Hovedmeny

2023.44.1

Startet av Otkristo, lørdag 25. november 2023, klokken 13:58

« forrige - neste »

Mobileum

Her var det (som du selv skriver høyere opp) ingen endringer fra 2023.38.8/9 til 2023.44.1. Hvorvidt man allikevel skal ta med seg 0-versjoner er kun snakk om formateringsvalg, og er vel egentlig uten betydning.

Det som kan være mere spennende er hva som er endret, men som ikke er nevnt. Sjelden man får lese om grunnleggende endringer i Ap-delen. Men det skjer, og må erfares.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Kim-

Likte at radio menyen var blitt ny. Nå har en mye større symboler for favoritter og de andre er listet under. Mye mer ryddig.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Lucifer-

Om det blir diskotek og baluba hver gang autopilot blir aktivert nå så blir jeg forbannet. Den er plagsom nok som den er når den ikke detekterer at jeg hviler hånda på ratta.

Mobileum

Vi med Legacy S/X slipper foreløpig unna ser det ut til fordi de mangler inne-kamera..
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

OlaM

Du kan ikke lenge holde en passiv vekt på rattet og ikke følge med på veien. Du må følge med på veien, holde fast i rattet og gi styreinput som tilsvarer det du ville gjort uten autopilot. Da kan bilen kjøre seg selv!  :laugh:
'21 3LR

Mobileum

Sitat fra: OlaM på onsdag 13. desember 2023, klokken 14:42Du kan ikke lenge holde en passiv vekt på rattet og ikke følge med på veien. Du må følge med på veien, holde fast i rattet og gi styreinput som tilsvarer det du ville gjort uten autopilot. Da kan bilen kjøre seg selv!  :laugh:
Med andre ord: "Ubrukelig"!

Det spekuleres også i hvorvidt det bare gjelder amerikanske biler.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

THE

Sitat fra: OlaM på onsdag 13. desember 2023, klokken 14:42Du kan ikke lenge holde en passiv vekt på rattet og ikke følge med på veien. Du må følge med på veien, holde fast i rattet og gi styreinput som tilsvarer det du ville gjort uten autopilot. Da kan bilen kjøre seg selv!  :laugh:
Kanskje bilen i tillegg med jevne mellomrom spør om du er våken også, og du må bekrefte med stemmekommando "Ja, jeg er våken".
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Otkristo

NHTSA sin beslutning gir ikke presedens for Norge.

Mobileum

Hindrer vel ikke Tesla å sende oppdateringen til europeiske biler. Slik det ser ut er den strengere, og åpner ikke for noen nye muligheter som må godkjennes av EU.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Otkristo

Sitat fra: Mobileum på onsdag 13. desember 2023, klokken 17:06Hindrer vel ikke Tesla å sende oppdateringen til europeiske biler. Slik det ser ut er den strengere, og åpner ikke for noen nye muligheter som må godkjennes av EU.
Tja.. Vi får se...
Tesla ha allerede sendt ut oppdatering på enkelte elementer i «recall»

Otkristo

Eksempel på allerede oppdatering fra «recall» i USA

Mobileum

The interesting thing about this recall is not only are they making driver monitoring stronger, they're finally going to lock out basic autopilot on MOST roads-- only allowing it on controlled access highways like folks like GM and Ford have done with their L2 ADAS- and something NTSB has been lobbying for for a long time vs Teslas "let the driver decide where to turn it on" policy.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Otkristo

Sitat fra: Mobileum på onsdag 13. desember 2023, klokken 22:37The interesting thing about this recall is not only are they making driver monitoring stronger, they're finally going to lock out basic autopilot on MOST roads-- only allowing it on controlled access highways like folks like GM and Ford have done with their L2 ADAS- and something NTSB has been lobbying for for a long time vs Teslas "let the driver decide where to turn it on" policy.
Kilde?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA