Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Optimal bruk av varmeapparatet

Startet av elmalo, onsdag 02. januar 2013, klokken 17:51

« forrige - neste »

elmalo

Takk, edyrli, fant ut i går at de var oppe og gikk igjen. Fikk nesten panikkanfall over all informasjonen som forsvant da også den nye adressen så ut til å ha gått offline :-) 

Hvis svingen lurer på hvilken tråd jeg "leste meg opp" i så var det denne:

http://gwiz.wonko3.myfastforum.org/LiFePO4_conversion_about6122.html

Her er en beskrivelse av hvordan grekeren kostas gjorde det:

http://www.dataloggers.gr/others/LiFePO4_conversion_eng.pdf

Hvis du (Svingen) vurderer en ombygging selv ville jeg startet med pdf-filen og så tråden, det er mye informasjon og erfaringer der.

PS! Hvis noen vil ha mine gamle batterier så gi meg beskjed. Det var to som var dårlige - tilstanden til de andre er jeg usikker på da de aldri ble utladet nok til at jeg fikk sjekket det før jeg byttet dem ut.
Reva2007
Tesla Model 3 2019
Klepp, Rogaland

svingen

Sitat fra: edyrli på fredag 07. juni 2013, klokken 09:56
Sånn jeg har forstått det så er Alternativ energi sine blokker utstyrt med intern ballansering og rele som kobler fra ved underspenning eller overspenning. Jeg vil tro dette vil fungere greit men med fare for noe uballanse mellom blokkene over tid. Siden batteriet kobler fra så vil dette ikke bli skadelig i det minste.
Jeg vil også tro de må koble fra EMS siden blokkene er 12v og dette vil skape krøll for EMS en.
Laderen vil jo da mate på helt til en av blokkene bryter kretsen og da avlutter ladingen.
Eneste fordelen med å bruke disse blokkene er jo en mye enklere ombygging, men vil tro en løsning med enkle celler og en avansert BMS vil være bedre.

Revaclub finner du her: http://gwiz.wonko3.myfastforum.org/

takk får info! :-) er det slik att en celle blir brukt opp  en om gangen og en og en ladet om gangen? med løsningen fra alternativ energi ? vil det bli samme cellene som blir brukt hvis man kjører 40%  og lader hver gang da? fordelen er att man kan kansje sette inn par 300 ah celler om noen år og få  tilbake rekkeviden uten å bytte alle? jeg tror ellmeken på fornebu  gjør hva jeg vil og tar betalt per time får jobben så må bare finne ut hva som er best :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

svingen

Sitat fra: elmalo på fredag 07. juni 2013, klokken 16:14
Takk, edyrli, fant ut i går at de var oppe og gikk igjen. Fikk nesten panikkanfall over all informasjonen som forsvant da også den nye adressen så ut til å ha gått offline :-) 

Hvis svingen lurer på hvilken tråd jeg "leste meg opp" i så var det denne:

http://gwiz.wonko3.myfastforum.org/LiFePO4_conversion_about6122.html

Her er en beskrivelse av hvordan grekeren kostas gjorde det:

http://www.dataloggers.gr/others/LiFePO4_conversion_eng.pdf

Hvis du (Svingen) vurderer en ombygging selv ville jeg startet med pdf-filen og så tråden, det er mye informasjon og erfaringer der.

PS! Hvis noen vil ha mine gamle batterier så gi meg beskjed. Det var to som var dårlige - tilstanden til de andre er jeg usikker på da de aldri ble utladet nok til at jeg fikk sjekket det før jeg byttet dem ut.

tusen takk får linker/info får lese litt etter ferien, har du noe bakgrunn som eletriker? hvor vansklig er det jobben her? ville vært fint med step by step guid hvis du orker :-) skal ikke gjøre det her med det første men sikkert mange andre som hadde satt pris på guiden :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

elmalo

Ja, tenker å legge det ut nokså detaljert når jeg tar sommerferie.

Nei, jeg har ikke bakgrunn som elektriker, bare generelt interessert i data/elektronikk.
Reva2007
Tesla Model 3 2019
Klepp, Rogaland

svingen

Sitat fra: elmalo på søndag 09. juni 2013, klokken 16:59
Ja, tenker å legge det ut nokså detaljert når jeg tar sommerferie.

Nei, jeg har ikke bakgrunn som elektriker, bare generelt interessert i data/elektronikk.

Heisan!
har du fått noe mere "tid til overs" ;)?
og laget noe dokumentasjon?
lurer veldig på og kjøpe den her
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43822645

tror ikke det er ofte det dukker opp så nye reva``er.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

svingen

vil det fungere med den her http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=8977.msg112445#msg112445 kommer kanskje ikke så langt,men var jo veldig billig og sammen med den her http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44018228 skal det vel mye til får og få en billigere elbil som går 3-4 mil :) (kun 2.5 mil til jobb)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA