Hovedmeny

2023.44.1

Startet av Otkristo, lørdag 25. november 2023, klokken 13:58

« forrige - neste »

Mobileum

Nederland, som typegodkjenner biler for Europa, sier nei til oppdatering 2023.44.30

https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-recall-won-t-make-it-netherlands/
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Handyman

Sitat fra: Mobileum på fredag 15. desember 2023, klokken 21:55Nederland, som typegodkjenner biler for Europa, sier nei til oppdatering 2023.44.30

https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-recall-won-t-make-it-netherlands/
Ikke overraskende. Europa har jo strengere regler for årvåkenhet og tilbakemelding fra sjåfør. Min forståelse av "recall"en er at US beveger seg i retning av Europas strengere krav, og at det ikke betyr innskjerping i Europa med det første.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Eller kanskje ikke:

Software version 2023.44.30.1 is currently downloading

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Kan ikke se noe "Holyday updates" bortsett fra Lock Sounds. Men mulig ikke for TMS...

Boombox har vel aldri vært tilgjengelig på TMS Legacy. Den har ikke høyttaler.

Tror heller ikke på "Not Relevant In Norway". Notateslaapp er ikke alltid pålitelig.

Installasjonen er ferdig, men gidder ikke teste i kveld. Skal kjøre 60 km. imorgen tidlig på E18. så vi får se....

Nihon

Selv om du installerer 2023.44.30.1 så betyr det ikke at alt som er i "tilbakekallingen" blir aktivert i Europa.

Vi har samme software i Europa og USA, men forskjellige funksjoner er skrudd av eller på eller med forskjellige innstillinger etter som hvilken region det er.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

Mobileum

Vet det, men får svar imorgen.

Mobileum

Mobileum

Fikk også 2 oppdateringer samtidig:

Mobileum

Har kjørt noen mil både på E18 og fylkesvei. Ingen endringer på autopilot. Apple podcast er nytt og bra. Selvsagt ikke noen Boombox funksjoner. Har aldri vært inne på Leketøy, så vet ikke noe om de nye spillene.

Mobileum

Litt overrasket over at ingen andre har kommentert hvor lite "trykk" man trenger å legge på rattet for å hindre at nag slår inn. Det holder nå med å berøre med en finger nederst på rattet for å få en uavbrutt Autosteer-kjøring. Bærre lekkert....

førategangtesla

Sitat fra: Mobileum på søndag 17. desember 2023, klokken 14:55Litt overrasket over at ingen andre har kommentert hvor lite "trykk" man trenger å legge på rattet for å hindre at nag slår inn. Det holder nå med å berøre med en finger nederst på rattet for å få en uavbrutt Autosteer-kjøring. Bærre lekkert....

Jeg skulle til å kommentere det, men gjorde det ikke. Er det såpass merkbart?

Jeg har Y da, men jeg synes forsåvidt ikke at det skal veldig mye "vridning" på rattet jeg må ta før naggen slutter å mase. Hva mener du med at du berører med en finger? Altså at du vrir forsiktig med en finger? Isåfall så er jo det bra  :)

Mobileum

Nok med bare å legge fingeren på rattet nederst på rattet. Ikke trykke eller vri. Vekten av hånden er nok. Noe lignende en VW id.4 som har induktivt (er det det heter?) ratt.

ps. Har du 2023.44.30.1?

førategangtesla

Sitat fra: Mobileum på søndag 17. desember 2023, klokken 16:07Nok med bare å legge fingeren på rattet nederst på rattet. Ikke trykke eller vri. Vekten av hånden er nok. Noe lignende en VW id.4 som har induktivt (er det det heter?) ratt.

ps. Har du 2023.44.30.1?

Nei 2023.44.1 fortsatt. Jeg vet ikke om jeg er på slemme-lista til tesla eller hva, men jeg er alltid en av de siste til å få oppdatering  :laugh:

Høres veldig bra ut hvis det er som du sier at det holder å legge fingeren på rattet, det høres nesten for godt ut til å være sant. Mulig det kan være for å blidgjøre folka i uniten som nå får nagg under kjøring på FSD, hvis de måtte ha beveget på rattet hadde det vel blitt oppstandelse  :laugh:

Mobileum

Tror ikke du er slem. Dette er historisk. Våren 2019 kunne de som hadde kjøpt FSD i en definert periode muligheten til å be om å bli prioritert når det kom nye oppdateringer (Early Access Program tror jeg det het) . Nærmest som en trøstegevinst siden Tesla var så forsinket med FSD (helt sant ;)). Dette fungerer fremdeles idag, men ikke konsekvent.

ps. Tesla forsøkte da å omdøpe FSD fra "Full Self Driving" til "Future Self Driving". Datoen var 1. mars 2019.  I Norge ble FSD også omdøpt til "Fremtidig selvkjørende funksjoner".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA