Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nissan appen

Startet av Lolle, mandag 08. januar 2024, klokken 07:13

« forrige - neste »

Lolle

Hei! Hvordan fungerer Nissan appen i dag? Har lest at den har vært litt trøblete og ikke alltid virker, har dette blitt ordne  t eller er den fremdeles ustabil?  :)

FroBe

Jeg antar at Android-appen min er stabil, men at 2019-modellen min er ustabil.
Appen får sjelden kontakt med bilen, med mindre jeg vekker bilen først...
(Låser / låser opp med fjernkontrollen, eller åpner dør / kobler ut lader).
Antar at bilens 4G-kommunikasjonsmodul går i sovemodus. Har hørt at andre har samme problem.
Dette kan skje allerede etter 30 minutter, selv om begge batteriene i bilen er gode.

Når bilen er våken tar det fra 5-30 sekunder å få respons fra appen.

Min gamle Volvo fra 2012 har en mye bedre app med flere funksjoner, og den virker alltid (med mindre bilen har stått parkert en uke). Mulig Volvo On Call forsvinner om 2G-nettet legges ned neste år.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

Lolle

Sitat fra: FroBe på mandag 08. januar 2024, klokken 18:14Jeg antar at Android-appen min er stabil, men at 2019-modellen min er ustabil.
Appen får sjelden kontakt med bilen, med mindre jeg vekker bilen først...
(Låser / låser opp med fjernkontrollen, eller åpner dør / kobler ut lader).
Antar at bilens 4G-kommunikasjonsmodul går i sovemodus. Har hørt at andre har samme problem.
Dette kan skje allerede etter 30 minutter, selv om begge batteriene i bilen er gode.

Når bilen er våken tar det fra 5-30 sekunder å få respons fra appen.

Min gamle Volvo fra 2012 har en mye bedre app med flere funksjoner, og den virker alltid (med mindre bilen har stått parkert en uke). Mulig Volvo On Call forsvinner om 2G-nettet legges ned neste år.

Takk for svar!

Oi da, så kjedelig! Tenker at om jeg skal forvarme bilen gjennom appen, feks  når jeg står opp om morgenen, da vil jeg måtte gå ut og ned og inn i garasjen for "vekke" bilen, det blir jo ganske tungvint.. Har hørt flere med problemer, merkelig at de ikke har funnet en løsning på det.

FroBe

Jeg har heldigvis bilen stående like utenfor huset, dermed kan jeg vekke bilen med fjernkontrollen uten å måtte gå ut.
På jobb må jeg starte kald bil, med mindre jeg går opp til rett etasje i parkeringshuset for å vekke den. Avreise varierer, dermed er det vanskelig å programmere.

Jeg kjøpte bilen brukt i 2020, og app-kontrollen fungerte bra et år eller to.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

Trig8

Bruk av app mot min 2018-modell fungerer fint. Kanskje 5 ganger i halvåret at den har problem, men jeg bruker den 2-3 ganger om dagen så jeg tenker det er innenfor.

Lolle

Sitat fra: FroBe på mandag 08. januar 2024, klokken 19:54Jeg har heldigvis bilen stående like utenfor huset, dermed kan jeg vekke bilen med fjernkontrollen uten å måtte gå ut.
På jobb må jeg starte kald bil, med mindre jeg går opp til rett etasje i parkeringshuset for å vekke den. Avreise varierer, dermed er det vanskelig å programmere.

Jeg kjøpte bilen brukt i 2020, og app-kontrollen fungerte bra et år eller to.

Åh, så det virket fint i begynnelsen da? Det hadde vært krise om jeg endte opp sånn, da hadde det noe av poenget med å bytte for min del vært helt borte.. ::)

Sitat fra: Trig8 på tirsdag 09. januar 2024, klokken 09:53Bruk av app mot min 2018-modell fungerer fint. Kanskje 5 ganger i halvåret at den har problem, men jeg bruker den 2-3 ganger om dagen så jeg tenker det er innenfor.

Det høres jo ikke så verst ut! :)

femtekolonist

jeg synes app. fungerer bra til min 2021 mod. kan starte forvarming,sjekke batteri osv. men det tar omtrendt 1 minutt før signal viser rett status..men det er vel helt normalt kansje,og ikke noe jeg ser på som noe problem.

app er vel gratis å bruke sålenge man holder service på merkeverksted,noen som vet hva prisen er om man ikke gjør det?

Dag_Erik

Er det flere som har innloggingsproblemer på appen de siste dagene?
Sluttet å fungere her om dagen.

Kommer inn fra nettleser, men ikke i app.   
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

Dag_Erik

Det løste seg selv etter hvert. Alt er tilbake til normalt nå (like treg som i 2018) :)
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

antohagg

Har problem, står at det er feil passord...

Kim81

Sitat fra: antohagg på tirsdag 21. januar 2025, klokken 14:48Har problem, står at det er feil passord...
Samme hos meg i dag også..
Mørk grå 2019mod leaf.n-connecta

Bil2

Har hatt samme problem i flere dager. Får beskjed om at brukernavn/passord er feil. Gjelder både offisiell app og My leaf-appen.
Oslo
Skoda enyaq  IV 80x juli 2023
Kobberfarget Leaf 2018 40 kWh
Blå Leaf 10.02.2012. Solgt

FroBe

Appen min krasjet hver gang jeg forsøkte å åpne den i dag. (Android).
Gikk inn og slettet alle data på appen, slik at jeg måtte logge meg inn på nytt.
Da virket alt normalt igjen.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

Kim81

Virker ikke hos meg.. Sletta appen helt, og la den inn igjen (iphone)
Mørk grå 2019mod leaf.n-connecta

FroBe

Nå rapporterer appen om vedlikehold på serveren.
(We're having a tune-up! Completion: Onsdag 22. 14:30)

Appen fungerer vanligvis bra kl 6:30 om morgenen, da er det vel mindre press på serveren enn senere på dagen.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA