Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takboks

Startet av Oreo, søndag 10. mars 2013, klokken 09:47

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 04. januar 2014, klokken 17:47
Ja da får vi bare være uenige :) Jeg kan fint fjerne is på viskerne mine uten å måtte sette dem i service-posisjon.

Hvordan får du til det? Viskerne er jo gjemt under panseret. Det må da være nesten umulig å rense gummien godt for is mens de ligger nedi der? Heldigvis er service-modus enkelt å aktivere ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 04. januar 2014, klokken 20:08
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 04. januar 2014, klokken 17:47
Ja da får vi bare være uenige :) Jeg kan fint fjerne is på viskerne mine uten å måtte sette dem i service-posisjon.

Hvordan får du til det? Viskerne er jo gjemt under panseret. Det må da være nesten umulig å rense gummien godt for is mens de ligger nedi der? Heldigvis er service-modus enkelt å aktivere ;)
Tipper vi ser for oss forskjellige scenarier. Noen ganger vil det holde fint å løfte viskeren opp et par cm og bruke hånden(med hanske) til å klemme/dra bort is. Andre ganger må den sikkert i service-posisjon for å hakke løs isen.

Viskerne er langt mer tilgjengelig der de sitter i hvileposisjon enn jeg trodde før jeg fikk bilen. Hadde inntrykk av at de var helt gjemt, men det er de ikke. Har sågar vurdert å få dem til å stå 2-3 cm lenger opp på ruten også, for at de skal viske tettere på A-stolpen på sjåfør-siden. En konsekvens blir da også at de får mer varme fra defrost-ventilene (som varmer ruten veldig bra, glad jeg fikk de korrekte ventilene ettermontert)

Men visker-varmer er sikkert komfortabelt å ha nå og da! Ikke uenig i det :) Var bare uenig i at det var viktig utstyr slik som dobbeltlader.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tony@lunatech.no

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 04. januar 2014, klokken 13:42
Sitat fra: satheesh.net på lørdag 04. januar 2014, klokken 13:01
Enig i at dobbeltladeren er viktig, men vinterpakke? Den er da ikke viktig i det hele tatt? Kun noe bedre komfort :)

Hadde tenkt til å droppe denne vinterpakken selv.. Setevarme gir meg lite, men husk at her er det ingen motor foran som avgir varme på samme måte som i en fossilbil. Med andre ord heller ikke noe til å smelte snø og is som bygger seg opp. Dette gjorde at jeg tok den med.  Når den en gang skal søkes så kommer nok. "vinterpakke" godt i ørene til de som ikke helt har satt seg inn i detaljene også.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Quattro

#123
Hva er poenget med å sitere innlegg uten å skrive noe?  Kan noen fortelle meg det? Eller er det bare noe teknisk feil som skjer når man legger inn innlegget? Ser at det kan være det som skjer...
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Øyvind.h

#124
Lunatech: Har hatt bilen i fire måneder, kjørt i snøvær/sprengkulde/svingende temperaturer etc.

Det eneste jeg har merket er at islagt på midten av panseret blir værende pga manglende fossilmotor. Dyser, viskere etc fungerer problemfritt :)

Men ja - vinterpakken klinger sikkert bra i ørene til kjøpere som er usikre, og til dagens pris synes jeg ikke pakken er et dårlig kjøp for de som gjerne vil ha komfort i form av varme i baksetet og defroster på viskere.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tony@lunatech.no

Sitat fra: Quattro på lørdag 04. januar 2014, klokken 21:51
Hva er poenget med å sitere innlegg uten å skrive noe?  Kan noen fortelle meg det? Eller er det bare noe teknisk feil som skjer når man legger inn innlegget? Ser at det kan være det som skjer...

Feil fra tapatalk. Innlegget mitt kom som sitat under sitatet
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Olemann

#126
Nå ligger det for tiden mellom 30 og 40 Model S på FINN.  Prisene er kommet under kr. 600.000, og det ser ut som de råeste spekulantene får konkurranse fra de som selger for det det de selv har betalt, eller i alle fall det som er dagens nybilpris.  Andre biler ligger ute lenge uten å selges.

Siden det er så mange biler for salg, kan det være at mange rett og slett har funnet ut at bilen ikke passer?  Ikke var som forventet?  Og at disse naturlig nok ikke skriver om det her på Forum da det ikke er noe salgs-argument?
Blir også spennende å se når vi får "normalisering" av prisene ved at bilene blir vesentlig billigere som brukte enn som nye, kan jo hende det da kommer nye kjøpere til slik at pris stabiliseres rundt f.eks. 500k.
Har fulgt med på Roadster, og der kom det store raset for 1-2 år siden, da folk tok avskrivning på noen hundre tusen, nå ligger inngangsprisen rimelig fast på rundt 450-550k, og bilene ligger i ukes og månedsvis, virker som selgere nekter å godta markedet.

Synspunkter på dette?

PS! Hadde TMS vært mindre hadde jeg slått til, men dessverre sprenger den rammene for størrelse.


MyTess

#128
Det ligger ute 39 hvis man søker på model s. Hvis man derimot tar bort de som selger fordi de nettopp har kjøpt en model s, blir det netto 34stk igjen. Stive priser!


Sent from my iPad using Tapatalk

teslaslaven

Stort sett 3 kategorier som skal selge ser jeg:

1. Firma som har kjøpt biler de ikke trenger samt firma som skal videreselge med fortjeneste.
2. Privatpersoner som skal selge bil som ikke er levert enda med håp om rask fortjeneste.
3. Privatpersoner som ikke ser seg råd til å ha den mer, men som likevel skal tjene på bruktbilen.

MyTess

Kan det tenkes at det er noen som har gått lei av problembilen sin? Også kan de tjene litt på det i tillegg;)


Sent from my iPad using Tapatalk

Brede

Sitat fra: MyTess på lørdag 11. januar 2014, klokken 15:04
Kan det tenkes at det er noen som har gått lei av problembilen sin? Også kan de tjene litt på det i tillegg;)


Sent from my iPad using Tapatalk

Jeg gikk også lei av problembilen min, så jeg kjøpte en Model S.
Best buy ever!

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 04. januar 2014, klokken 20:14
Har sågar vurdert å få dem til å stå 2-3 cm lenger opp på ruten også, for at de skal viske tettere på A-stolpen på sjåfør-siden.
Har stusset litt over kommentarer på dette. Min bil visker tett nok på A-stolpen slik jeg ser det. Kan det være forskjell på bilene? Bilder av viskerne i hvilestilling vil kanskje avsløre det.

pej

Til opplysning la jeg ut min Model S til ca dagens pris da jeg vurderte å vente på Model X. Jeg har til nå over 9400! visninger bare på bare noen få dager og  kunne solgt bilen minst 10 ganger, men valgte å trekke den fra finn og beholde den. Så da kjører jeg den et års tid og selger den heller da. Nå er jeg iallefall helt trygg på at dette er en lettsolgt bil. Har aldri opplevd noe i nærheten av antall visninger uten noen profilering overhode. Jeg har hatt andre kurante biler som har nådd 8-900 visninger. Men nærmere  10.000 ! sier noe om et marked som er svært interessert og vi har nok bare sett starten. Gleder meg stort til mars og er utrolig glad for at jeg kom til beslutningen å hente den ut selv:)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45867769&editAd=true
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

rakriste

Sitat fra: MyTess på lørdag 11. januar 2014, klokken 14:48
Det ligger ute 39 hvis man søker på model s. Hvis man derimot tar bort de som selger fordi de nettopp har kjøpt en model s, blir det netto 34stk igjen. Stive priser!


Sent from my iPad using Tapatalk

Ser bare 34 jeg og følger med daglig her. Interresant marked selv om jeg ville eie min bil og ikke selge for profit.  Pluss for eiere er jo at det ikke er noe verditap så langt.  Gjengangeren for salg er letttjente kroner spesielt nå etter prisoppgangen.
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA