Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

Elmo

#60
Sitat fra: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43568709
Carpoint Norge AS (i Trondheim) tilbyr landsdekkende Bilmeglertjenester og Rådgivning, relatert til kjøp og salg til privat- og firmabilbrukere av nye og brukte biler.
Vi har 40 biler klar for levering i oktober/november. Flere farger og utstyrspakker. Carpoint kan tilby leasing med restverdi og lån med restverdi. Priser fra kr. 559.000,-

Noen som har erfaring med disse?

Da elbilsenter.no (Acar) hevdet at de skulle selge Model S (ref) så ble det nevnt at de hadde avtale med en forhandler i Trondheim. Kanskje Carpoint ??

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

aryx

Sitat fra: Elmo på søndag 25. august 2013, klokken 20:54
Sitat fra: finn.no
Carpoint Norge AS (i Trondheim) tilbyr landsdekkende Bilmeglertjenester og Rådgivning, relatert til kjøp og salg til privat- og firmabilbrukere av nye og brukte biler.
Vi har 40 biler klar for levering i oktober/november. Flere farger og utstyrspakker. Carpoint kan tilby leasing med restverdi og lån med restverdi. Priser fra kr. 559.000,-

Noen som har erfaring med disse?

Da elbilsenter.no (Acar) hevdet at de skulle selge Model S (ref) så ble det nevnt at de hadde avtale med en forhandler i Trondheim. Kanskje Carpoint ??

Har en kollega som kjøper bil gjennom Carpoint, han har ikke fått leveringsdato ennå, men har fått beskjed om tidlig levering.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

Gladtrd

Sitat fra: Elmo på søndag 25. august 2013, klokken 20:54
Sitat fra: finn.no
Carpoint Norge AS (i Trondheim) tilbyr landsdekkende Bilmeglertjenester og Rådgivning, relatert til kjøp og salg til privat- og firmabilbrukere av nye og brukte biler.
Vi har 40 biler klar for levering i oktober/november. Flere farger og utstyrspakker. Carpoint kan tilby leasing med restverdi og lån med restverdi. Priser fra kr. 559.000,-

Noen som har erfaring med disse?

Da elbilsenter.no (Acar) hevdet at de skulle selge Model S (ref) så ble det nevnt at de hadde avtale med en forhandler i Trondheim. Kanskje Carpoint ??

Har snakket med selger hos Carpoint som kunne fortelle at de hadde levert sin første bil til Acar.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Oreo

CarPoint var tidlig ute med reservasjoner på Model S, slik som Ferdinand var. Før Tesla hadde noen avdeling i Norge(?). De hadde vistnok reservasjoner i den størrelsesorden som påstås i annonsen. Var selv innom og hørte med dem, men kunne ikke forstå hvorfor jeg skulle bestille gjennom dem når jeg bare kunne kontakte Tesla selv (tidlig 2012).
Vet ikke om de selger ut bestillingene de sitter på som de ikke har fått solgt eller hva.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Gladtrd

Sitat fra: Oreo på søndag 25. august 2013, klokken 22:24
CarPoint var tidlig ute med reservasjoner på Model S, slik som Ferdinand var. Før Tesla hadde noen avdeling i Norge(?). De hadde vistnok reservasjoner i den størrelsesorden som påstås i annonsen. Var selv innom og hørte med dem, men kunne ikke forstå hvorfor jeg skulle bestille gjennom dem når jeg bare kunne kontakte Tesla selv (tidlig 2012).
Vet ikke om de selger ut bestillingene de sitter på som de ikke har fått solgt eller hva.

Carpoint har sendt inn 2 bestillinger á 50-60 biler til Tesla som de har levering på. Første bestilling av biler har de begynt levering på og neste levering er i denne perioden som annonsen sier.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Cowboystrekk

Å kjøpe gjennom dem er idioti med mindre man er svært utolmodig og ikke har fått ut fingern ennå ;) Vil tro de tar en heftig avanse!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Oreo

Sitat fra: taraquin på mandag 26. august 2013, klokken 09:08
Å kjøpe gjennom dem er idioti med mindre man er svært utolmodig og ikke har fått ut fingern ennå ;) Vil tro de tar en heftig avanse!
Slik jeg forstod det da jeg snakket med dem tidlig 2012 lå "kurtasjen" på ca 30k(+/-).
Det er ærlig nok å ta en avanse for å selge bilen i dag (har jo hatt tidligere diskusjoner om dette ang. Ferdinand Motor), når en tross alt har tatt en viss risiko og betalt inn depositum før folk knapt viste hva Tesla var for noe. For min egen del viste jeg godt hva Tesla var for noe, og valgte heller å gjøre jobben selv med å betale inn depositum.
Det kan jo hende det kan være god butikk nå som folk kan lese om Model S i VG, både for CarPoint og kjøper, men da i et meget begrenset tidsvindu til Tesla for levert backloggen sin og leveringstid er nede på et minimum.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

arnkl

Sitat fra: Oreo på mandag 26. august 2013, klokken 09:44
[...] i et meget begrenset tidsvindu til Tesla for levert backloggen sin og leveringstid er nede på et minimum.
Eg trur ikkje Tesla klarer å korte så mykje ned på køa. For ein månad sidan var estimert levering i desember 2013 mens den no, ifølge ein post på ein annan tråd, er Jan/Feb 2014. Så det kan faktisk hende at Tesla får inn fleire bestillingar enn dei klarar å levere ut.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Cobos

Sånn sett har jo Tesla tradisjonelt fått inn mer bestillinger når de begynner å leverer ut biler i et område. Tipper når alle våre venner, familie og kollegaer får en rask prøvetur så fatter de interesse for bilen og en del av disse vil nok bestille. Så gir de nye prøveturer til naboen osv. Så godt poeng at særlig laverer enn 3 mnd tviler jeg på at det kommer, og med tanke på at svigers ventet rundt 3mnd på sin Skoda Fabia for noen år siden har ejg inntrykk av at det er normalt i Norge.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

laumb

La oss styre unna leveringstider og skrive om Model S på finn.no fra nå av. :)

Cirion

Kansje jeg skal legge ut min på finn...

Er spent på om den faktisk har gått opp i verdi eller ikke...
Vil jo ikke selge med tap. Men en rå fortjeneste som kan legges i TSLA, så kunne jeg vurdert det.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

valvolainen

Koster 425,- og lodde markedet.
Ta noen skikkelig ok bilder, tipper du har sidevisninger utav milde helv¤&%¤.
HVem vet? Kanskje du får et bud du ikek kan si nei til.
Din er tross alt det eneste fysiske eksemplaret folk kan kjøpe idag.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

ebbrey

Er vel en gjerdesitter som tar den der raskt. Prisen er jo ikke så ille
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Hellström

Står ju inte exakt utstyr, men priset från Tesla kan inte varit långt under?
Model 3 Order Number RN10702xxxx 31.03.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA