Hovedmeny

Prisstigning Model Y

Startet av Nimrad, onsdag 27. september 2023, klokken 19:11

« forrige - neste »

Nimrad

Har flere fått mail fra Tesla i dag? Jeg har jo kjøpt bil for en stund siden, men fikk mail fra Tesla salgsperson i Sandnes om at de har info om ny prisstigning før helga.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

hELgenen

Sitat fra: Nimrad på onsdag 27. september 2023, klokken 19:11Har flere fått mail fra Tesla i dag? Jeg har jo kjøpt bil for en stund siden, men fikk mail fra Tesla salgsperson i Sandnes om at de har info om ny prisstigning før helga.

Snodig at det går slike rykter. Tesla pleier å holde slikt tett til brystet og aldri informere før de nye prisene faktisk er der på nett...Men kanskje highland Y kommer?

Jimnordb

RJK

Tesla har visstnok startet med single cast produksjon av TMY i Shanghai, og med oppgradert (to be coming?) Giga Press på 16 K tonn, så ville trodd det skulle borge for en fremtidig prisreduksjon istedet for.

Spørsmålet er vel mer om når Berlin ev. begynner med samme metode.

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Nimrad

Sitat fra: Jimnordb på torsdag 28. september 2023, klokken 00:04Har du noe mer info ?
Nei. Han visste ikke ny pris, men fyren har jobbet i Tesla siden 2015 og burde egentlig vite hva han sier.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

hELgenen

Sitat fra: Nimrad på torsdag 28. september 2023, klokken 04:40
Sitat fra: Jimnordb på torsdag 28. september 2023, klokken 00:04Har du noe mer info ?
Nei. Han visste ikke ny pris, men fyren har jobbet i Tesla siden 2015 og burde egentlig vite hva han sier.

Fikk du dette skriflig?
Mannen risikerer jo jobben sin ved å spre rykter. Tesla er veldig strikte på dette. Mine kontakter hos Tesla har vært åpne på at de aldri får vite noe før markedet.

En justering kan jo komme gitt at det kommer en facelift som for model 3. Så sånn sett er det ikke utenkelig,ja til og med sansynlig.

Men at ansatte i Tesla Norge akal ha fått noe konkret info er i så fall innside informasjon. Og har du det skriftlig så er det jo interessant.

Dwt kan jo fort ende med at de potensiellw kundene sitter stille og heller venter på facelift en periode. Å kjøpe en dyrere lik modell gitt markedssituasjonen nå er i alle fall mindre interessant..

sjokomelk

Sitat fra: RJK på torsdag 28. september 2023, klokken 02:49Tesla har visstnok startet med single cast produksjon av TMY i Shanghai, og med oppgradert (to be coming?) Giga Press på 16 K tonn, så ville trodd det skulle borge for en fremtidig prisreduksjon istedet for.
Reuters hadde oversatt feil fra kinesisk i den opprinnelige artikkelen sin, og har nå rettet det til at "Model Y har Gigacasting bak". Og det har den alltid hatt så lenge den har blitt produsert i  Shanghai. Så det er egentlig ingenting nytt i saken. Artikkelen er nå "Tesla bruker støpte deler i bilene sine, og jobber for å gjøre dette enklere/billigere i fremtiden".
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Muffinman

Det er ikke ulogisk med en prisøkning gitt kronekurs og den generelle heftige kostnadsstigningen globalt. Men vi husker jo hvordan Tesla-ansatte og TOCN gikk relativt massivt ut og varslet en prisøkning en måned eller to etter prisreduksjonen i januar. Den ble det jo som kjent ikke noe av.

Nimrad

Sitat fra: hELgenen på torsdag 28. september 2023, klokken 05:26Fikk du dette skriflig?
Mannen risikerer jo jobben sin ved å spre rykter. Tesla er veldig strikte på dette. Mine kontakter hos Tesla har vært åpne på at de aldri får vite noe før markedet.

En justering kan jo komme gitt at det kommer en facelift som for model 3. Så sånn sett er det ikke utenkelig,ja til og med sansynlig.

Men at ansatte i Tesla Norge akal ha fått noe konkret info er i så fall innside informasjon. Og har du det skriftlig så er det jo interessant.

Dwt kan jo fort ende med at de potensiellw kundene sitter stille og heller venter på facelift en periode. Å kjøpe en dyrere lik modell gitt markedssituasjonen nå er i alle fall mindre interessant..

Ja, jeg fikk en mail direkte fra en Tesla-selger som har jobbet der i 8 år.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

stue

Det hadde vært snodig med en prisøkning på eksisterende modell. Vil tro at veldig mange da vil sitte og vente på den oppgraderte versjonen som kommer om ikke lang tid.

hELgenen

Sitat fra: stue på torsdag 28. september 2023, klokken 13:08Det hadde vært snodig med en prisøkning på eksisterende modell. Vil tro at veldig mange da vil sitte og vente på den oppgraderte versjonen som kommer om ikke lang tid.

Akkurat..og da må kanskje Tesla dumpe prisene på den "gamle" nodellen..

Så det eneste logiske ville være at ny pris vil gjelde nye modeller...

Men logisk er jo noe man ikke alltid ser hos Tesla..dvs det er logisk sett med deres øyne,men kanskje ikke med kundens...

Marzo

Det ville vært ganske utrolig om en ansatt i Tesla Sandnes satt på informasjon om prisjustering.
Jeg kjenner flere som jobber der og det er ingen informasjon de ansatte har tilgang på.

Det er enda mer oppsiktsvekkende at han velger å dele dette med kunder.

Det minner mer om "sikre" kilder slik som TOCN i sin tid hadde snakket med når det var snakk om prisøkning i april.
https://www.tocn.no/2023/03/sitter-du-pa-gjerdet-og-venter/

Syklist

Det er ikke uvanlig med prisjusteringer etter kvartalslutt...
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

TheRealCoinman

Nei, men prisjusteringen etter kvartalsslutt pleier å være nøyaktig 14 dager inn i neste kvartal, for å unngå at kunder kan bruke angrefristen sin. Det gjelder vel helst når prisen går ned da, og ikke opp..

daktari

Salget flater ut også for Tesla, så hvis jeg skal gjette så er det mer sannsynlig med reduksjon.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA