Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris mm.

Startet av elektro, fredag 26. januar 2024, klokken 00:41

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: daktari på fredag 16. februar 2024, klokken 14:56Mener selger sa fra ca 700. Men med nødvendig utstyr ca 900. Usikker på batteritype og hjuldrift men forventer største batteri og awd.
Så bare litt billigere enn Macan EV.
Er vel nærmere 200k under Macan det. Og så er det kanskje lettere å forhandle pris med Audi...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: turfsurf på fredag 16. februar 2024, klokken 19:30
Sitat fra: daktari på fredag 16. februar 2024, klokken 14:56Mener selger sa fra ca 700. Men med nødvendig utstyr ca 900. Usikker på batteritype og hjuldrift men forventer største batteri og awd.
Så bare litt billigere enn Macan EV.
Er vel nærmere 200k under Macan det. Og så er det kanskje lettere å forhandle pris med Audi...
Kommer n på hva selger mente med nødvendig utstyr... er solgt flest enkle etron advanced tidligere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Sitat fra: daktari på fredag 16. februar 2024, klokken 21:47
Sitat fra: turfsurf på fredag 16. februar 2024, klokken 19:30
Sitat fra: daktari på fredag 16. februar 2024, klokken 14:56Mener selger sa fra ca 700. Men med nødvendig utstyr ca 900. Usikker på batteritype og hjuldrift men forventer største batteri og awd.
Så bare litt billigere enn Macan EV.
Er vel nærmere 200k under Macan det. Og så er det kanskje lettere å forhandle pris med Audi...
Kommer n på hva selger mente med nødvendig utstyr... er solgt flest enkle etron advanced tidligere.

Bare Audi som kan tilby bil "uten nødvendig utstyr"

Høres ut som en nytt på nytt sak:

Bilselger fra Drammen tilbyr nå bil uten nøvendig utstyr. Er jo så sabla dyrt å integrere bilene i bybildet...så vi selger dem billig uten nødvendig utstyr...

turfsurf

Er jo eneste måte Audi får folk inn døra. Hadde de priset de med utstyr tilsvarende konkurrentene så ville det jo sett for ille ut.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Sitat fra: turfsurf på lørdag 17. februar 2024, klokken 08:01Er jo eneste måte Audi får folk inn døra. Hadde de priset de med utstyr tilsvarende konkurrentene så ville det jo sett for ille ut.

De mister kunder også. Jwg orker f.eks ikke forholde meg til en ekstra utstyrsliste som ikke bare er lang,noe utstyr er også lenket til hverandre. Da mister du oversikten og ser bare prisen dra avsted utenfor din kontroll. Er på jakt etter ny bil selv og innser nå at skal det bli Audi så må jeg pent sette meg ned hos selger og pine meg gjennom ekstra utstyrslisten og svelge pakker med noe innhold jeg ikke vil ha for å få det jeg vil ha. Nei,bilkjøp skal være gøy,ikke irriterende.

Skogs

Sitat fra: hELgenen på lørdag 17. februar 2024, klokken 09:28
Sitat fra: turfsurf på lørdag 17. februar 2024, klokken 08:01Er jo eneste måte Audi får folk inn døra. Hadde de priset de med utstyr tilsvarende konkurrentene så ville det jo sett for ille ut.

De mister kunder også. Jwg orker f.eks ikke forholde meg til en ekstra utstyrsliste som ikke bare er lang,noe utstyr er også lenket til hverandre. Da mister du oversikten og ser bare prisen dra avsted utenfor din kontroll. Er på jakt etter ny bil selv og innser nå at skal det bli Audi så må jeg pent sette meg ned hos selger og pine meg gjennom ekstra utstyrslisten og svelge pakker med noe innhold jeg ikke vil ha for å få det jeg vil ha. Nei,bilkjøp skal være gøy,ikke irriterende.

Sitter med nøyaktig samme opplevelse som deg. Har selv Q8 e-tron til vurdering.
I utgangspunktet 700´ budsjett, men kan strekke strikken litt for rett bil.
Når det kommer til Audi ender man opp med div. Kompromisser. I dette tilfellet. «Hva slags utstyr MÅ jeg ha»?.
Under disse kampanje tider ender man da opp med Q8 50 s line til 699,- med følgende ekstra utstyr:
*Varme i ratt
*Sportsseter med elektrisk korsrygg justering. (Ikke helektrisk med minne som jeg egentlig vil ha).
*teknikk pakke med B&O lyd.

Med vinterdekk i tillegg er budsjettet sprengt for lengst...

Når andre merker har totalpakker klart så du slipper å tenke på utstyr er ikke vegen lang å gå.
Ender vel opp med noe helt annet enn Audi hvis ikke Q6 «startkampanjen» er «vettu».
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

torerik

Jeg er så enig. Visste ikke om jeg skulle le eller gråte da jeg vurderte/spec-et både Q4 e-tron og Q8 e-tron. Skal man ha en bil med «alt» (eller det meste) slik jeg ofte ønsker blir prisen helt hinsides. Er ikke med og konkurrerer i det hele tatt...

Derfor er eneste utvei for Audi å lage en vanvittig god bil, som skiller seg ut langt mer enn f.eks. Q4 e-tron vs. iD4 og Enyaq.
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

Trond.m

Audi har nok ventet så lenge med å lansere prisen i håp om at den norske kronen skulle styrke seg vesentlig. Nå kan de ikke vente lenger, men Q6 er jo en ekstremt viktig bil i det norske markedet og fabrikken vil nok strekke seg langt. Jeg er ikke opptatt at høyt utstyrsnivå, og håper det er mulig å få greit utstyrt bil for 800.000 med vinterhjul. Kanskje det er for optimistisk ? Svaret får vi vel i mars.

Skogs

Sitat fra: torerik på lørdag 17. februar 2024, klokken 23:55Jeg er så enig. Visste ikke om jeg skulle le eller gråte da jeg vurderte/spec-et både Q4 e-tron og Q8 e-tron. Skal man ha en bil med «alt» (eller det meste) slik jeg ofte ønsker blir prisen helt hinsides. Er ikke med og konkurrerer i det hele tatt...

Derfor er eneste utvei for Audi å lage en vanvittig god bil, som skiller seg ut langt mer enn f.eks. Q4 e-tron vs. iD4 og Enyaq.

Noe sier meg at Audi ønsker Q6 skal bli en storselger og «Norges bil». Pris langt over 700` med det meste av utstyr garanterer fort det motsatte.
Blir spennende å se.
Greit nok at de ikke «kan» prise seg for nærme lillebrødrene på MEB. Men 200 mer enn Enyaq med alt utstyr er bra arrogant å tro den er verdt. 
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

daktari

Enig. Samtidig er der verst å ta med prisen på EQE suv og iX.

Sistnevnte med kampanje som girnen pris på 1 mill med alt, dvs alle pakkene, softclose, bakhjulsving, massasje, luft/adaptiv, HF og H/K.

Førstnevnte har listepris godt over det.

Men største problemet til Audi er  kannibalisme på egen Q8.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: Skogs på lørdag 17. februar 2024, klokken 16:32I utgangspunktet 700´ budsjett, men kan strekke strikken litt for rett bil.
Når det kommer til Audi ender man opp med div. Kompromisser. I dette tilfellet. «Hva slags utstyr MÅ jeg ha»?.
Under disse kampanje tider ender man da opp med Q8 50 s line til 699,- med følgende ekstra utstyr:
Lurer litt på å bytte ut vår e-tron 50 i noe med lengre rekkevidde, og gikk inn og tittet litt etter du postet dette. En ganske moderat utstyrt bil (uten oppgradert lyd engang) kom på 900k. Til den prisen er det mye annet som frister...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Orbit

Sitat fra: daktari på søndag 18. februar 2024, klokken 08:50Men største problemet til Audi er  kannibalisme på egen Q8.
Det er også indikasjoner på at Q8 kan gå tidligere ut av produksjon enn planlagt: https://elbilforum.no/index.php?topic=66249.0
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

turfsurf

Sitat fra: daktari på søndag 18. februar 2024, klokken 08:50Enig. Samtidig er der verst å ta med prisen på EQE suv og iX.

Sistnevnte med kampanje som girnen pris på 1 mill med alt, dvs alle pakkene, softclose, bakhjulsving, massasje, luft/adaptiv, HF og H/K.

Førstnevnte har listepris godt over det.

Men største problemet til Audi er  kannibalisme på egen Q8.
Hadde det ikke vært for det lille bagasjerommet på iX så hadde vel ikke e-tron solgt til annet en Audi fans. IX gruser e-tron på rekkevidde og er i tillegg rimeligere på kampanje (ferdig utstyrt).

Men er det egentlig ett problem med kannibalisme av Q8? Det blir vel litt som med Tesla og X, det blir en toppmodell med veldig lavt volum.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: turfsurf på søndag 18. februar 2024, klokken 09:26
Sitat fra: daktari på søndag 18. februar 2024, klokken 08:50Enig. Samtidig er der verst å ta med prisen på EQE suv og iX.

Sistnevnte med kampanje som girnen pris på 1 mill med alt, dvs alle pakkene, softclose, bakhjulsving, massasje, luft/adaptiv, HF og H/K.

Førstnevnte har listepris godt over det.

Men største problemet til Audi er  kannibalisme på egen Q8.
Hadde det ikke vært for det lille bagasjerommet på iX så hadde vel ikke e-tron solgt til annet en Audi fans. IX gruser e-tron på rekkevidde og er i tillegg rimeligere på kampanje (ferdig utstyrt).

Men er det egentlig ett problem med kannibalisme av Q8? Det blir vel litt som med Tesla og X, det blir en toppmodell med veldig lavt volum.
Neppe noe problem for Audi, strider bare mot det de selv har sagt at Q8 er en toppmodell som skulle avløses i ca 2026 på ny plattform.

 Kan også tenke at Q8 er høyt priset for å trekke opp prisen på Q6, smart å lage et nivå til over.

 Jeg har alltid tenkt at Q6 virker som en ren avløser for classic etron i størrelse og ytelser.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

torerik

Sitat fra: Skogs på søndag 18. februar 2024, klokken 08:29
Sitat fra: torerik på lørdag 17. februar 2024, klokken 23:55Jeg er så enig. Visste ikke om jeg skulle le eller gråte da jeg vurderte/spec-et både Q4 e-tron og Q8 e-tron. Skal man ha en bil med «alt» (eller det meste) slik jeg ofte ønsker blir prisen helt hinsides. Er ikke med og konkurrerer i det hele tatt...

Derfor er eneste utvei for Audi å lage en vanvittig god bil, som skiller seg ut langt mer enn f.eks. Q4 e-tron vs. iD4 og Enyaq.

Noe sier meg at Audi ønsker Q6 skal bli en storselger og «Norges bil». Pris langt over 700` med det meste av utstyr garanterer fort det motsatte.
Blir spennende å se.
Greit nok at de ikke «kan» prise seg for nærme lillebrødrene på MEB. Men 200 mer enn Enyaq med alt utstyr er bra arrogant å tro den er verdt. 
Helt enig. Tror likevel vi ikke er så langt unna det. Har ikke tro på Q6 som noen storselger. Med lavere rente hadde verden sett helt annerledes ut, selvsagt.
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA