Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

morpheos

Jeg gikk for panotak pga. takboks (P85+), men etter påskeferie med to små barn i bilen og sykkel montert ved hjelp av stativ fra Vsport (SeaSucker) må jeg si at jeg ikke ser helt behovet for å ødelegge bilen med takboks egentlig. Kommer fra en BMW 525 som har hatt takboks på mer eller mindre hele tiden siden "det er så greit å putte ting oppi der". Erfaring så langt fra første lengre tur med mye pakking er at du får helt utrolig mye inn i bilen uten å måtte ty til takboks.

Dog; med sol og lett vårstemning i Bergen i går var det ikke helt feil å hive på sommermusikk og åpne taket.

mj

La min ut for en uke siden. Mindre respons en forventet egentlig. Er det lov å linke til annonsen her for å få en tilbakemelding ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 31. mars 2016, klokken 17:46
Ikke umulig. Bra det finnes kjøpere som meg da som absolutt ikke ville vurdert en bil med panotak. Riktignok ikke i markedet etter bil akkurat nå, men kjenner folk som er i tenkeboksen og som heller ikke har behov for takboks.  Kommer nok til å tipse om denne. En rwd-bil uten klappseter har enorm trunk og frunk og jeg ville nok ikke kalt den upraktisk fordi man må gå etter alternative løsninger om man skal ha takboks :)

For min del er det frakt av lange gjenstander som f.eks planker som ville gjort en slik bil upraktisk. All verdens liter i bagasjeplass hjelper ikke når man skal frakte en 2x8" på 5,4 meter eller 6m lange armeringsjern ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Superelbilen

Sitat fra: mj på torsdag 31. mars 2016, klokken 17:54
La min ut for en uke siden. Mindre respons en forventet egentlig. Er det lov å linke til annonsen her for å få en tilbakemelding ?

Legg den ut du. Jeg er interessert i tesla model s, og leter jevnt og trutt på finn.no

HelectriC

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 31. mars 2016, klokken 18:04
Ikke umulig. Bra det finnes kjøpere som meg da som absolutt ikke ville vurdert en bil med panotak. Riktignok ikke i markedet etter bil akkurat nå, men kjenner folk som er i tenkeboksen og som heller ikke har behov for takboks.  Kommer nok til å tipse om denne. En rwd-bil uten klappseter har enorm trunk og frunk og jeg ville nok ikke kalt den upraktisk fordi man må gå etter alternative løsninger om man skal ha takboks :)

For min del er det frakt av lange gjenstander som f.eks planker som ville gjort en slik bil upraktisk. All verdens liter i bagasjeplass hjelper ikke når man skal frakte en 2x8" på 5,4 meter eller 6m lange armeringsjern ;)

Tanken med Model S er nok ikke som byggeplassbil. Ligger nok langt ned på Elon sin liste å få plass til 6m armeringsjern.
ioniq 5

Muffinman

Ikke akkurat gjennomsnittsbehovet. Selv løser jeg dette, når behovet en sjelden gang oppstår, ved å enten byttelåne en egnet bil eller ta hjemkjøring på varene. Det er gratis over et visst beløp, men man får veldig mange hjemkjøringer av småting for det panotak/takstativ/boks koster. Da slipper jeg å bruke lagerplass til takutstyret når det ikke er i bruk også. Uansett avskyr jeg å sitte under glass, så her er det bare vinn-vinn for min del.

jkirkebo

Sitat fra: HelectriC på torsdag 31. mars 2016, klokken 18:47

Tanken med Model S er nok ikke som byggeplassbil. Ligger nok langt ned på Elon sin liste å få plass til 6m armeringsjern.

Nei, da hadde vi hatt hengerfeste. Men taktstaiv duger fint til slikt det. Det er ikke alle forunt å kunne ha en egen bil til frakting av materialer ;)

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 31. mars 2016, klokken 19:05

Ikke akkurat gjennomsnittsbehovet. Selv løser jeg dette, når behovet en sjelden gang oppstår, ved å enten byttelåne en egnet bil eller ta hjemkjøring på varene. Det er gratis over et visst beløp, men man får veldig mange hjemkjøringer av småting for det panotak/takstativ/boks koster. Da slipper jeg å bruke lagerplass til takutstyret når det ikke er i bruk også. Uansett avskyr jeg å sitte under glass, så her er det bare vinn-vinn for min del.

Fungerer dårlig for min del da dey ofte er til hytta jeg har fraktet slikt. Å betale for frakt dit koster skjorta, å byttelåne bil ville betydd endel tusen kilometer i lånt fossilbil i året. Lite attraktivt ;)

Personlig elsker jeg den lyse og åpne følelsen panoramasoltalet gir, men jeg har ikke noe bruk for å åpne det. Hadde derfor gjerne tatt fast glasstak om det hadde vært mulig. Da gjerne med ennå større glassflate enn dagens pano-tak.

AppleKnocker

Sitat fra: Muffinman på torsdag 31. mars 2016, klokken 13:07
Hva er galt med denne da? Har ligget veldig lenge ute, og prisen er ikke gal.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=60575077
Prisen er det første jeg reagerer på. Ville sagt at det er 40' for dyrt med den km standen.

Hvis jeg skulle lagt ut min egen bil (noe jeg for øvrig ikke skal) som er nesten to år yngre og har autopilot, men ikke 21'' så tror jeg ikke jeg ville lagt meg mye over dette (med mindre jeg legger til grunn at bilen  har steget i verdi...)
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

TRM

Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 31. mars 2016, klokken 19:28
Prisen er det første jeg reagerer på. Ville sagt at det er 40' for dyrt med den km standen.

Hvis jeg skulle lagt ut min egen bil (noe jeg for øvrig ikke skal) som er nesten to år yngre og har autopilot, men ikke 21'' så tror jeg ikke jeg ville lagt meg mye over dette (med mindre jeg legger til grunn at bilen  har steget i verdi...)
Oi dæven. PM meg straks du er klar for å selge!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

GOS

Sitat fra: TRM på torsdag 31. mars 2016, klokken 20:04

Oi dæven. PM meg straks du er klar for å selge!
[/quote]
..og meg.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

AppleKnocker

Interessant at biler som kostet mellom 500' og 550' for ett år siden tilsynelatende vil bli revet vekk om de legges ut for det samme nå. Spørs om ikke det er en god porsjon ønsketenking inn i bildet, særlig siden "etterspørselen" kommer fra folk som allerede eier en slik bil  :D

Den aktuelle finn bilen er for dyr, ellers hadde den vært solgt. Det er egentlig ikke så mye å diskutere.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Trallalala

Jepp. Min P85 gikk for 565.000 etter halvannen uke på Finn, og det er helt greit. Lå tilsvarende for 100.000 mer ute, og det er vel lite realistisk.

TJK

Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 31. mars 2016, klokken 19:28

Den var billigere for 8 måneder siden. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62457084

Guybrush

Ikke ofte biler øker i verdi  1 kr pr kjørt kilometer  :o

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA