Hovedmeny

2023.44.1

Startet av Otkristo, lørdag 25. november 2023, klokken 13:58

« forrige - neste »

CorsoDante

Sitat fra: førategangtesla på søndag 17. desember 2023, klokken 15:53
Sitat fra: Mobileum på søndag 17. desember 2023, klokken 14:55Litt overrasket over at ingen andre har kommentert hvor lite "trykk" man trenger å legge på rattet for å hindre at nag slår inn. Det holder nå med å berøre med en finger nederst på rattet for å få en uavbrutt Autosteer-kjøring. Bærre lekkert....

Jeg skulle til å kommentere det, men gjorde det ikke. Er det såpass merkbart?

Jeg har Y da, men jeg synes forsåvidt ikke at det skal veldig mye "vridning" på rattet jeg må ta før naggen slutter å mase. Hva mener du med at du berører med en finger? Altså at du vrir forsiktig med en finger? Isåfall så er jo det bra  :)

Merker heller ingen enorm forskjell, men noe lettere er det nok. 

Åpenbart at denne versjonen krever større tilstedeværelse av føreren, blant annet må vi nå bekrefte at vi har hendene på rattet omtrent fra første sekund (første nag-request kommer tidligere). Ellers til forveksling likt.

Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.
TMYP HW4 / TM3P Atom

CorsoDante

#46

Sitat fra: førategangtesla på søndag 17. desember 2023, klokken 15:53
Sitat fra: Mobileum på søndag 17. desember 2023, klokken 14:55Litt overrasket over at ingen andre har kommentert hvor lite "trykk" man trenger å legge på rattet for å hindre at nag slår inn. Det holder nå med å berøre med en finger nederst på rattet for å få en uavbrutt Autosteer-kjøring. Bærre lekkert....

Jeg skulle til å kommentere det, men gjorde det ikke. Er det såpass merkbart?

Jeg har Y da, men jeg synes forsåvidt ikke at det skal veldig mye "vridning" på rattet jeg må ta før naggen slutter å mase. Hva mener du med at du berører med en finger? Altså at du vrir forsiktig med en finger? Isåfall så er jo det bra  :)

Merker heller ingen enorm forskjell, men noe lettere er det nok. 

Åpenbart at denne versjonen krever større tilstedeværelse av føreren, blant annet må vi nå bekrefte at vi har hendene på rattet omtrent fra første sekund (første nag-request kommer tidligere). Ellers til forveksling likt.

Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.

Også ser det ut til at den har funnet enda en avstikker fra veien som den bremser ned for, som om den forventer at jeg skal svinge av... Da vi ble kvitt fantombremsing, så fikk vi dette i stedet...  ::)
TMYP HW4 / TM3P Atom

Mobileum

Mulig fordi din bil kanskje har inne-kamera? Det har ikke min.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

førategangtesla

Sitat fra: CorsoDante på søndag 17. desember 2023, klokken 17:27
Sitat fra: førategangtesla på søndag 17. desember 2023, klokken 15:53
Sitat fra: Mobileum på søndag 17. desember 2023, klokken 14:55Litt overrasket over at ingen andre har kommentert hvor lite "trykk" man trenger å legge på rattet for å hindre at nag slår inn. Det holder nå med å berøre med en finger nederst på rattet for å få en uavbrutt Autosteer-kjøring. Bærre lekkert....

Jeg skulle til å kommentere det, men gjorde det ikke. Er det såpass merkbart?

Jeg har Y da, men jeg synes forsåvidt ikke at det skal veldig mye "vridning" på rattet jeg må ta før naggen slutter å mase. Hva mener du med at du berører med en finger? Altså at du vrir forsiktig med en finger? Isåfall så er jo det bra  :)

Merker heller ingen enorm forskjell, men noe lettere er det nok. 

Åpenbart at denne versjonen krever større tilstedeværelse av føreren, blant annet må vi nå bekrefte at vi har hendene på rattet omtrent fra første sekund (første nag-request kommer tidligere). Ellers til forveksling likt.

Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.

Er det 2023.44.1 du har eller 2023.44.30.1?

CorsoDante

Sitat fra: førategangtesla på søndag 17. desember 2023, klokken 17:49
Sitat fra: CorsoDante på søndag 17. desember 2023, klokken 17:27
Sitat fra: førategangtesla på søndag 17. desember 2023, klokken 15:53
Sitat fra: Mobileum på søndag 17. desember 2023, klokken 14:55Litt overrasket over at ingen andre har kommentert hvor lite "trykk" man trenger å legge på rattet for å hindre at nag slår inn. Det holder nå med å berøre med en finger nederst på rattet for å få en uavbrutt Autosteer-kjøring. Bærre lekkert....

Jeg skulle til å kommentere det, men gjorde det ikke. Er det såpass merkbart?

Jeg har Y da, men jeg synes forsåvidt ikke at det skal veldig mye "vridning" på rattet jeg må ta før naggen slutter å mase. Hva mener du med at du berører med en finger? Altså at du vrir forsiktig med en finger? Isåfall så er jo det bra  :)

Merker heller ingen enorm forskjell, men noe lettere er det nok. 

Åpenbart at denne versjonen krever større tilstedeværelse av føreren, blant annet må vi nå bekrefte at vi har hendene på rattet omtrent fra første sekund (første nag-request kommer tidligere). Ellers til forveksling likt.

Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.

Er det 2023.44.1 du har eller 2023.44.30.1?

Sistnevnte (kan du kanskje lese i linjene?) :)
TMYP HW4 / TM3P Atom

førategangtesla

Sitat fra: CorsoDante på søndag 17. desember 2023, klokken 18:04
Sitat fra: førategangtesla på søndag 17. desember 2023, klokken 17:49
Sitat fra: CorsoDante på søndag 17. desember 2023, klokken 17:27
Sitat fra: førategangtesla på søndag 17. desember 2023, klokken 15:53
Sitat fra: Mobileum på søndag 17. desember 2023, klokken 14:55Litt overrasket over at ingen andre har kommentert hvor lite "trykk" man trenger å legge på rattet for å hindre at nag slår inn. Det holder nå med å berøre med en finger nederst på rattet for å få en uavbrutt Autosteer-kjøring. Bærre lekkert....

Jeg skulle til å kommentere det, men gjorde det ikke. Er det såpass merkbart?

Jeg har Y da, men jeg synes forsåvidt ikke at det skal veldig mye "vridning" på rattet jeg må ta før naggen slutter å mase. Hva mener du med at du berører med en finger? Altså at du vrir forsiktig med en finger? Isåfall så er jo det bra  :)

Merker heller ingen enorm forskjell, men noe lettere er det nok. 

Åpenbart at denne versjonen krever større tilstedeværelse av føreren, blant annet må vi nå bekrefte at vi har hendene på rattet omtrent fra første sekund (første nag-request kommer tidligere). Ellers til forveksling likt.

Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.

Er det 2023.44.1 du har eller 2023.44.30.1?

Sistnevnte (kan du kanskje lese i linjene?) :)

Jeg tenkte bare siden tråden i utgangspunktet omhandler 2023.44.1, men den dreide over på 30.1.

Har du fått high fidelity park assist i oppdateringen?

Elmo

Sitat fra: CorsoDante på søndag 17. desember 2023, klokken 17:27Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.
Vet ikke hvor lenge du har hatt bilen, men det du nevner var før meg helt ille i 2019 og tidlig 2020 for så å bli bra. Og så kom det tilbake en del for ca er år siden.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

turfsurf

Tydeligvis litt bugs. 30.2 rullet nettopp inn.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

førategangtesla

Sitat fra: Elmo på søndag 17. desember 2023, klokken 19:10
Sitat fra: CorsoDante på søndag 17. desember 2023, klokken 17:27Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.
Vet ikke hvor lenge du har hatt bilen, men det du nevner var før meg helt ille i 2019 og tidlig 2020 for så å bli bra. Og så kom det tilbake en del for ca er år siden.

Godt tegn. Det hender ofte at jeg deaktiverer autopilot og kun bruker tacc når jeg ser en busslomme, flettefelt eller av/påkjøringfelt lenger fremme fordi det er flaut når jeg har biler bak og bilen drar inn/ut, samt at jeg blir direkte kvalm fordi den kjører så bestemt inn at jeg blir litt uvel  :laugh:

Mobileum

Som @Elmo sier har det vært slik lenge. Gidder ikke å slå av AP, eller gå til TACC. Lar det bare stå til. Bryr meg iallfall ikke om hva de bak tenker og mener. I 2018 var det slik på hele E18. Blir bedre og bedre, og mellom Oslo og Sandefjord er det nå bare 3-4 steder den "stikker av". Vet hvor det er, så ingen overraskelse.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Mobileum

Software version 2023.44.30.4 is currently downloading
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Nihon

Jeg er fortsatt på 2023.44.1 i min Highland.
Hadde håpet på å få 2023.44.30.x så jeg kunne få testet de nye funksjonene.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

turfsurf

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 19. desember 2023, klokken 00:36Software version 2023.44.30.4 is currently downloading
Disse 30.x versjonene har kommet rekordfart. Mange features, mye bugs.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

CorsoDante

Sitat fra: Elmo på søndag 17. desember 2023, klokken 19:10
Sitat fra: CorsoDante på søndag 17. desember 2023, klokken 17:27Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.
Vet ikke hvor lenge du har hatt bilen, men det du nevner var før meg helt ille i 2019 og tidlig 2020 for så å bli bra. Og så kom det tilbake en del for ca er år siden.

1,5 år ca.

Busslommene lokalt er stort sett ikke noe problem, har vært ok lenge, men akkurat denne lomma har spilt bilen et nevneverdig puss, av ulike årsaker (layout/dårlig merking).

Kjørte forbi igjen, uten bil foran, og bilen ignorerte busslomma. 2 av 2. Kjekt.
TMYP HW4 / TM3P Atom

CorsoDante

Sitat fra: førategangtesla på søndag 17. desember 2023, klokken 18:20Jeg tenkte bare siden tråden i utgangspunktet omhandler 2023.44.1, men den dreide over på 30.1.

Har du fått high fidelity park assist i oppdateringen?

Skjønner. Tenker 20.44.XX.X er en naturlig utvikling mht. trådens tema :)

Min har USS, så HFP ikke aktuelt, hvis jeg har skjønt dette riktig.
TMYP HW4 / TM3P Atom

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA