Hovedmeny

Elendig kvalitet på seter.

Startet av ovaloinen, mandag 26. juni 2023, klokken 17:09

« forrige - neste »

Bimmelim

Ix3** men spurte bare her siden det var snakk om kvalitet på seter.

Bimmelim

Trodde det her var ekte skinn ja! Men ekte, delskinn eller uekte skinn, så er det vel uansett laget til å sitte på og skal kunne tåle det?

SIS

Jeg tror dette er ekte skinn. Ser ut som fargen utenpå har begynt å sprekke. En venn av meg kjøpte en 3 år gammel BMW 525I (De var det ikke mange av her på 90 tallet..)i 1995 hos Møller Ålesund, husker jeg. Den hadde slitasje/feil på skinnet som lignet på dette. Et lokalt firma "lakket" opp igjen skinnet der det var slitt på Møllers regning. Mulig det var et firma relatert til møbelbransjen, men det ble iallfall fikset noenlunde bra.

Bimmelim

Heh ja nettopp en bil fra 1995. Da er det vel nokså sprøtt at min bil fra 2021 har samme feilene

RJK

Sitat fra: Bimmelim på søndag 06. oktober 2024, klokken 19:05Heh ja nettopp en bil fra 1995. Da er det vel nokså sprøtt at min bil fra 2021 har samme feilene
Nettopp derfor jeg tror du ikke har ekte skinn overalt. Ellers skulle ikke dette skjedd så tidlig, med den lille kjørelengden!

Typisk at man bruker ekte skinn på seteputer, og falskt på sidevanger, og kaller det "delskinn". Men som bileier, om du kjøpte den ny, kan vel svare oss på hva det stod på bestillingen! ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: RJK på søndag 06. oktober 2024, klokken 16:59
Sitat fra: daktari på søndag 06. oktober 2024, klokken 16:37
Sitat fra: Bimmelim på søndag 06. oktober 2024, klokken 13:20Ja det ble det, men hadde andre her automatisk godtatt det svaret?
Dette er ikke iX-seter? Hvilken bilmodell, og er det skinn, hvilken type skinn?
Tviler på at dette er skinn. I beste fall har han delskinn, men ikke skinn på de fokuserte områdene. Dette ser ut som skai, aka plast-etterligning! Da blir det fort seende slik ut. Se bare på de små revnene ved sømmene, der plast-etterligningen er i ferd med å løsne fra underlaget og løfte seg. Neste steg er at det skaller av!
Tipper skai materiale jeg også. Det løsner etterhvert opp. 

Bimmelim

Er jo helt totalt ubrukelig da 😅😅 og dette betaler man 600-700k for :O vi er jo dumme😆

RJK

Sitat fra: Bimmelim på søndag 06. oktober 2024, klokken 20:16Er jo helt totalt ubrukelig da 😅😅 og dette betaler man 600-700k for :O vi er jo dumme😆
Bare å betale bittelitte granne mere, og få ekte fullskinn-seter! Koster sikkert bare 20-30K til! ;) 8)
Bosted Oslo

Egil Fonn

Bimmelim. Bildene du har lagt ut på innlegg nr 38 ligner ikke på IX seter.
Jeg har kjørt min IX som har kunst skinnn seter 60000km. Setene ser fremdeles ut som ny.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Bimmelim

Imponerende da, og sånn det burde være
Nei, er en ix3 med beste utstyrspakke

Moas

Oj, i forhold til disse bildene ser skai setene i min tm3, etter 60k km, nesten nye ut.

Bildene minner meg mer om skinnsetene på min ex 2018 kia soul etter 20k km. Men på kia en var det enda verre stil med revner i kantene.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Bimmelim

Ja, dette må jo være en reklamasjonssak. Jeg tar saken til forbrukerrådet om jeg må så må det. Ville dere kontaktet BMW Norgedirekte? Leste et sted at noen hadde prata direkte med garantisjef Norge og da fått litt mer fortgang og velvilje ..

RJK

Absolutt verdt å forsøke den veien før man går til forbrukerrådet, for da har man prøvd "alt" hva man kan med produsent/importør først. Det er viktig for videre saksgang, vil jeg tro!
Bosted Oslo

Bimmelim

Har pratet med forbrukerrådet nå. Dette er en soleklar garantisak og uansett kan man benytte seg av reklamasjonsretten da dette er en dyr gjenstand som man forventer skal holde mye lenger. Reklamasjonsretten trumfer uansett garantien deres

Bimmelim

så det var bare å henvise til reklamasjonsretten og be om utbedring på deres regning.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA