Hovedmeny

NAF Sommertest 2023

Startet av elektro, tirsdag 06. juni 2023, klokken 09:07

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 21. juni 2023, klokken 13:20Ja, hvis en kunne fått en ny Q8 med det største batteriet for 360.000 så kunne jeg sett gjennom fingrene at den bruker like mye strøm som en buss (buzz). Det var nok et genitrekk fra Tesla å åpne superladerne...så blir Q8-eiere minnet på hvor idiotisk det var at de må lade hele tiden

Ja, jeg er helt enig med deg i at Audi er ekstremt overpriset og totalt priset seg ut av markedet.

Er og enig med deg at Supercharger er mye bedre og billigere enn alle andre ladeoperatører, og at når en har en Tesla så kan en bare plugge rett i superladeren uten noen apper, og at det gjør at folk heller kjøper Tesla neste gang, sånn at frislipp av mange av superladerne (ikke alle) er en god reklame for Tesla.

Er og enig i at det er veldig dårlig av Audi, Skoda og VW å måtte være 3 bilmerker for å hevde seg mot 1 modell fra Tesla....i ett kvartal som ikke er ferdig.

Er og enig i at nå når Skoda er ferdig med sitt 1-ukes lokketilbud så gjennomskuer kundene det, og går tilbake til Model Y, som har jevnere priser, og samme pris til alle.

;D  ;D  ;D  ;D  :o  :o

Her var det mye rør, f.eks. at Q8 eiere må lade hele tiden. Dette var jo blant bilene som gikk lengst og ladet raskest i NAF sin test. På nivå med Model X. Er det en bil som må lade ofte, er det Model Y, som har markedets kanskje bratteste ladekurve.

Q8 er godt priset mot både Model X, BMW iX, MB EQC/EQE/EQS SUV mf. som er de bilene den konkurrere mot.

IONITY er billigere enn Supercharger og støtter også Plug & Charge. I den grad det er viktig, når du kan bruke RFID/app til å starte lading på nær 500.000 ladere i EU. Også Type 2.

Jeg setter pris på variasjonen disse tre merkene og alle bilmodellene de produserer representerer i bilmarkedet. Krydre med Cupra og Porsche også, så har du fem. Greit nok at Tesla bare er ett merke, men de selger i praksis bare én modell også. Kjedelig.

Og at Tesla har jevnere priser, det er vel en sannhet med modifikasjoner. Bare spør de kundene som kjøpte bil rett før de satt ned prisene i februar. Trøsten for disse får være at de fikk parkeringssensor.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Daniel_0007

Sitat fra: elektro på onsdag 21. juni 2023, klokken 16:16
Sitat fra: geear på onsdag 21. juni 2023, klokken 08:58
Sitat fra: elektro på onsdag 21. juni 2023, klokken 02:26Tesla selger primært på pris og tilgjengelighet. Hvis folk kan velge, vil mange helst ha noe annet. :)
Here we go again  ;D  Igjen er du ute og mener noe på vegne av "mange" uten noe underlag overhodet. Syns det er ganske spesielt at du ikke evner å se at man kan velge Tesla nettopp på grunn av funksjonalitet og egenskaper. Tesla var lenge den dyreste elbilen, og hadde stor markedsandel også da. Husk at veldig mange 3 og Y-eiere har stått på ventelister i opp til nesten fire år. Er det tilgjengelighet?

Personlig har jeg Tesla utelukkende på grunn av funksjonalitet/egenskaper, ingen av grunnene du mener er årsaken, altså pris eller tilgjengelighet. Det er mangel på funksjonalitet og egenskaper hos andre som har gjort det vanskelig å gå tilbake til mitt gamle favorittmerke igjen...

Det er jo nettopp statistikken som er underlaget. Og situasjonen i første kvartal, som du beskriver så godt. :)

Jeg hadde selv Model S i et par år, og var stort sett fornøyd med det, men det var først og fremst fordi det ikke fantes noen andre elbiler med god nok rekkevidde og plass i 2017. Ladehastighet- og nettverk var også en stor fordel. Det var ikke vanskelig å gå tilbake til et annet, mer tradisjonelt merke i det hele tatt. For hver funksjon/kvalitet jeg mistet, opplevde jeg å få tre nye i de fleste av de mer tradisjonelle merkene. Samt mer subjektiv, opplevd kvalitet. Reellt eller ei..

(F.eks. head-up, 360 kamera, matrix lys, instrumentpanel, kjøredata og ruteplanlegger i app, skjermer med godt sortnivå, blindsonevarsel, varsling/inngripen ved kryssende traffikk og syklister bak bilen, høyde over havet, waypoints (det kom vel tre år senere i Tesla sin navi), mindre fantombremsing, mulighet til å "guide" bilen og skifte felt lydløst uten å avbryte kjøreassistent, mulighet til å seile/trille, blandingsbremser m. regen, automatiske beltestrammere og belyste beltefester, takrails, delingsnett, rammer rundt vinduene, tradisjonelle dørhåndtak, mye mindre hjulstøy, bedre fjæringskomfort, bedre vindusviskere (både mht. automatikk og rengjøring, med adaptive viskere med oppvarmede dyser i viskerbladene). Nå også parkeringssensorer.)

Det finnes sikkert funksjonalitet/egenskaper som gjør at mange velger Tesla likevel? Men, ehh.. hvilke? Plass, kanskje? Model Y har mer plass enn de fleste biler i klassen. Kanskje med unntak av Enyaq. Kjapp og brukervennlig skjerm, kanskje? I den grad man skal sitte og trykke på den mens man kjører. En håndfull av funksjonene burde heller aldri vært flyttet til skjermen, så dette blir på en måte en negativ ting også. Apper som Spotify og Netflix, samt Camp, Dog- og Sentry mode? Stabil og rask app? Jeg bare spør av nysgjerrighet :), da jeg altså opplever at Tesla langt på vei er tatt igjen på rekkevidde og lading.

Tesla fortsatt blant de beste på effektivitet spesielt i kombinasjon med awd. Er ikke alle som trenger head up og 360, noen vil ha en bil man bare setter seg i så er alt klart, profilen synka i skyen, app som funker og er kjapp, trenger ikke vente flere sekunder på at ting synkes når man starter en funksjon som varming av bilen.
Model 3 2019 LR Rwd

elektro

[quote author=Daniel_0007
Tesla fortsatt blant de beste på effektivitet spesielt i kombinasjon med awd. Er ikke alle som trenger head up og 360, noen vil ha en bil man bare setter seg i så er alt klart, profilen synka i skyen, app som funker og er kjapp, trenger ikke vente flere sekunder på at ting synkes når man starter en funksjon som varming av bilen.
[/quote]

Utvilsomt. Men spiler det noen rolle med denne effektiviteten? Forskjellene mellom Model Y og MEB bilene, eller Ariya, er veldig små.  Vil man ikke heller ha bedre komfort og lavere støynivå?

(Disse treghetene det snakkes om har jeg aldri merket eller hørt om. Har kjørt en del ID.3. Bortsett fra at infotainment generelt er mer responsiv i Tesla enn noen andre biler. :+1:)

Daniel_0007

Sitat fra: elektro på onsdag 21. juni 2023, klokken 22:01[quote author=Daniel_0007

Utvilsomt. Men spiler det noen rolle med denne effektiviteten? Forskjellene mellom Model Y og MEB bilene, eller Ariya, er veldig små.  Vil man ikke heller ha bedre komfort og lavere støynivå?

(Disse treghetene det snakkes om har jeg aldri merket eller hørt om. Har kjørt en del ID.3. Bortsett fra at infotainment generelt er mer responsiv i Tesla enn noen andre biler. :+1:)
[/quote]

snakker om appen, denne er riktignok 2 å gammel men du ser han setter 22 grader i appen og tar fort et minutt før det blir registert i appen, hos tesla tar det et par sekunder.

https://youtu.be/hhuffl5rIs8?t=324

Model 3 2019 LR Rwd

turfsurf

Sitat fra: elektro på onsdag 21. juni 2023, klokken 16:57Det finnes sikkert funksjonalitet/egenskaper som gjør at mange velger Tesla likevel? Men, ehh.. hvilke? Plass, kanskje? Model Y har mer plass enn de fleste biler i klassen. Kanskje med unntak av Enyaq. Kjapp og brukervennlig skjerm, kanskje? I den grad man skal sitte og trykke på den mens man kjører. En håndfull av funksjonene burde heller aldri vært flyttet til skjermen, så dette blir på en måte en negativ ting også. Apper som Spotify og Netflix, samt Camp, Dog- og Sentry mode? Stabil og rask app? Jeg bare spør av nysgjerrighet :), da jeg altså opplever at Tesla langt på vei er tatt igjen på rekkevidde og lading.

Vi har både Tesla og e-tron. Opplevelsen er som natt og dag. Hver gang jeg setter meg i e-tron må jeg trykke vekk to bekreftelses dialoger med noe mas om connected drive som jeg ikke trenger. Bytte profil 3-4 trykk hver gang. Kjipt når det er tre som bruker bilen. CarPlay virker sporadisk og krever masse trykking for å virke når den har feilet. MMI er sjelden klart når man er klar til å kjøre. Luftdysene er håpløse. Bilen blir stadig stående åpen fordi den ikke låser seg selv. Når jeg starter å kjøre må jeg trykke regen spakene to ganger for å få regen. Dette må gjentas hver gang man har brukt ACC. Lane assistenten er en vits, den fanger ikke opp veimerkingen halve tiden, og man kan aldri stole på den. Og den vingler mellom linjene. I tillegg er det mye støy fra drivlinjen. I lav fart eller på godt underlag er TMY mye stillere. Drivlinjen er nøkkete i lav fart. Total mangel på lagringsplass i midtkonsoll.

I kontrast er det bare å sett seg inn i Teslaen og kjøre. Ikke noe fikling med profiler, ikke noe MMI som initialiserer. Luftdysene er mye mere justerbare. Regen er på plass hele tiden. Lane assist virker, og man vet hvis den deaktiveres. Kan parkeres med millimeterpresisjon. Så ja, det er mye Tesla er bedre på.

Plassmessig synes jeg de er litt hipp som happ. Får ganske mye med i begge. Kjøremessig er dog e-tron som en gyngehest sammenlignet med Teslaen. Fordelen er at risikoen for fartsbøter blir mye mindre...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektro

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 21. juni 2023, klokken 22:33snakker om appen, denne er riktignok 2 å gammel men du ser han setter 22 grader i appen og tar fort et minutt før det blir registert i appen, hos tesla tar det et par sekunder.

Ja, appen til Tesla er helt klart mye bedre enn alle andre ift. respons og stabilitet. Skulle jeg valgt bil ut fra dette, hadde valget vært enkelt.

På den annen side tappes ikke batteriet på de fleste andre biler når de står parkert nesten i det hele tatt. Samt at man gjerne har mer funksjonalitet i form av kjøredata, ruteplanlegger ol. Det tar typisk 10-20 sek. å utføre kommandoer fra mobil/klokke på e-tron. Det er vel basically samme plattform som VW. Uansett, enig i at det er ganske r*va i 2023.. :D men det er heldigvis ikke noe man tenker på når man kjører bilen.

ToWalkOrDrive

For de som sitter på gjerdet og venter på å få "ordentlige" parksensorer fra Tesla til Model Y, så gjorde jeg på gøy en test med mine parksensorer i dag (Tesla Model Y, 2021, China Style). Da det sto "47 cm til hindring", så så det sånn ut. Skal en rygge så bruker en uansett ryggekamera x 3 på svær skjerm....men fremover bør en heller bruke øynene gjennom rutene.
Tesla Model Y                         2021-

Klykken

Det stemmer vel ganske bra med antall cm før kræsj med fronten. Men undersiden vil kanskje skrape borti kantsteinen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

elektro

Sitat fra: turfsurf på onsdag 21. juni 2023, klokken 23:20
Sitat fra: elektro på onsdag 21. juni 2023, klokken 16:57Det finnes sikkert funksjonalitet/egenskaper som gjør at mange velger Tesla likevel? Men, ehh.. hvilke? Plass, kanskje? Model Y har mer plass enn de fleste biler i klassen. Kanskje med unntak av Enyaq. Kjapp og brukervennlig skjerm, kanskje? I den grad man skal sitte og trykke på den mens man kjører. En håndfull av funksjonene burde heller aldri vært flyttet til skjermen, så dette blir på en måte en negativ ting også. Apper som Spotify og Netflix, samt Camp, Dog- og Sentry mode? Stabil og rask app? Jeg bare spør av nysgjerrighet :), da jeg altså opplever at Tesla langt på vei er tatt igjen på rekkevidde og lading.

Vi har både Tesla og e-tron. Opplevelsen er som natt og dag. Hver gang jeg setter meg i e-tron må jeg trykke vekk to bekreftelses dialoger med noe mas om connected drive som jeg ikke trenger. Bytte profil 3-4 trykk hver gang. Kjipt når det er tre som bruker bilen. CarPlay virker sporadisk og krever masse trykking for å virke når den har feilet. MMI er sjelden klart når man er klar til å kjøre. Luftdysene er håpløse. Bilen blir stadig stående åpen fordi den ikke låser seg selv. Når jeg starter å kjøre må jeg trykke regen spakene to ganger for å få regen. Dette må gjentas hver gang man har brukt ACC. Lane assistenten er en vits, den fanger ikke opp veimerkingen halve tiden, og man kan aldri stole på den. Og den vingler mellom linjene. I tillegg er det mye støy fra drivlinjen. I lav fart eller på godt underlag er TMY mye stillere. Drivlinjen er nøkkete i lav fart. Total mangel på lagringsplass i midtkonsoll.

I kontrast er det bare å sett seg inn i Teslaen og kjøre. Ikke noe fikling med profiler, ikke noe MMI som initialiserer. Luftdysene er mye mere justerbare. Regen er på plass hele tiden. Lane assist virker, og man vet hvis den deaktiveres. Kan parkeres med millimeterpresisjon. Så ja, det er mye Tesla er bedre på.

Plassmessig synes jeg de er litt hipp som happ. Får ganske mye med i begge. Kjøremessig er dog e-tron som en gyngehest sammenlignet med Teslaen. Fordelen er at risikoen for fartsbøter blir mye mindre...

For det første synes jeg ikke sammenligningen mellom Model Y og e-tron er særlig relevant. Det er klart, det har alltid vært de som mener at Toyota er like bra som Mercedes. Uten sammenligning forøvrig. De nytter det ikke å diskutere med, men tenker vi får sammenligne Model Y med biler i samme klasse. Altså tilsv. ID.4 eller Ariya.

Jeg har for øvrig ingen dialogbokser som må klikkes bort i min e-tron. Bruker heller ikke Google CarPlay, så det er bare å sette sette seg inn og kjøre. Akkurat som på Tesla. :) Bortsett fra at bilen ikke slår seg på hvis du ikke ønsker det, men du trykker Start først. Brukerprofiler lagres til den nøkkelen du låser med. Ellers er det jo rimelig enkelt å bytte (sveip ned, velg profil og bekreft). At MMI ikke er klar når man skal kjøre, kan jeg ikke huske å ha hverken hørt om eller opplevd ila. over fire år og 85.000 km. Det hender kanskje du kan se at systemet loader i 2 sek. etter dvale, er det det du tenker på? Model S'en min gikk i svart hele tiden i perioder. Da stoppet også varmeapparat og alt, siden det er på samme skjerm.. men det blir jo litt dumt å trekke frem feil som det.

Ellers bruker jeg prediktiv regen, så jeg bruker kun spakene i gitte kjøresituasjoner (typisk der jeg ville giret ned på en bil med manuelt gir, ved litt aktiv kjøring). Luftdysene? Er det noe spesielt med de i e-tron?? :o Foretrekker selv støybildet og kjørekomforten i e-tron over Tesla totalt sett, og tror du må ganske dypt inn i forum som dette eller i kommentarfeltene på YouTube, for å finne noen som mener noe annet. ;) (Lyden i lav fart i e-tron er forøvrig ingenting mot i NIO ES8!)

Når det gjelder lane keeping assist, stemmer det at man bør ha hendene på rattet i svinger i e-tron, eller følge veldig godt med.. men halvparten av tiden er jo mildt sagt en overdrivelse. Man ser jo hele tiden om bilen ser linjene, akkurat som i Tesla. I tillegg til i ev. HUD.
https://youtu.be/vjsfMmJ4AiM

Det er ellers en helt annen tilnærming til kjøreassistent. Derav navnet. Mange, også Tesla eiere og meget drevne sjåfører og biltestere som f.eks. Kyle Conner fra InsideEVS/Out of Spec Reviews, foretrekker den tradisjoenelle. En viktig forskjell er at du ikke trenger å deaktivere den når du justerere kurs eller skifter fil. Samt at sjåføren og alle i bilen slipper å høre ding dong, dong ding, ding dong, dong ding... På motorvei vil jeg si lane keeping fungerer 98% av tiden på e-tron. Autopilot er for øvrig imponerende, men det er uheldig at den tar over helt gir inntrykk av å ha full kontroll, mens den bare har det 99,9% av tiden.

elektro

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 22. juni 2023, klokken 09:13For de som sitter på gjerdet og venter på å få "ordentlige" parksensorer fra Tesla til Model Y, så gjorde jeg på gøy en test med mine parksensorer i dag (Tesla Model Y, 2021, China Style). Da det sto "47 cm til hindring", så så det sånn ut. Skal en rygge så bruker en uansett ryggekamera x 3 på svær skjerm....men fremover bør en heller bruke øynene gjennom rutene.

Det ligger haugevis av videoer på YouTube som viser hvor mye bedre Tesla med parksensorer er enn uten. Jeg hadde stort sett gode erfaringer med cm. anvisningen i min Model S. Fortauskanter er en av de tingene det ikke fungerer så bra på.

Det er der frontkamera kommer inn i bildet. Da kan du trygt kjøre helt frem til kanter som dette eller parkere 1 cm. fra hengerfestet til bilen foran, om ønskelig. Uten å gå ut av bilen ved f.eks. lukeparkering.

Øyvind.h

Frontkamera er genialt ja. Vel så viktig som kamera på sidene som gir full oversikt over fortauskanter, parkeringsstriper etc. Visuelle illustrasjoner over avstand brukes i liten grad, men akustisk bidrar. Sånn sett tenker jeg at "Tesla Vision" er bra nok for parkering, når de får oversikt over sidene og fronten.

Travel assist i ID4 fungerer mykt og sømløst. Myk aks, myke feltskift når jeg ønsker uten deaktivering, og ikke en eneste fantombrems når jeg kjører Oslo-Hafjell. Rett nok har jeg slått av at bilen skal tilpasse hastighet til fartsgrense da jeg ønsker å tilpasse dette selv avhengig av kjøreforhold, men travel assist gjør en god jobb på motorvei og jevn landevei. I krappe svinger føler jeg Tesla hadde bedre kontroll, men autopiloten gjør diverse andre feil så bildet er på ingen måte sort/hvitt mellom systemene.

Komfortmessig er ID4 vesentlig mer stillegående og komfortabel enn Y under nær sagt alle forhold. Men jeg forstår at mange vil ha bil som er mye stivere satt opp for aktiv kjøring. Det er bare ikke så viktig for oss i en familiebil. Komfort er viktigere. Spesielt for passasjerer, men også for meg som sjåfør.  Hvis det er viktig for opplevelsen av annen bil kan jeg eventuelt glede med at Teslas app er bedre enn VAG sin på de fleste områder (ikke alle).

Når det gjelder kommentaren lenger opp om 2 minutter fra aktivering av klima i app til det starter - det er ikke slik det fungerer i dag i hvert fall. Tar bare noen sekunder fra jeg trykker i appen til bilen har registrert kommandoen. Men kanskje det var slik før VAG endret på servere?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Sitat
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 21. juni 2023, klokken 22:33
Sitat fra: elektro på onsdag 21. juni 2023, klokken 22:01[quote author=Daniel_0007

snakker om appen, denne er riktignok 2 å gammel men du ser han setter 22 grader i appen og tar fort et minutt før det blir registert i appen, hos tesla tar det et par sekunder.

2 år gammel video, ikke lenger relevant.
Appen er helt ny, mye raskere, stabil, fler funksjoner.
Videoen burde egentlig slettes og erstattes med en ny.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ToWalkOrDrive

Sitat fra: elektro på torsdag 22. juni 2023, klokken 10:16
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 22. juni 2023, klokken 09:13For de som sitter på gjerdet og venter på å få "ordentlige" parksensorer fra Tesla til Model Y, så gjorde jeg på gøy en test med mine parksensorer i dag (Tesla Model Y, 2021, China Style). Da det sto "47 cm til hindring", så så det sånn ut. Skal en rygge så bruker en uansett ryggekamera x 3 på svær skjerm....men fremover bør en heller bruke øynene gjennom rutene.

Det ligger haugevis av videoer på YouTube som viser hvor mye bedre Tesla med parksensorer er enn uten. Jeg hadde stort sett gode erfaringer med cm. anvisningen i min Model S. Fortauskanter er en av de tingene det ikke fungerer så bra på.

Det er der frontkamera kommer inn i bildet. Da kan du trygt kjøre helt frem til kanter som dette eller parkere 1 cm. fra hengerfestet til bilen foran, om ønskelig. Uten å gå ut av bilen ved f.eks. lukeparkering.

Da jeg hadde Model S (2014-modell) så var det så stor treghet at det gikk nesten et par sekunder fra avstanden var virkelig til det viste i skjermen. Resulterte i at verkstedsfyren på Tesla kjørte rett i murveggen mens jeg så på. Han mente selvsagt at ingen skade var skjedd. Han gikk bare og hentet en ny skiltbrakett.
Tesla Model Y                         2021-

BubbaJoFet

Kanskje litt avsporing, men har forsøkt å regne på kapasiteten ved forbruket NAF har oppgitt de oppnådde i testen og får ikke tallene til å stemme. Ta G9 588 km eller 5.88 100 km, gang det med forbruket på 18.9 kW/100 km, så blir det 111 kWh og batteriet er på noen og 90 netto. Samme er det med NIO hvor EL7 og ET5 gikk kortere enn ET7, men står oppgitt med lavere forbruk enn ET7. Alle brukte samme batteripakke.

Vet noen hva Forbruk i tabellen til NAF er?

Jeg var interessert i å se hvor stor variasjon det var på netto kapasiteten til NIO 100 kWh, derfor jeg begynte å regne.

daktari

Sitat fra: BubbaJoFet på tirsdag 27. juni 2023, klokken 19:29Kanskje litt avsporing, men har forsøkt å regne på kapasiteten ved forbruket NAF har oppgitt de oppnådde i testen og får ikke tallene til å stemme. Ta G9 588 km eller 5.88 100 km, gang det med forbruket på 18.9 kW/100 km, så blir det 111 kWh og batteriet er på noen og 90 netto. Samme er det med NIO hvor EL7 og ET5 gikk kortere enn ET7, men står oppgitt med lavere forbruk enn ET7. Alle brukte samme batteripakke.

Vet noen hva Forbruk i tabellen til NAF er?

Jeg var interessert i å se hvor stor variasjon det var på netto kapasiteten til NIO 100 kWh, derfor jeg begynte å regne.

Kan ikke svare på spørsmålet, men de kjører til tomt batteri/stopp, altså langt under 0. De bruker altså mer enn det som typisk er "netto" som er 100->0.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA