Hovedmeny

Prisstigning Model Y

Startet av Nimrad, onsdag 27. september 2023, klokken 19:11

« forrige - neste »

TheRealCoinman

Jeg tror og det. Det kjøres nok en analyse på ganske mye innsamlet data med "uendelige" variabler.

TheRealCoinman

Nye priser i dag.

Model Y SR   +20000
Model Y LR   +24208
Model Y P    +25000

Tidsbegrenset tilbud: 1,99 % flytende nominell rente
Gjelder for Model Y Performance bestilt og levert innen 17. november 2023.

Electric cars in Norway

Sitat fra: TheRealCoinman på fredag 06. oktober 2023, klokken 06:36Tidsbegrenset tilbud: 1,99 % flytende nominell rente
The.... :+1: Takker for info. 

Radial

- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Daniel_0007

Spent å se om det blir noe ramaskrik i mediene nå, når de setter prisen ned da føles det som om enden er nær og folk syter og klager siden bilen dems ble billigere over natta mens nå er det motsatt.
Som forventa med tanke på hvor svak krona er/har vært og er ganske tydelig at konkurrentene ikke klarer å matche tesla på pris samt salgstall.
Model 3 2019 LR Rwd

stue

Da blir det enkelt valg å vente på model y refresh. Kjøper ikke utgående versjon til dyrere pris ihvertfall.

BR

Jeg er interessert i Performance og fortsatt rentefordel spiser jo opp prisstigningen. Som for Model 3 må man vel kunne anta at ved refresh utgår Performance til fordel for en betydelig dyrere Plaid? Så jeg synes dagens Performance fremdeles er et attraktivt kjøp.

Elektro12

Fordel og fordel. Hvis man trenger lån bør man vel ikke kjøpe ny bil?

Og man får 7% høyere/lavere rente på sparekonto i disse dager. :)

Vil tro TMY-salget vil falle merkbart nå, men fint for de som har kjøpt nylig.

Jimnordb

Inventar bilene er allerede oppjustert til nye prisene også.

BR

Ikke fordi jeg er uenig. Men finansiering på bolig er jo dyerere enn 1,99%. Og om bilkjøp skulle være reservert dem med nedbatalt bolig og oppsparte midler hadde nok bilsalget stupt. Men man kan jo låne til 1,99% og plassere pengene på høyrentekonto om madrassen allerede er for hard.

Elektro12

Sitat fra: BR på fredag 06. oktober 2023, klokken 10:24Ikke fordi jeg er uenig. Men finansiering på bolig er jo dyerere enn 1,99%. Og om bilkjøp skulle være reservert dem med nedbatalt bolig og oppsparte midler hadde nok bilsalget stupt. Men man kan jo låne til 1,99% og plassere pengene på høyrentekonto om madrassen allerede er for hard.

Ikke uenig, poenget var mer:
- Man bør ikke kjøpe ny bil bare fordi renta er lav.
- Man bør ikke sette seg i en situasjon der man er avhengig av lav rente for å få verden til å gå rundt.
- Ja, 1.99% er rimelig, men den er jo ikke fast så kan fort gå opp etter 36 mnd? Ser nå også at LR ikke får god rente.

Moas

Prisene på facelifta Tesla 3 er uendret. Løp og kjøp ;)
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

hELgenen

Sitat fra: Jimnordb på fredag 06. oktober 2023, klokken 10:19Inventar bilene er allerede oppjustert til nye prisene også.

Tipper det bremser salget litt..
Bedre å vente inn mot facelift nå

hELgenen

Sitat fra: Moas på fredag 06. oktober 2023, klokken 10:32Prisene på facelifta Tesla 3 er uendret. Løp og kjøp ;)

En model 3 er kanskje ikke så interessant dersom man trenger plassen i model Y.

Er mer spent på når man får levert facelift på model Y. Dagens design er jo litt kjedelig

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: TheRealCoinman på fredag 06. oktober 2023, klokken 06:36Nye priser i dag.

Model Y SR   +20000
Model Y LR   +24208
Model Y P    +25000
...

Godt nytt for alle konkurrenter som nå kan redusere sine "kampanjepriser"...., dårlig nytt for alle som har tenkt å kjøpe elbil i de "normale" prisområdene for familiebiler.

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA