Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model s uten tech pakke

Startet av Stig O, lørdag 16. februar 2013, klokken 16:11

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: janmb på fredag 15. november 2013, klokken 11:59
Uansett er eksterne hastighetsmålere langt ifra brukbare som referanse for noe som helst.
Helt motsatt av min erfaring, men vi har nok passert forskjellige hastighetsmålere :) De gangene jeg har sjekket hastighetsmålere opp mot GPS har de vært dønn korrekte.

Og når jeg har kontrollmålt feilvisningen mot hastighetsmålere uten GPS-sjekk har de også truffet der de skal (jeg visste ganske nøyaktig hva avviket var på hhv. sommer- og vinterdekk på forrige bil). Forrige bil hadde vesentlig større avvik med vinterdekk enn sommerdekk pga dimensjon, og derfor tok jeg meg stadig i å kontrollmåle :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

janmb

Da har du tydeligvis funnet bedre målere enn de jeg stort sett passerer.  ;D

F.eks de som står på brua over E18 fra Drammen mot Oslo er en total katastrofe. Har hatt de til å vise alt mellom 20 over GPS til 10 under.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Øyvind.h

Sitat fra: janmb på fredag 15. november 2013, klokken 12:47
Da har du tydeligvis funnet bedre målere enn de jeg stort sett passerer.  ;D

F.eks de som står på brua over E18 fra Drammen mot Oslo er en total katastrofe. Har hatt de til å vise alt mellom 20 over GPS til 10 under.

Hmmmm. Trodde bare den viste "over 100"  8)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tempe Dekkservice

Sitat fra: Muffinman på fredag 15. november 2013, klokken 12:01
Min viser nøyaktig 2km/t for mye innen hele det lovlige hastighetsspekteret, målt med ekstern gps. Skodd med 19" og R2.

255/35R20 skal gi et avvik på 2kmt fra originalt. Og hvis da orginalt har et avvik på 2kmt så stemmer det vel egentlig ganske greit med han som nevner han fikk nesten 5kmt avvik på 255/35R20

Mvh
Sindre

erot

Endring av hjulstørrelse endrer vel ikke fart i km/t men i prosent...? Med 255/35R20 har du 2,4% mindre rulleomkrets enn med 245/45R19, altså vil speedometeret vise 2,4% feil.

Amper

bare ligg under 40% over grensen.. ellers blir onkel veldig ugrei..  :o
P85D :o)

Tempe Dekkservice

#1386
Sitat fra: erot på fredag 15. november 2013, klokken 20:55
Endring av hjulstørrelse endrer vel ikke fart i km/t men i prosent...? Med 255/35R20 har du 2,4% mindre rulleomkrets enn med 245/45R19, altså vil speedometeret vise 2,4% feil.

Helt korrekt! Jeg tar alltid utgangspunkt i 80kmt når jeg regner på slikt og det blir 2,4% ca 2kmt. Jeg burde tenkt på det når jeg skrev posten ;)
Speedometeret sin "normale" feilvisning går også i prosent og jo raskere man kjører jo større feil på speedometeret.

laumb

Da har jeg rydda litt reklame.
Minner om eget kjøp og salg forum.
Dekksjapper kan diskutere annet enn tilbudene sine her, Tempe er ett godt eksempel. :)

satheesh.net

Hei. Jeg har alltid brukt en hjulmuttertrekker når hjul skal skiftes, men lurer på om jeg nå skal modernisere litt ved å gå til innkjøp av en elektrisk muttertrekker. Jeg har overhodet ingen idé om hvilken jeg bør anskaffe meg, men tenkte kanskje på Jula sin Muttertrekker 1/2" 325 Nm.

http://www.jula.no/muttertrekker-1-2-325nm-009005

Er denne god nok (trenger altså ingen superfancy greie)? ???

eclipse

#1389
Sitat fra: satheesh.net på mandag 18. november 2013, klokken 13:58
Hei. Jeg har alltid brukt en hjulmuttertrekker når hjul skal skiftes, men lurer på om jeg nå skal modernisere litt ved å gå til innkjøp av en elektrisk muttertrekker. Jeg har overhodet ingen idé om hvilken jeg bør anskaffe meg, men tenkte kanskje på Jula sin Muttertrekker 1/2" 325 Nm.

http://www.jula.no/muttertrekker-1-2-325nm-009005

Er denne god nok (trenger altså ingen superfancy greie)? ???

Siden den du nevner ikke kan stille momentet til 175 Nm er den ikke bra nok.

Du bør heller velge: http://www.jula.no/digital-muttertrekker-1-2-1-05kw-009019

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

OW

Sitat fra: satheesh.net på mandag 18. november 2013, klokken 13:58
Hei. Jeg har alltid brukt en hjulmuttertrekker når hjul skal skiftes, men lurer på om jeg nå skal modernisere litt ved å gå til innkjøp av en elektrisk muttertrekker. Jeg har overhodet ingen idé om hvilken jeg bør anskaffe meg, men tenkte kanskje på Jula sin Muttertrekker 1/2" 325 Nm.

http://www.jula.no/muttertrekker-1-2-325nm-009005

Er denne god nok (trenger altså ingen superfancy greie)? ???

Jeg har en sånn - brukes ikke - selve jobben med å skru ut og inn boltene gjøres like greit for hånd. Kjøpte den  i håp om at jeg skulle få en enklere jobb med å løsne boltene på en tidligere bil som hadde en tendens til å sette seg veldig godt. Den har ikke nok kraft til å gjøre jobben i så måte. Du får mer ut av en latmannsarm om du har litt tyngde å legge på selv  ;)
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Krogern

Med felger 21" og 19" Cyclone med en samlet verdi på nesten 50.000 så hadde det vel ikke vært dumt å få sikret de på et eller annet vis. Ser Tesla selger låsebolter i US, noen som vet om de er å få tak i her hjemme?

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/wheel-lock-set

Cirion

Sitat fra: OW på mandag 18. november 2013, klokken 14:40
Sitat fra: satheesh.net på mandag 18. november 2013, klokken 13:58
Hei. Jeg har alltid brukt en hjulmuttertrekker når hjul skal skiftes, men lurer på om jeg nå skal modernisere litt ved å gå til innkjøp av en elektrisk muttertrekker. Jeg har overhodet ingen idé om hvilken jeg bør anskaffe meg, men tenkte kanskje på Jula sin Muttertrekker 1/2" 325 Nm.

http://www.jula.no/muttertrekker-1-2-325nm-009005

Er denne god nok (trenger altså ingen superfancy greie)? ???

Jeg har en sånn - brukes ikke - selve jobben med å skru ut og inn boltene gjøres like greit for hånd. Kjøpte den  i håp om at jeg skulle få en enklere jobb med å løsne boltene på en tidligere bil som hadde en tendens til å sette seg veldig godt. Den har ikke nok kraft til å gjøre jobben i så måte. Du får mer ut av en latmannsarm om du har litt tyngde å legge på selv  ;)
Kansje lurt med en momentnøkkel i stedet, slik at man får satt 175nm slik som er anbefalt?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Mhal

Sitat fra: Cirion på mandag 18. november 2013, klokken 14:57
Sitat fra: OW på mandag 18. november 2013, klokken 14:40
Sitat fra: satheesh.net på mandag 18. november 2013, klokken 13:58
Hei. Jeg har alltid brukt en hjulmuttertrekker når hjul skal skiftes, men lurer på om jeg nå skal modernisere litt ved å gå til innkjøp av en elektrisk muttertrekker. Jeg har overhodet ingen idé om hvilken jeg bør anskaffe meg, men tenkte kanskje på Jula sin Muttertrekker 1/2" 325 Nm.

http://www.jula.no/muttertrekker-1-2-325nm-009005

Er denne god nok (trenger altså ingen superfancy greie)? ???

Jeg har en sånn - brukes ikke - selve jobben med å skru ut og inn boltene gjøres like greit for hånd. Kjøpte den  i håp om at jeg skulle få en enklere jobb med å løsne boltene på en tidligere bil som hadde en tendens til å sette seg veldig godt. Den har ikke nok kraft til å gjøre jobben i så måte. Du får mer ut av en latmannsarm om du har litt tyngde å legge på selv  ;)
Kansje lurt med en momentnøkkel i stedet, slik at man får satt 175nm slik som er anbefalt?

Og ettertrekke :-)

jkirkebo

Sitat fra: OW på mandag 18. november 2013, klokken 14:40
Jeg har en sånn - brukes ikke - selve jobben med å skru ut og inn boltene gjøres like greit for hånd. Kjøpte den  i håp om at jeg skulle få en enklere jobb med å løsne boltene på en tidligere bil som hadde en tendens til å sette seg veldig godt. Den har ikke nok kraft til å gjøre jobben i så måte. Du får mer ut av en latmannsarm om du har litt tyngde å legge på selv  ;)

Hmm, om man vil ha en kraftig en er det kanskje bedre å satse på luftdrevet?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA