Hovedmeny

Pris mm.

Startet av elektro, fredag 26. januar 2024, klokken 00:41

« forrige - neste »

turfsurf

Nå er vel Q6 en klasse over Enyaq i størrelse, ikke i samme segment, så å sammenligne pris direkte imellom de blir litt rart.

Det blir vel som vanlig med Audi, basisprisen er ikke alt for høy, massive priser på ekstrautstyr, og noen grunnleggende utstyrte kampanjemodeller etter hvert som folk kjøper mens de egentlig hadde ønsket seg mere utstyr.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Skogs

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 20. februar 2024, klokken 08:52Nå er vel Q6 en klasse over Enyaq i størrelse, ikke i samme segment, så å sammenligne pris direkte imellom de blir litt rart.

Det blir vel som vanlig med Audi, basisprisen er ikke alt for høy, massive priser på ekstrautstyr, og noen grunnleggende utstyrte kampanjemodeller etter hvert som folk kjøper mens de egentlig hadde ønsket seg mere utstyr.

Hvor enkel Q6 kunne du vurdert? Hvis basis er 60 mil rekkevidde og god ladehastighet.
 Spør for en venn ;)
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

daktari

For min del så er poenget med en luksusbil at det skal være nettopp luksus.

Da må man ha gode elektriske seter med masse justering, gjerne massasje og lufting, stor HUD, bra stereo, pent setetrekk, adaptive dempere, bakhjulsving, matrix, ikke pianolakk men noe fancy treverk og ikke de mest basic felgene.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

torerik

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 20. februar 2024, klokken 08:52Nå er vel Q6 en klasse over Enyaq i størrelse, ikke i samme segment, så å sammenligne pris direkte imellom de blir litt rart.

Enig. Mer relevant å sammenligne pris mot Q4, selvsagt. Blir likevel ikke helt uvesentlig, Enyaq treffer noen av de samme målgruppene. 
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

turfsurf

Sitat fra: Skogs på tirsdag 20. februar 2024, klokken 09:48Hvor enkel Q6 kunne du vurdert? Hvis basis er 60 mil rekkevidde og god ladehastighet.
For min egen del så synes jeg premium biler må ha litt utstyr. Vi kjøpte f.eks en e-tron Advanced Sport, den hadde vi i to måneder, det ble alt for spartansk.

Typisk gjør jeg disse valgene:

- Oppgradert lyd hvis jeg synes standard er for dårlig
- Seter med minne. Foretrekker Alcantara over skinn, ikke stoff. Ventilasjon og massasje er nice, men har brukt det lite på de bilene vi har hatt det.
- Midt på treet i felgstørrelse, som oftest en oppgradering fra standard.
- HUD hvis den ikke er forstyrrende. Eneste jeg har likt til nå er på BMW iX.
- Oppgradert klima.
- Matrix LED, men ikke HD Matrix som er alt for høyt priset på Audi. Laserlysene til BMW ville jeg valgt.
- Det meste av førerassistanse.
- Hengerfeste.
- Hvis det er valg i skjermstørrelse blir det gjerne oppgradert.
- Offroad styling som gir litt ekstra beskyttelse må også med.
- Ikke så kresen på lakk, men blir som oftest ikke standard.
- Bytter gjerne ratt også.
- Sort taktrekk må med.

Ekstra skinnpakker og slikt dropper jeg gjerne...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

torerik

Sitat fra: Skogs på tirsdag 20. februar 2024, klokken 09:48Hvor enkel Q6 kunne du vurdert? Hvis basis er 60 mil rekkevidde og god ladehastighet.
 Spør for en venn ;)
Dette er smak og behag, men heller en godt utstyrt bil med lavere startpris, enn en dyrere bil «ribbet» for utstyr. Listen til turfsurf er ganske god, synes jeg.
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

Trond.m

Det nærmer seg 😉

Om under to uker drar vi endelig teppet av Audi Q6 e-tron! Den 18. mars vises for første gang bilen frem i sin helhet, sammen med alle detaljer om modellen.

Audi Q6 e-tron markerer starten på den største modelloffensiven fra Audi noensinne, og er bygget på PPE-plattformen, utviklet for elbiler i premiumsegmentet. Med en helt ny digital brukeropplevelse, 800 volts-systemer for raskere lading og en ny elektronisk arkitektur representerer Q6 e-tron neste generasjons elbil fra Audi.

Skogs

Bestilte en annen bil for 1 dag siden. Så toget her har gått for min del  :laugh:
Men er av interesse å se hvordan denne kommer ut i pris.
BMW IX40 - 2024

hELgenen

Sitat fra: Skogs på tirsdag 05. mars 2024, klokken 17:27Bestilte en annen bil for 1 dag siden. Så toget her har gått for min del  :laugh:
Men er av interesse å se hvordan denne kommer ut i pris.

Hva slags alternativ bil ble det?
Er på biljakt selv og leter febrilsk etter noe..

Skogs

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 05. mars 2024, klokken 19:16Hva slags alternativ bil ble det?
Er på biljakt selv og leter febrilsk etter noe..

Kjøpte BMW IX40. Fant ut at utstyr og pris sikkert ikke gjorde den til noe spesielt mye dårligere valg enn Q6.
BMW IX40 - 2024

Trond.m

iX40 er nok et fornuftig valg, men veldig forskjellig bil fra Q6. Rekkevidde og ladehastigheten til Q6 blir nok i en annen klasse, men også pris. Prisen blir nok nærmere iX50 tipper jeg.

Skogs

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 05. mars 2024, klokken 20:18iX40 er nok et fornuftig valg, men veldig forskjellig bil fra Q6. Rekkevidde og ladehastigheten til Q6 blir nok i en annen klasse, men også pris. Prisen blir nok nærmere iX50 tipper jeg.
Absolutt veldig ulike. Hadde man hatt garanti for at en OK utstyrt Q6 ville landet på <750` ink. V.H. Hadde jeg med sikkerhet ventet. Men leasingen på dagens Id4 utløper tidlig juni. Blir for mye styr og gamble. Tror også som deg at Q6 kan bli dyr.
BMW IX40 - 2024

Trond.m

Jeg håper på en attraktiv pris, men det virker lite sannsynlig at en normalt bra utstyrt Q6 e-tron vil havne så mye under 900.000 med vinterhjul. En Polestar 3 med tilsvarende rekkevidde ligger på omtrent samme pris, mens EQE SUV ligger godt over på 1 mill+. En Macan med ok utstyrsnivå havner også på 1,1+, og forskjellen i pris til en tilsvarende utstyrt Q6 vil trolig ikke være mer enn 200.000. Svaret får vi snart, og jeg håper jo at min spådom er veldig feil. Møller har vist før at de kan overraske merkedet når det gjelder priser på VW, og de drømmer nok om de gode gamle e-tron tider 😊

Skogs

Med tanke på at ID.7 nipper i taket på 700 på stasjonsvogna er det nok urealistisk å tro at denne lander på < 800.000 ja.
Blir selvfølgelig spennende å se om man bli motbevist.
Vi får vel en lanseringsmodell med minimum av utstyr og lakkfarger.
BMW IX40 - 2024

hELgenen

Sitat fra: Skogs på fredag 15. mars 2024, klokken 15:29Med tanke på at ID.7 nipper i taket på 700 på stasjonsvogna er det nok urealistisk å tro at denne lander på < 800.000 ja.
Blir selvfølgelig spennende å se om man bli motbevist.
Vi får vel en lanseringsmodell med minimum av utstyr og lakkfarger.

Er vel typisk Audi og dra frem en ribbet fra pris modell ja. De selger gjerne biler med f.eks manuelle seter til blodpris. Jeg sa nei til en Audi Q8 til ca 900k og sa at så mye penger er ingen bil verdt i mine øyne. Da nevnte selger denne Q6 og at den ville være en del billigere. Polestar 3 klokker inn på temmelig nøyaktig 900k med minimum av utstyr som vinterdekk og hengerfeste pluss matter. Synes det taler for at en bra utstyrt Q6 havner tett på denne. Mulig startpris på 749.000 og så legger du til elektriske seter,hengerfeste,vinterdekk pluss matter++ og du ser fort tallet 870-900k For egen del er jeg ikke villig til å strekke meg så langt for en bil..De faller jo som stein i pris uansett.
Men om Audi overrasker er jo alltid spennende. Kinesere leverer jo full pakke for under 700k.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA