Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Dennis

Ligger også en annen ute med de gamle benk setene. Har de fått feil seter eller har de gjort feil med bestilling? For kan jo umulig være noen som ønsker den gamle typen og må være veldig vanskelig å selge igjen.

Var jo ikke spesiell ren heller med håndmerker på setene osv :P

turfsurf

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 29. april 2015, klokken 17:41
Her har noen bommet stort ... se bildene... ny bil ser ut som den er tatt godt vare på...  ::)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56385148

Ligger vel ute til omtrent det den ble kjøpt for.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Teslanewbie

Her har noen bommet stort ... se bildene... ny bil ser ut som den er tatt godt vare på...  ::)

Er ikke radarvarslere forbudt ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Havebigfun

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 29. april 2015, klokken 17:48
Ligger også en annen ute med de gamle benk setene. Har de fått feil seter eller har de gjort feil med bestilling? For kan jo umulig være noen som ønsker den gamle typen og må være veldig vanskelig å selge igjen.
Her er det ikke bestillt NG-seter. Det er ikke alle som vil ha NG- pga andre behov- eks de som er brede og synes det blir for trangt og de som vil komme lett inn og ut av bilen samt de som vet at den yttre sidestøtten kommer til å se fæl ut om noen år- ikke sikkert det er så vanskelig å selge.

Ellers tror jeg det er 20-30 k over innkjøpspris dobbellader, NG, sikkerhetspakke rødt adapter og metallic (evt ++) mangler før bilen kostet ny 800k.

RonnyØ

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 29. april 2015, klokken 18:03

Forbudt eller ikke, omtrent like nyttig som klamydia.. Politiet sluttet med radar for mange år siden :)
Husqvarna Automower 320

Epleskreller

I og med at ryktene sier at nextgen-baksetene ble tatt bort etter klager i USA,  er det nok noen som vil ha dagens bakseter.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Teslanewbie

Sitat fra: RonnyØ på onsdag 29. april 2015, klokken 18:45
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 29. april 2015, klokken 18:03

Forbudt eller ikke, omtrent like nyttig som klamydia.. Politiet sluttet med radar for mange år siden :)

hoho .. mente lasermåler varsler... :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 29. april 2015, klokken 18:46

I og med at ryktene sier at nextgen-baksetene ble tatt bort etter klager i USA,  er det nok noen som vil ha dagens bakseter.

Klager som Tesla "sier" de fikk eller klager fra ekte folk? :P Har ikke sett noen som klaget på de baksetene på feks TMC forumet eller Tesla sitt forum. Så var nok noe bare Tesla sa for de ikke klarer å levere eller at det er noe annet.
Setene legger seg iallefall helt fint flatt og har ingenting å klage over på de :) Uansett er det "Toyota Aygo" setene foran som er det største problemet for de fleste, spes siden det er en P85D.

jkirkebo

Jeg hadde helt klart bestilt med de originale setene både foran og bak. Synes disse er mer komfortable. Men så beholder jeg som regel bilene mine såpass lenge at jeg ikke trenger å tenke mye på salgsverdi heller. Tror nok ikke jeg selger min P85+ før verdien er godt nede på 5-sifret.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Siggen

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=58145433&page=2&q=tesla+model+s&sort=0&ref=fas&searchclickthrough=true

Har sørvisprisene skutt til himmels? Trodde det var kun var snakk om en drøy tusenlapp i forskjell på prisen med og uten service avtale?

Her sparer man jo 4000-5000kr pr år. Eller er det ett forsøk på å holde prisen oppe?

thoru

når jeg prøvekjørte Tesla sist nå sa de at service var dyrere for de med luftfjæring.
Han nevnte at det kostet 5000kr pr service

turfsurf

Sitat fra: Siggen på onsdag 06. mai 2015, klokken 15:42
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=58145433&page=2&q=tesla+model+s&sort=0&ref=fas&searchclickthrough=true

Har sørvisprisene skutt til himmels? Trodde det var kun var snakk om en drøy tusenlapp i forskjell på prisen med og uten service avtale?

Her sparer man jo 4000-5000kr pr år. Eller er det ett forsøk på å holde prisen oppe?
Er jo ikke det som blir sagt, men siden avtalen følger med bilen, så slipper du å betale den årlige servicen på 4-5k.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

ElectroShock

Etter å ha tittet på Tesla'er Finn.no, har jeg funnet en lang rekke P85D og 85D som selges til stor rabatt på nypris. Jeg kan nesten ikke forstå at noen bestiller en ny Tesla nå som man lett kan finne helt nye, ubrukte biler med rabatter på 50K-80K+ som attpåtil har ankommet landet. (Med mindre du bare må ha en av de nye fargene, da  ;D)

Er den noen som har laget en oversikt over rabatter og/eller utrusting på de helt nye/ubrukte D-bilene på Finn.no a´la krister461's Statusoversikt?

HåkonE

Sitat fra: ElectroShock på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:04
Etter å ha tittet på Tesla'er Finn.no, har jeg funnet en lang rekke P85D og 85D som selges til stor rabatt på nypris. Jeg kan nesten ikke forstå at noen bestiller en ny Tesla nå som man lett kan finne helt nye, ubrukte biler med rabatter på 50K-80K+ som attpåtil har ankommet landet. (Med mindre du bare må ha en av de nye fargene, da  ;D)

Er den noen som har laget en oversikt over rabatter og/eller utrusting på de helt nye/ubrukte D-bilene på Finn.no a´la krister461's Statusoversikt?

Har du mange til salgs der?

Havebigfun

Sitat fra: ElectroShock på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:04
Det har jeg tenkt i mange uker- at folk gidder å bestille ny med venting og høyere pris når det er så stort utvalg av nye biler på finn. Jeg lurte på om jeg skulle lage en tråd med det spørsmålet men nå kom det opp her...
Hvorfor bestiller dere ny bil hos Tesla til vesentlig høyere pris enn det dere betaler på finn?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA