Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nyttårsmoro: Hvilken premium-bil ville du kjøpt om Tesla ikke fantes ?

Startet av tomrh, torsdag 03. januar 2013, klokken 19:48

« forrige - neste »

p10

Finnes det noen ruteplanlegger som kan fortelle meg om det er mulig å reise fra Tromsø til Nord-Sverige med rimelig kort avstand mellom lademulighetene?

Eneste argumentet for å beholde fossilbilen i tillegg til Leafen er at vi drar campingvogn i sommerhalvåret...

Videoen til TeslaBjørn og innlegget til Bly får meg imidlertid til å tro at dagen vi legger ut på campingtur i elbil er enda nærmere enn jeg har trodd!

Laban

Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

p10

Super ruteplanlegger! Tesla Model X bestilles når Lottokupongen går inn!

Bly

Forbruket på turen Grimstad -Bodø tur retur varierte mellom 360 og 460wh/kmmed et snitt på ca 410wh/km. Utfordringen var der avstanden mellom hurtigladerne nærmet seg 200km. Da måtte vi topplade noe som tar litt tid. Ved samme kjørehastighet ser det ut til at forbruket er ca dobbelt så høyt med campingvogn. Moro er det uansett.
Toyota TACOMA Electric Pickup 1996. 250km rekkevidde

Bly

Toyota TACOMA Electric Pickup 1996. 250km rekkevidde

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA