Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ligningsverdi på Elbil?

Startet av fredag, tirsdag 16. april 2013, klokken 17:37

« forrige - neste »

Veggen

Sitat fra: TS på søndag 11. august 2013, klokken 11:44
På nittitallet da det ikke var import av Alfa Romeo til Norge, hilste eierne på hverandre .. Da den vanlige mann i gata begynte å kjøpe Alfa, var det slutt på det..

Å? Hilsekulturen blant Alfister er da høyst levende, hilste og fikk returhilsen fra 3 stk i dag. I byen og på motorvei kan det være ymse, men langs landeveien er det stort sett alltid respons å få.
Er vant til hilsing også fra MC, så kommer nok til å overføre dette til Tesla.
Ser ikke behov for en egen hilsen, en vennlig liten bevegelse av hånden gjør jobben.

Anders Heibø

Sitat fra: TS på søndag 11. august 2013, klokken 11:44

På nittitallet da det ikke var import av Alfa Romeo til Norge, hilste eierne på hverandre .. Da den vanlige mann i gata begynte å kjøpe Alfa, var det slutt på det..
Det samme vil nok gjelde elbil, da et ikke lenger vil være kun entusiaster som kjører de.  Selv slår jeg gjerne an en prat med Tesla eiere om jeg møter de .

Ellers har jeg alltid lyst til å vise tommelen opp til elbilister når jeg går eller sykler  ;)

Det er hilseplikt for de som er medlem i Alfa Romeo forum. http://cuoresportivo.no/index.php?topic=47.0
Kanskje noe å innføre for brukere av elbilforum som kjører Tesla? Jeg kommer til å hilse så lenge Tesla ikke er allemannseie :-)
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

19quiz76

Hva med Victory-tegn (seier over olja), eller et ok-tegn (sirkel med peke- og tommelfinger) som symbol på Zero Oil?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

teslaz

P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

laumb

Tunga over rutekanten, foten ut taket og hånda på sladrespeilet blir min hils.

teslaz

Sitat fra: laumb på mandag 12. august 2013, klokken 00:39
Tunga over rutekanten, foten ut taket og hånda på sladrespeilet blir min hils.
+1  ;D
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Cowboystrekk

Jeg skjønner ikke hvorfor dere diskutere dette. På side 295, kapitell 17, seksjon 38 i den europeiske model s-manualen like bak avsnittet om at du mister all garanti ved kjøp av felger, dekk etc fra tredjepart og at helårsdekkene er mer enn gode nok selv på holke og at all avkjøring av veg skyldes fører og ikke model s sitt overlegne stabilitetssystem og\eller elendige dekk, og like foran avsnittet om at all kritikk mot tesla bryter med ytringsfriheten så finner dere at alle model s-eiere har hilseplikt på hverandre og Elon. Om man ikke overholder hilseplikten kan Tesla inndra bilen og:
a) videreselge den til overpris
b) lage en petition til det hvite hus om hvor ubrukelig du er
c) automatisk få slettet alle forumprofiler da tesla automatisk overvåker og hakker alle cookies hvor ordene tesla, model og s brukes, selv alene :D
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Gjermund

Bare folk ikke krasjer fordi de er mer opptatt av hilsing og annet tull enn å følge med i trafikken så. Slik at vi får dyrere forsikring.

testO

#23
The Tesla Nod!

Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

Lille Lance

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

stianrod

Var ute på prøvekjøring i Trondheim på onsdag, og ved sirkus shopping kom jeg faktisk i møte med en annen Model S.  Selv på prøvekjøring var det naturlig for meg å hilse på den andre Tesla'n.  Han hilste tilbake.  Egentlig en ganske god følelse :)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

mylo

Jeg har hilst flere ganger fra firma bilen. KoneTeslane fatter ikke enthusiasmen ::) Kommer nok til å hilse når vi får vår super-sedan minivan ;-)

VigdisA

Jeg hilser gjerne - vi har ikke konebil her i huset ;)


Forsøkte å hilse på en for en stund siden med prøveskilt, men lurer på om det kanskje var en av demobilene.
Traff en forrige søndag, men da var jeg opptatt med å ta av til høyre og med biler bak meg så det ble ikke noen hilsing.  Tror ikke vedkommende som skulle på veien rakk å tenke på annet enn å foreta venstresvingen sin heller.
Lover å hilse neste gang om jeg kan..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Jærbuen

Jeg kommer til å hilse, enten blink med lysa, eller med hånden. Gjør alltid dette på MC også, selv om det er mange på veien til tider ;)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Vikingo

 :) EIN SKAL HELSE PÅ ALLE ELBILAR. Meinar eg då.:-)
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA