Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

Felice

Ser at de fleste som ligger på finn.no fortsatt ligger ca kr 100 000 over nypris. Hvor lenge må vi vente før prisene på "bruktbiler" synker til under nybilpris? For de fleste bilmodeller er det jo noe ventetid ved kjøp av nybil, så dette er jo ikke unikt for Tesla S.

Sjøhyene

Ganske sikker på at over nyttår sånn ca så vil disse "brukt" prisene ha falt til bortimot nybil pris. Selv om ventetiden er den samme vil det jo være mange færre som da plutselig MÅ HA en tesla såpass lenge etter at hypen startet.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Lille Lance

Ser ikke ut som det skjer noe særlig salg på Finn.no nå .... den hypen er kanskje over nå ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

MinTesla

Den hypen har vel aldri vært. Noen har betalt 30-40 ekstra, men ikke mere vel?
Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

Olemann


Det har ligget mellom 20 - 25 Model S på Finn i det siste.  Tror nok at overprisen vil synke kraftig fram mot jul som følge av:

-  De som MÅ ha bilen, cost no issue, blir færre og færre, for alle i den gruppen har handlet
- Ventetiden blir kortere og markedet mettes med nye biler bestilt ordniært
- Endel som har kjøpt må selge, ikke planlagt, men pga jobbskifte, skilsmisse, husbygging etc + uforutsett
- Hypen legger seg, Model S sees på som en vanlig bil som er underlagt normale verditap
- Selgere som spekulerere får nerver når 2 måneders reg.fristen nærmer seg og dumper prisen
- Når en dumper vil andre spekulanter følge på for ikke å brenne inne

Men; for noen er det så tungt å se at markedet faller at de nekter erkjenne det, ref. bolig-salg, endel trenger å bytte megler + ha bolig ute i 6 måneder før de aksepterer markedet.  Det samme ser man for Tesla Roadster, sjekk datoer på annonsene, noen venter svært lenge før de justerer pris. De som justerer kvikt får solgt, endel Roadster 2.5 til mellom 450-500 blir solgt, men ikke andre. 
Når Model S når 499.000 for en OK ustyrt S85 så vil det nok gå unna, så liten risiko for å tape mer enn ca 50k på denne bilen de første 2 årene tror jeg.

Ole

valvolainen

Det har nok vært mange 'hobbyspekulanter' her også.
De som ser for seg en fortjeneste på 50-100.000 som går rett i potten til bestilling av ny bil.
Disse trenger ikke lempe på prisen fordi bilen skal de jo ha uansett.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Lille Lance

Er det noe salg av TMS på Finn.no ? ... synes det er mange biler som har ligget der lenge nå ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Sjøhyene

Syns det er veldig rart hvis folk fortsatt betaler noe særlig overpris for å slippe kø.
Hvem er det som nå etter hundrevis av medieoppslag og måneder med hype plutselig nå mååå ha MS med en gang.
Alle de har vel enten allerede kjøpt "brukt" eller bestilte normalt seinest i august/september.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

rakriste

#98
Jeg er en av de som ikke ønsket å vente lengre :p
Og kjøpte da min via finn forrige uke.
har fulgt med på markedet lenge og sådan vurdert å bestille ny selv, men satt på gjerdet for lenge og mandag forrige uke annonserte jo vg stort om prisoppgangen.. ouch....
Da ble det fort litt i overkant å betale for "ny ny" bil med ønsket utstyr.

Visste om 3stk på finn som lå til rett over nypris for daværende eiere og etter visning så slo jeg til på en av dem uten å betale mye overpris, 10k ekstra for 6uker gammel bil og slapp å vente i 6mnd.
Det var innafor hva jeg mener den er verdt, fortsatt 90k under dagens nypris.

nypris idag på min, med vinterhjul og 4års service og dekkhotell er ca 830'

Edit: den jeg valgte var heldigvis under 2mnd gammel og sparte dermed 19k i omreg som da flere av de andre bilen ville ha kostet. dette sett i "bruktbil" sammenheng gjorde også litt i forhold til å betale de få kronene over selvkosten til forrige eier.
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

prophan

Denne var jo interessant,
En som ikke skulle ha noe overskudd, kun depositumet tilbake, og til gammel pris....

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45314667

Hva synes dere?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Kenneth Waal

Sitat fra: prophan på torsdag 21. november 2013, klokken 23:17
Denne var jo interessant,
En som ikke skulle ha noe overskudd, kun depositumet tilbake, og til gammel pris....

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45314667

Hva synes dere?

Eneste jeg stusset på var telefonnummeret hans.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

prophan

hmm ja, +97 er vel ikke gyldig landskode så vidt Google søket viser
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

zimba07

Hmm...dukker opp et firma i Dubai hvis man googler hele telefonummeret. Denne ville jeg vært svært forsiktig med.
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

Oslo26

Siden jeg mangler tålmodighet og bilen er utsatt et par måneder tenkte jeg å slå til på den P85 til kostpris. Men når ting er for godt til å være sant så er det som regel det. Ringt og sendt mail. Ikke svar på noen av forsøkene , så dette lukter vel litt fishy. Dessverre...
Tesla Model S 85kw. Bestilt 15.09.13. Confirmed 01.10.13. VIN #250xx.
Kjører Nissan Leaf US

Cirion

Desverre så er det værre enn dere tror... Siden karen bare ønsker depositumet, så forsøker han å selge reservasjon. Noe Tesla ikke godtar. De som betaler her, mister garantert pengene, og skulle det være en reservasjon der, så vil den tilbakebetales direkte til selger.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA