Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ligningsverdi på Elbil?

Startet av fredag, tirsdag 16. april 2013, klokken 17:37

« forrige - neste »

fredag

Jeg ser at noen steder i USA så hilser Tesla-førerne på hverandre med en tommel opp når de møtes i trafikken.

Noen som tror det vil skje her i Norge også?

Eller kommer det til å bli så mange Teslaer her at det bare blir slitsomt?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Ingebrigt

Jeg hilser på alt av elektrisk om jeg bare er våken  nok til å registrere at de er der, laber respons da  :P

Hyperstress

Foreslår time-out tegnet "T" for Tesla.
Og "Looser-tegnet" (pekefinger og tommel 90g som en "L") til alle fossile.

;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

valvolainen

Er vant til hilsing fra min andre bil. Synes en vanlig hilsen er hyggelig. Jeg har i allefall ikke lyst til å bruke begge hender på det. Kommer til å løfte neven.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Balrog

Tommel opp ser lamt ut. Kan man ikke bare hilse på vanlig vis med høyre hånd?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Nuvolari

Hadde jeg møtt en TMS i dag hadde jeg hatt halve kroppen ut av vinduet med begge tommler opp. Roer seg vel etterhvert.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Epleskreller

Sitat fra: Nuvolari på søndag 11. august 2013, klokken 10:40
Hadde jeg møtt en TMS i dag hadde jeg hatt halve kroppen ut av vinduet med begge tommler opp. Roer seg vel etterhvert.

Har faktisk vært så heldig å møte TMS noen ganger. Felles har vært at jeg ikke har rukket å gjøre noe og kun gispet i det de passerte andre vei..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Griffel

Sitat fra: Balrog på søndag 11. august 2013, klokken 10:34
Tommel opp ser lamt ut. Kan man ikke bare hilse på vanlig vis med høyre hånd?
Nå finnes det jo et enholdsalfabet:
http://www.acm.no/materiell/handalfabet/1hands.html
hva med en T ?

Denne avstemmingen er forøvrig ikke stengt:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,454.0.html
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Olemann


Da jeg kjørte Reva hilste vi på hverandre.........med trilling er det ikke helt sånn.......usikker på om Tesla vil hilse på Reva, eller er det en fordom mon tro  :D

Elbil er vel elbil........kultur er kultur....

Da min far kjøpte campingvogn og hang den bak bobla på 1960 tallet så hilste alle med campingvogn på hverandre.....

Tiden endrer nok det meste, tråden "Når får du din Leaf" er ikke helt som før heller....

Mvh Ole

Sitat fra: fredag på tirsdag 02. april 2013, klokken 23:56
Jeg ser at noen steder i USA så hilser Tesla-førerne på hverandre med en tommel opp når de møtes i trafikken.

Noen som tror det vil skje her i Norge også?

Eller kommer det til å bli så mange Teslaer her at det bare blir slitsomt?

TS

Sitat fra: Olemann på søndag 11. august 2013, klokken 11:30

Da jeg kjørte Reva hilste vi på hverandre.........med trilling er det ikke helt sånn.......usikker på om Tesla vil hilse på Reva, eller er det en fordom mon tro  :D

Elbil er vel elbil........kultur er kultur....

Da min far kjøpte campingvogn og hang den bak bobla på 1960 tallet så hilste alle med campingvogn på hverandre.....

Tiden endrer nok det meste, tråden "Når får du din Leaf" er ikke helt som før heller....

Mvh Ole

Sitat fra: fredag på tirsdag 02. april 2013, klokken 23:56
Jeg ser at noen steder i USA så hilser Tesla-førerne på hverandre med en tommel opp når de møtes i trafikken.

Noen som tror det vil skje her i Norge også?

Eller kommer det til å bli så mange Teslaer her at det bare blir slitsomt?

På nittitallet da det ikke var import av Alfa Romeo til Norge, hilste eierne på hverandre .. Da den vanlige mann i gata begynte å kjøpe Alfa, var det slutt på det..
Det samme vil nok gjelde elbil, da et ikke lenger vil være kun entusiaster som kjører de.  Selv slår jeg gjerne an en prat med Tesla eiere om jeg møter de .

Ellers har jeg alltid lyst til å vise tommelen opp til elbilister når jeg går eller sykler  ;)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

petersv


Balrog

Sitat fra: Olemann på søndag 11. august 2013, klokken 11:30
Da min far kjøpte campingvogn og hang den bak bobla på 1960 tallet så hilste alle med campingvogn på hverandre.....

Mange hilser jo på campingvognførere i dag også når de endelig klarer å komme forbi etter 20 minutters irritasjon og forsinkelse, men kanskje ikke på den måten du tenker på....

Boble med campingvogn - jesusmuhammed...
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Kallisman

Jeg kjører Alfa Romeo noen uker til, og hilser fortsatt når jeg møter en annen AR. Mange andre hilser også, men ikke alltid de med de nyeste bilene.
Har også lurt på om jeg skal hilse når jeg møter andre Teslaer eller alle elbiler. Det begynner å bli mange elbiler i Oslo nå, så det kan bli mye hilsing etter hvert.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Alpha

Vi i Porsche Club Norge hilser alltid på andre Porscher på veien. Det kan være litt slapt blant de som eier Panamera og Cayenne, men andre modeller hilser stort sett uten unntak. På samme måte som for Alfa vil nok hilsingen avta etterhvert som mange kjøper bilen (og med ca 1900 biler de nærmeste 6 mnd så er nok det sannsynlig). I tillegg vil nok Model S være konebil for noen (slik Cayenne er det) og konebiler hilser aldri..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA