Vil ikke lade, Gul THINK i Grønland

Startet av twirk, søndag 23. juli 2023, klokken 15:14

« forrige - neste »

Marsto

Bare for å være på den sikre siden har du et innlegg her fra en Think i Danmark. Det kan være litt ustabilitet i Zebra batterier hvis de står plugget inn med feilmeldinger.

https://elbilforum.no/index.php?topic=27036.msg481048#msg481048
Think City 2010 mod. Li-Ion, Farge: City Citrus
VW e-up 2016 mod. Farge: Blueberry Metallic.

Marsto

Sitat fra: Warlock på torsdag 28. september 2023, klokken 05:32:+1:

Helt enig, rent smukkt!

Gratulerer, ble det VirtualBox i linux?
(et image du vil dele?)

Jeg tror BauDemo knekket passordet der for en tid tilbake, forhåpentligvis kan han hjelpe?

Ellers, kanskje denne posten kan hjelpe?:
https://elbilforum.no/index.php?topic=55808.msg978166#msg978166
Sitat fra: Warlock på torsdag 28. september 2023, klokken 05:32:+1:

Helt enig, rent smukkt!

Gratulerer, ble det VirtualBox i linux?
(et image du vil dele?)

Jeg tror BauDemo knekket passordet der for en tid tilbake, forhåpentligvis kan han hjelpe?

Ellers, kanskje denne posten kan hjelpe?:
https://elbilforum.no/index.php?topic=55808.msg978166#msg978166

Hei twirk. Da har jeg fått svar fra Arnie og det ser ut til at du må resette SOC med Zebramonitor for å komme videre. Sender deg en PM om dette.

twirk

Marsto, Ej hvor godt. Jeg ser frem til at modtage din PM om at resette SOC

Warlock, jeg tager nogle billeder og skal nok skrive en mere detaljeret beskrivelse af hvordan jeg fik det hele til at fungere. Og jo, det hele igennem VirtualBox på Linux :)
Think 2010, med Zebra batteripakke. Farve: City Citrus

twirk

Warlock, her er screenshot og foto af Zebra Monitor der kører i Windows XP, der kører i Linux Mint  :)

twirk

Jeg vil dele nogle screenshots af dataen jeg har trukket fra bilen. Det er måske interessant for jer også

Screenshots var den nemmeste måde for mig at kopiere alt data (indtil videre)

1) Battery real-time
2) Battery setup
3) Battery lifedata
4) Battery parametrization

twirk

Her er mere data

5) Monitoring
6) I/O Testing

twirk

Sidste.

Denne viser fejlmeldinger

7) Diagnostic faults
8) Diagnostic values
9) Last 20 errors detected

Marsto

Hei twirk. Hvis du ser på linje 8 i bildet. SOC sier 21%, hva viser nåla i bilen når du vrir om nøkkel til pos.2, tenning på? Det er her jeg tror det må programmering til for å få begge til å vise omtrent det samme.

twirk

Nålen går op til 100%, så synker den ned til 0% (det tager ca. 30sekunder for nålen at synke ned til 0%)

Marsto

Okay. Da håper jeg du kan komme videre med hjelp fra alle våre Zebra venner her på forumet. Lykke til videre og hold oss oppdatert. Dette er spennende.👍

twirk

Jeg takker jer virkelig for jeres hjælp  8)

Så rart at kunne modtage hjælp i  sådan en situation. Det ville være alt for ærgerligt bare at smide bilen ud når der faktisk er mulighed for at fikse den.

Jeg vender tilbage med mere snart

Warlock

Hei Twirk

Takk for fine bilder (og jeg vil studere det du har funnet nøyere) men tro du misforsto litt, jeg lurte på om du var villig til å dele den ferdig oppsatte "Disk Image File", den virtuelle haddisken med oss, slik at vi ved en senere anledning hadde en ferdig løsning som virket med det samme vi fikk bootet den, og slapp alle prøvingene og feilingene du har måttet gå gjennom. Er det kanskje noen sære innstillinger som likevel må gjøres, så det er like tungvindt å sette opp den virtuelle maskinen som et er å få installert det rett?

Fikk du 'ZEB001' til å virke som passord på '1 - customer', eller kommet over en annen løsning?

twirk

Nu forstår jeg, Warlock!

Jeg skal gøre hvad jeg kan for at dele hele setup'et med jer  :+1:

Jeg skal se om og hvordan jeg kan lave en 'bundle' med disk image og indstillinger og extensions på VirtualBox.

Det er en god idé at lave sådan en færdigløsning til fremtiden for dem som kunne bruge det

twirk

Så har jeg fundet funktionen til at resette SOC (State Of Charge), men bliver hindret af denne meddelelse. Se billede.

I Zebra Monitor skal jeg aktivere brugeren '01 Customer' der kan man bruge password zeb001 eller ZEB001. Derefter har man adgang til funktionen at resette SOC. Men også der skal der et kodeord til. Se igen billede

Bemærk at koden i screenshottet ændrer sig hver gang jeg forsøger at resette SOC

p.s. Warlock, yes! tak for oplysningen om ZEB001 Elbilmek.no var også behjælpelige med at sende mig det password.

Marsto

Hei Twirk. Veldig fint at du fant ut hvor du kan resette SOC. Det som kan være en løsning er å bruke en patch som heter Zebramonitor V 2.7.6 Vi prøvde denne idag og jeg tror Warlock kan fylle på med informasjon her. Vi testet ut patchen på en Zebra Think idag. Det som kan være mulig med denne patchen er at du ikke trenger passord for å gjøre SOC programmering. Jeg lastet ned filene og Warlock har dem på sin PC. Bare hold ut til han leser dette. 

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA