Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Epleskreller

Sitat fra: fonberg på mandag 14. mars 2016, klokken 07:31
Sitat fra: Trallalala på mandag 14. mars 2016, klokken 07:21
Min P85 til 570.000 :P

Selv går jeg for oppgradering til P85D.

Min relativt godt utstyrte 2013 S85 kjørt 67000 km går for 510, jeg bytter i ny og tilsvarende utstyrt S85D. Ja, jeg synes det blir et betenkelig stort mellomlegg.

Du mister den fine grønnfargen da :(

Jeg fikk 4G 3. mars på en 70D :D Den havner på finn like før Model X kommer
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Hva er galt med denne da? Har ligget veldig lenge ute, og prisen er ikke gal.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=60575077

TRM

Sitat fra: Muffinman på torsdag 31. mars 2016, klokken 13:07
Hva er galt med denne da? Har ligget veldig lenge ute, og prisen er ikke gal.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=60575077
Tipper km.stand skremmer mange.
Forøvrig må det her være en av de absolutt første Model S'ene i Norge?
Registrert første gang i Norge
05.09.2013
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Muffinman

Jo, men det er jo faktisk solgt en del 2013-biler med >= kilometerstand til høyere priser mens annonsen har ligget ute. Kanskje et eller annet krøll som ikke framgår av annonsen, men tror jeg ville vurdert denne om jeg skulle handlet bil i dag. Ikke panotak=interessant bil, 21" selges, pianolakk folieres med karbon. Ville helst hatt lyst interiør, men man kan ikke få alt her i verden.

Min P85 har forresten lavere registreringsnummer selv om den er knappe to måneder nyere.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 31. mars 2016, klokken 14:23
Jo, men det er jo faktisk solgt en del 2013-biler med >= kilometerstand til høyere priser mens annonsen har ligget ute. Kanskje et eller annet krøll som ikke framgår av annonsen, men tror jeg ville vurdert denne om jeg skulle handlet bil i dag. Ikke panotak=interessant bil, 21" selges, pianolakk folieres med karbon. Ville helst hatt lyst interiør, men man kan ikke få alt her i verden.

Jeg tror kanskje det er mangelen på pano-tak som gjør denne tungsolgt. Upraktisk med bil uten hengerfeste og takstativ for min del ihvertfall, må ha minst én av delene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

#1085
Ikke umulig. Bra det finnes kjøpere som meg da som absolutt ikke ville vurdert en bil med panotak. Riktignok ikke i markedet etter bil akkurat nå, men kjenner folk som er i tenkeboksen og som heller ikke har behov for takboks.  Kommer nok til å tipse om denne. En rwd-bil uten klappseter har enorm trunk og frunk og jeg ville nok ikke kalt den upraktisk fordi man må gå etter alternative løsninger om man skal ha takboks :)

morpheos

Jeg gikk for panotak pga. takboks (P85+), men etter påskeferie med to små barn i bilen og sykkel montert ved hjelp av stativ fra Vsport (SeaSucker) må jeg si at jeg ikke ser helt behovet for å ødelegge bilen med takboks egentlig. Kommer fra en BMW 525 som har hatt takboks på mer eller mindre hele tiden siden "det er så greit å putte ting oppi der". Erfaring så langt fra første lengre tur med mye pakking er at du får helt utrolig mye inn i bilen uten å måtte ty til takboks.

Dog; med sol og lett vårstemning i Bergen i går var det ikke helt feil å hive på sommermusikk og åpne taket.

mj

La min ut for en uke siden. Mindre respons en forventet egentlig. Er det lov å linke til annonsen her for å få en tilbakemelding ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 31. mars 2016, klokken 17:46
Ikke umulig. Bra det finnes kjøpere som meg da som absolutt ikke ville vurdert en bil med panotak. Riktignok ikke i markedet etter bil akkurat nå, men kjenner folk som er i tenkeboksen og som heller ikke har behov for takboks.  Kommer nok til å tipse om denne. En rwd-bil uten klappseter har enorm trunk og frunk og jeg ville nok ikke kalt den upraktisk fordi man må gå etter alternative løsninger om man skal ha takboks :)

For min del er det frakt av lange gjenstander som f.eks planker som ville gjort en slik bil upraktisk. All verdens liter i bagasjeplass hjelper ikke når man skal frakte en 2x8" på 5,4 meter eller 6m lange armeringsjern ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Superelbilen

Sitat fra: mj på torsdag 31. mars 2016, klokken 17:54
La min ut for en uke siden. Mindre respons en forventet egentlig. Er det lov å linke til annonsen her for å få en tilbakemelding ?


Legg den ut du. Jeg er interessert i tesla model s, og leter jevnt og trutt på finn.no

HelectriC

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 31. mars 2016, klokken 18:04
Sitat fra: Muffinman på torsdag 31. mars 2016, klokken 17:46
Ikke umulig. Bra det finnes kjøpere som meg da som absolutt ikke ville vurdert en bil med panotak. Riktignok ikke i markedet etter bil akkurat nå, men kjenner folk som er i tenkeboksen og som heller ikke har behov for takboks.  Kommer nok til å tipse om denne. En rwd-bil uten klappseter har enorm trunk og frunk og jeg ville nok ikke kalt den upraktisk fordi man må gå etter alternative løsninger om man skal ha takboks :)

For min del er det frakt av lange gjenstander som f.eks planker som ville gjort en slik bil upraktisk. All verdens liter i bagasjeplass hjelper ikke når man skal frakte en 2x8" på 5,4 meter eller 6m lange armeringsjern ;)

Tanken med Model S er nok ikke som byggeplassbil. Ligger nok langt ned på Elon sin liste å få plass til 6m armeringsjern.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Muffinman

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 31. mars 2016, klokken 18:04
Sitat fra: Muffinman på torsdag 31. mars 2016, klokken 17:46
Ikke umulig. Bra det finnes kjøpere som meg da som absolutt ikke ville vurdert en bil med panotak. Riktignok ikke i markedet etter bil akkurat nå, men kjenner folk som er i tenkeboksen og som heller ikke har behov for takboks.  Kommer nok til å tipse om denne. En rwd-bil uten klappseter har enorm trunk og frunk og jeg ville nok ikke kalt den upraktisk fordi man må gå etter alternative løsninger om man skal ha takboks :)

For min del er det frakt av lange gjenstander som f.eks planker som ville gjort en slik bil upraktisk. All verdens liter i bagasjeplass hjelper ikke når man skal frakte en 2x8" på 5,4 meter eller 6m lange armeringsjern ;)
Ikke akkurat gjennomsnittsbehovet. Selv løser jeg dette, når behovet en sjelden gang oppstår, ved å enten byttelåne en egnet bil eller ta hjemkjøring på varene. Det er gratis over et visst beløp, men man får veldig mange hjemkjøringer av småting for det panotak/takstativ/boks koster. Da slipper jeg å bruke lagerplass til takutstyret når det ikke er i bruk også. Uansett avskyr jeg å sitte under glass, så her er det bare vinn-vinn for min del.

jkirkebo

Sitat fra: HelectriC på torsdag 31. mars 2016, klokken 18:47
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 31. mars 2016, klokken 18:04
Sitat fra: Muffinman på torsdag 31. mars 2016, klokken 17:46
Ikke umulig. Bra det finnes kjøpere som meg da som absolutt ikke ville vurdert en bil med panotak. Riktignok ikke i markedet etter bil akkurat nå, men kjenner folk som er i tenkeboksen og som heller ikke har behov for takboks.  Kommer nok til å tipse om denne. En rwd-bil uten klappseter har enorm trunk og frunk og jeg ville nok ikke kalt den upraktisk fordi man må gå etter alternative løsninger om man skal ha takboks :)

For min del er det frakt av lange gjenstander som f.eks planker som ville gjort en slik bil upraktisk. All verdens liter i bagasjeplass hjelper ikke når man skal frakte en 2x8" på 5,4 meter eller 6m lange armeringsjern ;)

Tanken med Model S er nok ikke som byggeplassbil. Ligger nok langt ned på Elon sin liste å få plass til 6m armeringsjern.

Nei, da hadde vi hatt hengerfeste. Men taktstaiv duger fint til slikt det. Det er ikke alle forunt å kunne ha en egen bil til frakting av materialer ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 31. mars 2016, klokken 19:05
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 31. mars 2016, klokken 18:04
Sitat fra: Muffinman på torsdag 31. mars 2016, klokken 17:46
Ikke umulig. Bra det finnes kjøpere som meg da som absolutt ikke ville vurdert en bil med panotak. Riktignok ikke i markedet etter bil akkurat nå, men kjenner folk som er i tenkeboksen og som heller ikke har behov for takboks.  Kommer nok til å tipse om denne. En rwd-bil uten klappseter har enorm trunk og frunk og jeg ville nok ikke kalt den upraktisk fordi man må gå etter alternative løsninger om man skal ha takboks :)

For min del er det frakt av lange gjenstander som f.eks planker som ville gjort en slik bil upraktisk. All verdens liter i bagasjeplass hjelper ikke når man skal frakte en 2x8" på 5,4 meter eller 6m lange armeringsjern ;)
Ikke akkurat gjennomsnittsbehovet. Selv løser jeg dette, når behovet en sjelden gang oppstår, ved å enten byttelåne en egnet bil eller ta hjemkjøring på varene. Det er gratis over et visst beløp, men man får veldig mange hjemkjøringer av småting for det panotak/takstativ/boks koster. Da slipper jeg å bruke lagerplass til takutstyret når det ikke er i bruk også. Uansett avskyr jeg å sitte under glass, så her er det bare vinn-vinn for min del.

Fungerer dårlig for min del da dey ofte er til hytta jeg har fraktet slikt. Å betale for frakt dit koster skjorta, å byttelåne bil ville betydd endel tusen kilometer i lånt fossilbil i året. Lite attraktivt ;)

Personlig elsker jeg den lyse og åpne følelsen panoramasoltalet gir, men jeg har ikke noe bruk for å åpne det. Hadde derfor gjerne tatt fast glasstak om det hadde vært mulig. Da gjerne med ennå større glassflate enn dagens pano-tak.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

AppleKnocker

Sitat fra: Muffinman på torsdag 31. mars 2016, klokken 13:07
Hva er galt med denne da? Har ligget veldig lenge ute, og prisen er ikke gal.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=60575077
Prisen er det første jeg reagerer på. Ville sagt at det er 40' for dyrt med den km standen.

Hvis jeg skulle lagt ut min egen bil (noe jeg for øvrig ikke skal) som er nesten to år yngre og har autopilot, men ikke 21'' så tror jeg ikke jeg ville lagt meg mye over dette (med mindre jeg legger til grunn at bilen  har steget i verdi...)
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA