vannlekasjer og duggproblemer fra folk som har fått "Norske" biler levert

Det slo meg idag at jeg virklig ikke kan bruke 600K på en bil som har alle disse manglene, men jeg kommer helt sikkert til å angre når bilen til kollegaen min kommer i januar.

Hell og Lykke til alle dere som kjøper dere en Model S, dette er et utrolig viktig ledd og nærmest et paradigmeskifte i bilhistorien, men for meg personlig venter jeg til revolusjonen er over....

Kjører Leaf og Diesel Passat idag.




Kondulerer!

Clandrel

11. grunner til å velge Tesla model S:

1. Svinnende lite penger for 367Hk (S85 som jeg har bestilt)
2. Fantastisk design
3. Meget god plass til å være en sportscoupe
4. Slippe å ergre seg over diesel/bensintanking till 800kr gangen
5. Futuristisk brukergrensesnitt som fungerer
6. Lavt støynivå
7. Meget sikker bil
8. Antakelig lavt verdifall (ikke noe mer enn diesel/bensinbiler i samme prissegment)
9. Kollektivfeltmulighet
10. Ingen bompenger
11. Pur glede!

pej

Jeg trenger ingen bekreftelse fra noen.

4.Bilen støyer mer enn min 2011 passat i 120km/t , sorry, skulle ønske det ikke stemte. Mål selv dBA.
6.Joda, men med mye dårliger lyd. Er bortskjemt med DAB radio som faktisk er veldig bra i VAG
7. Garantien på selve bilen (se dokumentet som ligger under my tesla) er kun 5 år ELLER 80.000km, så en vannlekasje etter 81.000KM er en reklamasjonsak, men ikke nødvendigvis garanti. Så derfor med 40.000KM pr år som jeg kjører er det i praksiss 2 års garanti på bilen. Batteriet er jo ubegrenset, men det står ikke noe sted om hvor dårlig det skal være etter 5 år f.eks før det blir byttet. De sier muntlig 70%, men det står også at man må forvente at det blir dårligere for hvert år. Dette henger jo også sammen med antall ladesykluser, noe jeg ville hatt mange av siden bilen ville blitt ladet ofte.
8. Dette har like mange svar som spørsmål. Jobber rett ved Oslo avd, og ingen der kan svare. Salto (som selger ladeløsninger) sier at bilen ikke tar imot mer enn 3,6kw lading, selv med 32A enfas 230. MEN med dobbeltlader lader den på ca 7kW med enfas 32A 230. Så jeg hører mange bestiller ekstra lader for å være sikre.

Jeg skal ikke sitte bak, men har noen kompiser som også er basketballhuer:)

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Balrog

For ikke å snakke om at Tesla Model S mangler brilleholder og paraplystativ. Bilen er jo fullstendig ubrukelig uten slike nødvendigheter. Dessuten mangler den plass til en struts i bagasjerommet.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

AllanW

Herlig!  8)
Vil heller ha flere slike meldinger hehe.
Tesla mottoet i seg selv er jo godt nok.

Sitat fra: Clandrel på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 23:36
11. grunner til å velge Tesla model S:

1. Svinnende lite penger for 367Hk (S85 som jeg har bestilt)
2. Fantastisk design
3. Meget god plass til å være en sportscoupe
4. Slippe å ergre seg over diesel/bensintanking till 800kr gangen
5. Futuristisk brukergrensesnitt som fungerer
6. Lavt støynivå
7. Meget sikker bil
8. Antakelig lavt verdifall (ikke noe mer enn diesel/bensinbiler i samme prissegment)
9. Kollektivfeltmulighet
10. Ingen bompenger
11. Pur glede!
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA