Hovedmeny

Elendig kvalitet på seter.

Startet av ovaloinen, mandag 26. juni 2023, klokken 17:09

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 01. august 2023, klokken 08:14
Sitat fra: ovaloinen på mandag 31. juli 2023, klokken 14:59Fikk dette svaret fra BMW. Setene tåler ikke knapp i bukse og det er heller ikke meningen de skal tåle det. Hvis man skal kjøre denne bilen må man bruke glatte bukser uten noe på baklommene. Her er svaret:

Garantiansvarlig hos oss har diskutert denne saken internt i BMW systemet, og dette er da dessverre ikke noe som dekkes av garanti grunnet ytre påvirkning (knapp på bukse) Jeg har også undersøkt med nybil salg om dette er noe de ønsker å dekke, men da det er ytre påvirkning så må kunde koste dette selv

Dersom det er "Ytre påvirkning" så vil muligens forsikringsselskapet dekke dette under kasko-forsikringen. Deretter er det ikke umulig at forsikringsselskapet vil kjøre regress mot enten BMW eller bukseselskapet
Det dekkes nok av kasko, men det vil jo svært dårlig økonomi å bruke den for de fleste. Regress for noe tusenlapper fra BMW eller produsenten av buksa ?? 🤣

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 01. august 2023, klokken 10:46
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 01. august 2023, klokken 08:14
Sitat fra: ovaloinen på mandag 31. juli 2023, klokken 14:59Fikk dette svaret fra BMW. Setene tåler ikke knapp i bukse og det er heller ikke meningen de skal tåle det. Hvis man skal kjøre denne bilen må man bruke glatte bukser uten noe på baklommene. Her er svaret:

Garantiansvarlig hos oss har diskutert denne saken internt i BMW systemet, og dette er da dessverre ikke noe som dekkes av garanti grunnet ytre påvirkning (knapp på bukse) Jeg har også undersøkt med nybil salg om dette er noe de ønsker å dekke, men da det er ytre påvirkning så må kunde koste dette selv

Dersom det er "Ytre påvirkning" så vil muligens forsikringsselskapet dekke dette under kasko-forsikringen. Deretter er det ikke umulig at forsikringsselskapet vil kjøre regress mot enten BMW eller bukseselskapet
Det dekkes nok av kasko, men det vil jo svært dårlig økonomi å bruke den for de fleste. Regress for noe tusenlapper fra BMW eller produsenten av buksa ?? 🤣

Alle vet jo at BMW-sjåfører er ypperlige sjåfører, som gjerne har veldig mange års erfaring, og mange har dermed opptjent "en egenandel-fri skade", samt bygget opp "egenandelskonto", dersom en f.eks. har IF. Jeg hadde det da jeg knuste glasstaket mitt, og måtte bare ut med 800. 800 er mindre enn 14000, så det er nok god økonomi for de fleste middelaldrende hvite menn som pusher 50.

Det er ikke bare noen tusenlapper hvis et forsikringsselskap opplever 20 slike saker i året...da er det 280.000 i året. En slik regress vil da danne presedens for lignende saker, og vel verdt å ta. I tillegg har forsikringsselskapene egne etterforskere og regressfolk, som gladelig prøver å få inn penger igjen, f.eks. da en fyr ripet opp en Tesla i Bergen, og politiet henla, hvorpå forsikringsselskapet overtok etterforskningen, kjørte regress mot den som ripet opp bilen, og eieren slapp egenandel fordi synderen måtte betale for alt.

Så det så.
Tesla Model Y                         2021-

Trond.m

At dette er så stort problem at noe selskap vil få 20 saker i året tviler jeg sterkt på. Kjedelig for den som får ødelagt setet, men jeg tror ikke dette er et så stort problem som noen vil ha det til. Det går vel noen tusen iX med skinnseter på veien, og jeg har så langt bare hørt om et par slike tilfeller.
At selskap går til regress etter skadeverk med kjent gjerningsperson er en helt annen sak. Her er det jo tvil knyttet til hvem som er «gjerningsmannen» 😉.

turfsurf

Sitat fra: Jalla på mandag 26. juni 2023, klokken 22:33Det er opplagt noen bukser som ALDRI bør brukes i biler med skinnseter.

Jepp, jeg har ett slikt par selv. Veldig skarpe kanter på knappene. Er veldig forsiktig med å bruke de i bil.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

Sitat fra: turfsurf på torsdag 03. august 2023, klokken 06:46
Sitat fra: Jalla på mandag 26. juni 2023, klokken 22:33Det er opplagt noen bukser som ALDRI bør brukes i biler med skinnseter.

Jepp, jeg har ett slikt par selv. Veldig skarpe kanter på knappene. Er veldig forsiktig med å bruke de i bil.

Personlig tar jeg alltid av absolutt alt tøy etter at jeg har kommet inn i bilen, men det er mest for å bli ett med bilen, for å kunne kjøre best mulig.

hELgenen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 03. august 2023, klokken 08:51

Personlig tar jeg alltid av absolutt alt tøy etter at jeg har kommet inn i bilen, men det er mest for å bli ett med bilen, for å kunne kjøre best mulig.

Ja,noen liker jo å sitte naken...

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hELgenen på torsdag 03. august 2023, klokken 09:11
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 03. august 2023, klokken 08:51

Ja,noen liker jo å sitte naken...

Hater når jeg kjører meg fast ved elver...er så mye klegg...

audioboy

TS: Hva endte du opp med å gjøre?   Fix? Kostnad ?
TMS85D  2015/TM3 2019/Audi e55 2020/TM3P 2020/Audi e50 2020/TMY 2021/Audi e55 S-line 2022/TMY 2022

Bimmelim

Hvordan er andres erfaringer med kvaliteten på skinnseter etter under 100k kjørte km. Er det noen som har tatt andre ting enn hull forårsaket av knapper på garantien eller som har kjørt reklamasjonssak på noen måte?

Se vedlagt bilder. Disse setene burde ikke se slik ut etter rundt 30k kjørt 2021-modell regner jeg med?

SIS

Tipper det vil bli omtalt som normal slitasje.

Bimmelim

Ja det ble det, men hadde andre her automatisk godtatt det svaret?

Electric cars in Norway

Sitat fra: Bimmelim på søndag 06. oktober 2024, klokken 13:20Ja det ble det, men hadde andre her automatisk godtatt det svaret?
Nei, det hadde jeg ikke godtatt på en 21 modl gått 30K men du kommer nok ingen vei her. Veldig trist!

Bimmelim

men ville du kjørt garantisak eller reklamasjonssak på det? Regner ikke med du bare hadde latt det ligge om du ikke bare hadde godtatt det ;p

daktari

Sitat fra: Bimmelim på søndag 06. oktober 2024, klokken 13:20Ja det ble det, men hadde andre her automatisk godtatt det svaret?
Dette er ikke iX-seter? Hvilken bilmodell, og er det skinn, hvilken type skinn?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RJK

Sitat fra: daktari på søndag 06. oktober 2024, klokken 16:37
Dette er ikke iX-seter? Hvilken bilmodell, og er det skinn, hvilken type skinn?
Tviler på at dette er skinn. I beste fall har han delskinn, men ikke skinn på de fokuserte områdene. Dette ser ut som skai, aka plast-etterligning! Da blir det fort seende slik ut. Se bare på de små revnene ved sømmene, der plast-etterligningen er i ferd med å løsne fra underlaget og løfte seg. Neste steg er at det skaller av!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA