Vil ikke lade, Gul THINK i Grønland

Startet av twirk, søndag 23. juli 2023, klokken 15:14

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: twirk på tirsdag 26. september 2023, klokken 22:32Jeg kører allerede Zebra Monitor i Compatibility Mode.

Findes der en måde at installere i Compatibility Mode? Det har jeg ikke kunne finde noget om online.

Jeg har kunne læse i denne tråd at en Zebra Monitor versions 2.6.xx kræver Peak-CAN drivere 2.xx.

Lige nu kører jeg med Peak-CAN driver 3.xx

Jeg har svært ved at finde ældre Peak-CAN drivere i den pakke som Worry sendte til mig.
Mulig det ble slutt med win 95/98, men mente man kunne høyreklikke på exe-fila til installasjonsprogrammet og velge "run as" og så fikk man valget om eldre OS  som skulle emuleres miljøet på.

Kanskje trenger man en gammel laptop eller stasjonær som kjører 16-bit HW for å få installert original-OSet på, eller man må rett og slett ha en 32-bits maskin som man installerer Win98 på.

Som sagt, dette er det leeenge siden jeg rotet med. ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

twirk

Think 2010, med Zebra batteripakke. Farve: City Citrus

twirk

Sitat fra: Marsto på tirsdag 26. september 2023, klokken 09:55Gratulerer twirk. Jeg er veldig glad det var mulig å få kontakt. Jeg er ingen ekspert på tolking av dette men der er Warlock. Det jeg klarer å se som jeg mener er alvorlig feil på Zebra batteri er det jeg har merket med rødt på ditt screenshot. Det ser ut til at det er en thermal ISO feil i batteriet. Det har jeg lest er veldig vanskelig å fixe. Uansett er du på vei til å finne ut mer. Har du prøvd å koble til programmet som heter Commtool 3.08. Der er det mulig å slette alle feil men jeg er ikke sikker på om det virker på Zebrabatteri.

Jeg synes også denne fejl så mest seriøs ud.

Jeg vil gerne vide hvad den betyder

Marsto

Hei twirk. Ja dette kan faktisk ha noe med varmeapparatet å gjøre. Det er ifølge HMA her på forumet 3 typer ISO feil. Internal, External, Thermal. Varmeapparatet er en external thermal ISO feil. Den kan du prøve å finne.
Hvis du prøver å koble ut varmeapparatet må du ha en tom plugg å sette inn der varmeapparatet er tilkoblet. Da kan du prøve å lade igjen.

Her er linken til det hma skrev.
https://elbilforum.no/index.php?msg=191592

Think City 2010 mod. Li-Ion, Farge: City Citrus
VW e-up 2016 mod. Farge: Blueberry Metallic.

Marsto

Her er et bilde av en tom plugg som står i for å erstatte varmeapparat tilkoblingen. Det er øverst til venstre på bildet. Har du denne typen høyspent tilkoblinger på PCU?

twirk

Sitat fra: Marsto på onsdag 27. september 2023, klokken 08:45Her er et bilde av en tom plugg som står i for å erstatte varmeapparat tilkoblingen. Det er øverst til venstre på bildet. Har du denne typen høyspent tilkoblinger på PCU?

Ja! Varmeapparatet er vidst defekt og forrige ejer har klippet ledningerne over mellem den orange tilkobling og varmeapparatet.

Der var bare to løse ledninger som stak ud fra den orange tilkobling. Dem har jeg omkviklet hver for sig med elektrisk tape, så de ikke rører hinanden.

Jeg nævner lige at der er ingen lysende rød trekantet lampe på mit instrumentbræt.

Marsto

Okay. Da er det ikke varmeapparatet. Det jeg tenker da er at du må få Zebramonitor opp å gå. Jeg mener det er mulig å slette feilmeldinger der. Da får du ivertfall sjekket om feilmeldingene kommer tilbake eller om du kan plugge inn og starte lading.

twirk

Venner!!!

Jeg har endelig fået kontakt til bilen via ZebraMonitor  ;D

Nu mangler jeg bare password for at læse BMI.

Kender i noget til det?

twirk

"To get around this problem you need special SW and some password/codes from FZ Sonic. This can be done only by Elbilmek Fornebu, Røhne Selmer Sandvika or Trøndelag Elbilforening Trondheim."

Jeg fandt dette fra et andet indlæg her på forummet.

Har i noget andet bud end at kontakte Elbilmek?

Hvem er FZ Sonic?

Marsto

FZ Sonic er en tekniker som arbeider i Mes-Dea som produserte Zebra batteriene. Legger ved et notat fra ham om installering av Zebra monitor.
Hans navn er Fiamm Sonic. Nederst i notatet finner du hans telefon og epost.

Marsto

Jeg skal sjekke med Arnie om det må brukes passord. Han bor her i Trondheim og har vært med lenge i Trøndelag elbil forening. Han har kjørt Zebra i mange år. Bare hold ut så får jeg sjekket med han i løpet av uka. 👍

twirk

Tak Marsto. Jeg holder ud  ;)

Spændende

Jeg skal nævne at Zebra Monitor har kontakt til bilen, men jeg har ikke fået noget data endnu. Det lader til det hele hænger på det password.

twirk

Prøv at se her!

Jeg forsøgte mig frem på Zebra Monitor og efter jeg lavede en 'rescan' dukkede al denne smukke data op.

Jeg sidder nu med tre filer jeg forsøger at læse:

1) LDM_27-9-2023_14-33-50.txt
2) BatteryData.MDB
3) ZebraDatabase_V20.MDB

Nummer 1) er bare en tekst fil. Den er nem at åbne. Men fil 2) og 3) er vidst Microsoft Access database filer, som jeg ikke ved hvordan jeg skal åbne endnu

Screenshot af Windows XP vindue er bare til reference så i kan se at den virker :)

Screenshot af regneark er fra den nævnte tekstfil 'LDM_27-9-2023_14-33-50.txt'

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Warlock

:+1:

Helt enig, rent smukkt!

Gratulerer, ble det VirtualBox i linux?
(et image du vil dele?)

Jeg tror BauDemo knekket passordet der for en tid tilbake, forhåpentligvis kan han hjelpe?

Ellers, kanskje denne posten kan hjelpe?:
https://elbilforum.no/index.php?topic=55808.msg978166#msg978166

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA