Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Epleskreller

#315
Sitat fra: ElectroShock på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:04
Etter å ha tittet på Tesla'er Finn.no, har jeg funnet en lang rekke P85D og 85D som selges til stor rabatt på nypris. Jeg kan nesten ikke forstå at noen bestiller en ny Tesla nå som man lett kan finne helt nye, ubrukte biler med rabatter på 50K-80K+ som attpåtil har ankommet landet. (Med mindre du bare må ha en av de nye fargene, da  ;D)

Jeg har en med ny farge ;-) ,  kommer ikke før august da.. Er så fornøyd med den jeg har har, så vurderer å droppe bilbytte.  Totalt sparer man ca 22k + dobbeltlader 16-18k+ noe fra premium interiør 10k ish. Må velge farge i disse dager, faller nok ned på titanfarget.

Begge bilene legges nok ut på finn.no i løpet av juni..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

MeTesla

Må jo bety at bilene er tungsolgte. Men dette retter seg sikkert når spekulantbilene er ferdig solgt. Kanskje.

Hvor mye har en BMW tapt seg i det øyeblikket den kjører ut av butikken?

Havebigfun

Ser ikke ut som om D-modellene er særlig tungsolgte- fra 66 til 53 på få dager. Hittil har jeg samlet 243 D- annonser- svært mange er markert solgt eller slettet- oppfører man seg redelig som selger og ikke krever for høy gevinst ser det ut til at det er kjøpere der ute ;)

Jeg tror det som er forvirrende for eventuelle kjøpere er endringene i pakkesammensettning og priser. Det gjør at folk er redde å betale for noe de ikke får.
Det var en 85D til 50 k på Finn- spesifisert som mellomlegg mellom gammel pris og nå ønsket pris. Den forsvant fort, antakelig fordi kjøperen fikk følelsen av at det spilles med åpne kort.


nie

#318
Sitat fra: ElectroShock på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:04
Etter å ha tittet på Tesla'er Finn.no, har jeg funnet en lang rekke P85D og 85D som selges til stor rabatt på nypris. Jeg kan nesten ikke forstå at noen bestiller en ny Tesla nå som man lett kan finne helt nye, ubrukte biler med rabatter på 50K-80K+ som attpåtil har ankommet landet. (Med mindre du bare må ha en av de nye fargene, da  ;D)

Er den noen som har laget en oversikt over rabatter og/eller utrusting på de helt nye/ubrukte D-bilene på Finn.no a´la krister461's Statusoversikt?
Jeg har betalt depositum på en 85D som går i bestilling mandag førstkommende hvis jeg ikke kansellerer. For  min del er finn-annonsene uinteressante da bilene enten har feil utstyr/farge eller er priset altfor høyt.
"Min" bil koster 707.000,- med rød, next gen skinn, panotak, gassfjæring og vinterdekk. Finner ingen interessante biler på finn som matcher denne komb av utstyr/farger/pris.

Dersom noen vet om en en slik bil til 620-650.000 (50-80000 billigere) som kan leveres i mai/juni så kjøper jeg!!!!


Epleskreller

Du finner ingen med nextgen-setene dessverre.  De sier kategorisk nei til endringer, og nextgen-setene var kun tilgjengelig til P85D på de gamle prisene.

Forøvrig er elektrisk åpning av bakluke veldig kjekt om du har ladekabelen der, bruker luka mye mer enn på andre biler.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

MeTesla

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 09. mai 2015, klokken 07:17
Du finner ingen med nextgen-setene dessverre.  De sier kategorisk nei til endringer, og nextgen-setene var kun tilgjengelig til P85D på de gamle prisene.

Noen av oss var så heldige å få endret til NextGen framme og bak uten å endre på desemberprisen. Det vil nok ha mye å si når X melder sin ankomst og S skal (kanskje) selges. Men jeg har ikke sett noen av disse til salgs på Finn.

For øvrig er det bare 132 Model S til salgs nå, antallet har falt jevnt og trutt de siste dagene.

Men jeg ser også som ElectroShock at mange selges til veldig stor rabatt og jeg forstår heller ikke hvorfor og har tenkt at de da er veldig tungsolgte noe Havebigfun argumenterer godt for at de ikke er...

tkjoerlaug

Jeg vurderte "ny" finn-bil, men to krav fra min side er next-gen sportsseter og standard bakseter (pga. barnesete). Jeg fant ingen som hadde dette og når jeg i tillegg kunne velge farge og skreddersy alt slik jeg ville ha det valgte jeg å bestille ny i stedet. 

Rettep

Sitat fra: MeTesla på lørdag 09. mai 2015, klokken 08:26
Sitat fra: Epleskreller på lørdag 09. mai 2015, klokken 07:17
Du finner ingen med nextgen-setene dessverre.  De sier kategorisk nei til endringer, og nextgen-setene var kun tilgjengelig til P85D på de gamle prisene.

Noen av oss var så heldige å få endret til NextGen framme og bak uten å endre på desemberprisen. Det vil nok ha mye å si når X melder sin ankomst og S skal (kanskje) selges. Men jeg har ikke sett noen av disse til salgs på Finn.

For øvrig er det bare 132 Model S til salgs nå, antallet har falt jevnt og trutt de siste dagene.

Men jeg ser også som ElectroShock at mange selges til veldig stor rabatt og jeg forstår heller ikke hvorfor og har tenkt at de da er veldig tungsolgte noe Havebigfun argumenterer godt for at de ikke er...

Rettep

Hei, MeTesla.
Hvordan gikk du fram når du fikk endret setene? Jeg gjorde mange forsøk når dette ble endret på SD modellen (bestilte bil i midten av november). Lyktes ikke, og er frustrert over det, særlig når jeg vet at noen har fått det til.

MeTesla

#324
Sitat fra: Rettep på lørdag 09. mai 2015, klokken 10:18
Hei, MeTesla.
Hvordan gikk du fram når du fikk endret setene? Jeg gjorde mange forsøk når dette ble endret på SD modellen (bestilte bil i midten av november). Lyktes ikke, og er frustrert over det, særlig når jeg vet at noen har fått det til.

Det må ha vært noe med når bilen ble bestilt, jeg tror at det var få som fikk det til og bare de som har bestilt senere enn deg. Men jeg fikk først "nei" fra min DS, så tok jeg saken videre med salgsmannen som jeg først hadde kontakt med der jeg sa at "jeg er langt bak i køen så dette kan ikke være noe problem" osv osv. Så ringte han meg og ba meg ta kontakt med DS igjen og saken var løst på mirakuløst vis.

Men når det er sagt så har jeg ikke FÅTT bilen enda og det frustrerer meg. Har vært 3-4 uker med status In Production så bilferien i juli henger i en tynn tråd, glad jeg har booka hotellrom med mulighet for avbestilling men det er surt å måtte telle på knappene om ferieplanene må legges helt om...

pej

Jeg lurer på om dere som absolutt må ha NG seter har testet disse? Jeg syns de er for trange og tar mye plass. Skjønner ikke at folk absolutt må ha dette. Husk at dagens standardseter ikke kan sammenlignes med 2013 modellene. Barneseter funker dårlig bak på alle nye Model S da nakkestøttene ikke kan fjernes og har blitt mye større og mer forroverlutet enn de første modellene.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

D.O

Sitat fra: pej på lørdag 09. mai 2015, klokken 10:44
Jeg lurer på om dere som absolutt må ha NG seter har testet disse? Jeg syns de er for trange og tar mye plass. Skjønner ikke at folk absolutt må ha dette. Husk at dagens standardseter ikke kan sammenlignes med 2013 modellene. Barneseter funker dårlig bak på alle nye Model S da nakkestøttene ikke kan fjernes og har blitt mye større og mer forroverlutet enn de første modellene.
har nexgen, 2013mod p seter og 2015 mod p seter. Og nextgen er best, men tungvindt og 2013 mod er bedre enn 2015/14
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Tesla-man

Sitat fra: D.O på lørdag 09. mai 2015, klokken 12:36
har nexgen, 2013mod p seter og 2015 mod p seter. Og nextgen er best, men tungvindt og 2013 mod er bedre enn 2015/14
tja, jeg har også begge; 2014 old style Perfarmance seter, og 2015 NG seter.  De gamle er klart best på langtur, mens NG setene er best på litt sportslig kjøring og ser best ut. 

Ang baksetene så er jeg enig i at NG-nakkestøttene spiser mye av utsikten i speilene.

På meg virker det som om gamlesetene også er lavere i sitteputen (nærmere gulvet) på laveste innstilling.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

ElectroShock

Her er den en "spekulant" som kaster kortene og selger en ny P85D til "gammel pris", dvs rundt kr. 100' i rabatt.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=59218249

Sharp

Sitat fra: ElectroShock på tirsdag 12. mai 2015, klokken 17:58
Her er den en "spekulant" som kaster kortene og selger en ny P85D til "gammel pris", dvs rundt kr. 100' i rabatt.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=59218249

Hvordan vet du det? Det kan da være flere grunner til at man vil selge en bil etter 2 mnd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA