Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

Harlex

Sitat fra: Høgis på onsdag 26. mars 2014, klokken 23:25
Da er Vossen 22" på bilen 8) med dekkdim. 295/25-22 og 245/30-22. Sporer ikke, støyer ikke så mye som fryktet og foreløpig er forbruket øket med ca 20% men får håpe det blir bedre etter at dekkene er brukt litt og det blir varmere i været.
20%!!!!!!!! Det var JAEVLIG! Hvilke dekk? Andre som har en slik ekstrem oekning i forbruk? Lurer paa om jeg allikevel skal gaa for 19" istedenfor 20" som jeg hadde tenkt....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Cowboystrekk

Kjør noen hundre km og se om forbruket blir bedre. Dekk må jøres inn :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Høgis

Sitat fra: Muffinman på torsdag 27. mars 2014, klokken 06:42
Selv er jeg litt uenig. Og felgene blir så store at det bikker "andre" veien for meg. Men det kunne vært interessant å sett denne comboen live. Ofte gir ikke bilder riktig inntrykk.

Det blir ikke så volsomt når du ser dette oppsettet live. Syntes selv det kler bilen veldig bra.
Den grafittgrå fargen passer bra til gråfargen på bilen og det blanke i felgen går fint med kromdetaljer.
Hadde ønsket opprinnerlig "low" i luftjæringen.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

erot

Det ble pent Høgis! Likte de hjulene mye bedre på grå enn på hvit. Interessant å vite at ikke 295 subber. Siden jeg har så brede felger vurderer jeg å gå 1cm opp på neste dekksett til 255 og 295. Håper ikke den ene cm gjør for mye på rekkevidde og støy.

Høgis

Vær forsiktig med 255 foran. Det er veldig liten klaring fra dekket til forkant av innerskjerm. Ved rygging i oppoverbakke med fullt sving på hjulene kan det subbe litt (kun på plasten midt foran dekket). Felgene mine foran er 9" bredde med ET30. Ved kjøring så er det helt perfekt og absolutt ingen subbing.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

jazzwheel

#1685
Høgis: Har du link til hvor du kjøpte felgene? 9" foran og 10,5" bak antar jeg? Hva er innpress på bak?

Edit: Fant svaret fra tidligere: 10,5 x 22 ET38 Bak med 295/25-22 og 9 x 22 ET30 foran med 255/30-22.

Muffinman

#1686
Sitat fra: Høgis på torsdag 27. mars 2014, klokken 09:25
Sitat fra: Muffinman på torsdag 27. mars 2014, klokken 06:42
Selv er jeg litt uenig. Og felgene blir så store at det bikker "andre" veien for meg. Men det kunne vært interessant å sett denne comboen live. Ofte gir ikke bilder riktig inntrykk.

Det blir ikke så volsomt når du ser dette oppsettet live. Syntes selv det kler bilen veldig bra.
Den grafittgrå fargen passer bra til gråfargen på bilen og det blanke i felgen går fint med kromdetaljer.
Jo, syntes nok at det visuelle intrykket ble voldsomt i forhold til originale 21", så jeg ser ikke bort i fra at dette er griselekkert in life. Det er jo bare 1" forskjell. Veldig enig i at fargespillet er harmonisk. Har selvfølgelig grå bil selv  ;D

EDIT: Griper det bra ved start fra stillestående? 295 er jo voldsomme greier, så noe må du da få igjen for det økte forbruket.

Høgis

#1687
Sitat fra: Muffinman på torsdag 27. mars 2014, klokken 16:53
Sitat fra: Høgis på torsdag 27. mars 2014, klokken 09:25
Sitat fra: Muffinman på torsdag 27. mars 2014, klokken 06:42
Selv er jeg litt uenig. Og felgene blir så store at det bikker "andre" veien for meg. Men det kunne vært interessant å sett denne comboen live. Ofte gir ikke bilder riktig inntrykk.

Det blir ikke så volsomt når du ser dette oppsettet live. Syntes selv det kler bilen veldig bra.
Den grafittgrå fargen passer bra til gråfargen på bilen og det blanke i felgen går fint med kromdetaljer.
Jo, syntes nok at det visuelle intrykket ble voldsomt i forhold til originale 21", så jeg ser ikke bort i fra at dette er griselekkert in life. Det er jo bare 1" forskjell. Veldig enig i at fargespillet er harmonisk. Har selvfølgelig grå bil selv  ;D

EDIT: Griper det bra ved start fra stillestående? 295 er jo voldsomme greier, så noe må du da få igjen for det økte forbruket.

Dekkene er for nye til at jeg har fått testet de skikkelig, har bare kjørt 4-5 mil. Må nok også vente til gradestokken kryper litt oppover. Får vel ikke topp grep før det er 15 grd eller mere. Får kanskje litt annet inntrykk av str. i denne vinkelen.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Chlangum

Jeg har lagt ut mine P85+ grå felger med dekk+sensor for salg. Helt ubrukte. Noen som har en formening på hva jeg bør akseptere av tilbud.

Ser de er ganske dyre på Teslamotors webshop i USA (8000$)
Rediger innlegg
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

jkirkebo

Sitat fra: Chlangum på torsdag 27. mars 2014, klokken 17:40
Jeg har lagt ut mine P85+ grå felger med dekk+sensor for salg. Helt ubrukte. Noen som har en formening på hva jeg bør akseptere av tilbud.

Hvis du har nok venner med Tesla kan jeg gi deg 16 adaptersett i bytte ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Høgis

#1690
Sitat fra: Chlangum på torsdag 27. mars 2014, klokken 17:40
Jeg har lagt ut mine P85+ grå felger med dekk+sensor for salg. Helt ubrukte. Noen som har en formening på hva jeg bør akseptere av tilbud.

Ser de er ganske dyre på Teslamotors webshop i USA (8000$)
Rediger innlegg
Jeg fikk solgt mine grå 21'(std.) P felger/dekk fort for 30' (det var nok litt billig). Så det lå P+ sett ute på finn for 39' og de lå der en stund. Tror nok det er grensen.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

jazzwheel

Noen som har sett denne?

http://www.hegnar.no/motor/article760790.ece

Kjell-Arne Wold, Assistant Store Manager i Tesla Norge, advarer mot bortfall av garanti.

Han advarer også mot uoriginale felger.
- Synes man for eksempel felgene på ens egen BMW 5-serie er tøffe, så bør de allikevel ikke settes på Model S. De er ikke egnet. Model S veier rundt 500 kilo mer enn en 5-serie og momentet er umiddelbart.

Nå er ikke jeg veldig oppdatert på originale 5-serie felger, men hva konkret skal man tolke ut av dette utsagnet? Jeg antar at originale BMW-felger neppe er svakere de fleste andre tredjepartsfelger mange fort kan komme til å sette på en Tesla.

Chlangum

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 27. mars 2014, klokken 18:56
Noen som har sett denne?

http://www.hegnar.no/motor/article760790.ece

Kjell-Arne Wold, Assistant Store Manager i Tesla Norge, advarer mot bortfall av garanti.

Han advarer også mot uoriginale felger.
- Synes man for eksempel felgene på ens egen BMW 5-serie er tøffe, så bør de allikevel ikke settes på Model S. De er ikke egnet. Model S veier rundt 500 kilo mer enn en 5-serie og momentet er umiddelbart.

Nå er ikke jeg veldig oppdatert på originale 5-serie felger, men hva konkret skal man tolke ut av dette utsagnet? Jeg antar at originale BMW-felger neppe er svakere de fleste andre tredjepartsfelger mange fort kan komme til å sette på en Tesla.

Merkelig til helgardering
Jeg har ikke så god kunskap på felger men jeg tenker meg at de har en slags styrke indeks.
Tviler på for eks. at M5 felger er noe svakere en Tesla sine. 560hk (eller hva nå en M5 har) launch control og utvekslingen på første gir sender nok ikke mindre moment til bakhjulene en en M5 gjør.

Jeg tenkte å bytte til Vossen felger. Tror de er sterke nok?
Jeg mener jeg leste et sted her på forumet en som hadde regnet ut hva man egentlig betaler for Teslas P+ felger. Men klarer ikke å finne fram til den.

jkirkebo@ En sjømann som meg som vanker rundt i Amcar miljøet har nok ikke så mange Tesla venner  ::)

Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Stig O

Skulle legge på Breyton sommerhhjulene i dag og ser at senterringene har en ganske stor con slok at de ikke berører den litte huben på ca. 4 mm. Senterringene på TSW felgene har også en con, men den er mye mindre.Vet det var en som skrev om dette for flere måneder siden i denne tråden og at han satt senteringene motsatt vei. Dette går imidlertid ikke ann på de fleste senteringer. Litt bekymret hvis de er hubsentriske, noe jeg mener og ha lest. Litt rart at de har en slik pusslete hub da. Regner med mange vil oppleve dette i disse dager.Flere som har sett dette?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Havebigfun

Sitat fra: Chlangum på torsdag 27. mars 2014, klokken 20:38

Jeg mener jeg leste et sted her på forumet en som hadde regnet ut hva man egentlig betaler for Teslas P+ felger. Men klarer ikke å finne fram til den.
P+- hjulsett koster noe over 80 k nytt- derfor føler vel noen selgere at 39 k er en rimelig pris. Har du tid og plass kan du selge hjulene enkeltvis til de som har kantkjørt sine- da får du sikkert vesentlig over 39K - men det tar tid...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA