Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Sv: Forskjell importbil / forhandlerbil

Startet av nordvik, søndag 25. november 2012, klokken 16:26

« forrige - neste »

nordvik

Her kommer noen bilder fra kommende el-storbil

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Oreo

He he, jeg var selv ute i lunsjen nå og tok de samme bildene.  :o
Positivt overrasket over fronten samt dashbord.
Litt mindre av girkonsollen, men dette var bare en av to prototyper i verden iflg. selger.
Priseantydninger (estimat av selger):
250-300 000 for varebil
300-350 000 for sjuseter

Ellers akkurat samme spec. som Leaf (litt skuffende!).
Samtidig bekreftet selger at Leaf 2013 modeller ville være prikk lik 2012 modeller, altså ingen forandringer.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

nordvik

Girkonsollen kunne vel fortsatt bli endret, muligens flyttet ned til en midtkonsoll (får håpe det!) BTW: den girspaken virket ikke! Det er kun en dummy!
Fronten er bare helt rå! Trenger ikke styles denne bilen!
Er ikke umulig at det blir en sånn en etterhvert! - Da som 7-seter

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

tomrh

#3
Var der jeg også. :) Takket være arnejorg1 som spredte eventen til oss andre som ikke er Nissan-kunder.

Han utlendingen der fortalte at den har et 6 kW strømuttak som kan brukes som ekstern strømforsyning når man er ute på tur.

Sitat fra: nordvik på fredag 09. november 2012, klokken 13:23
BTW: den girspaken virket ikke! Det er kun en dummy!
Dashbordet kunne heller ikke åpnes. En mockup kun for visning det der.

Sitat fra: Oreo på fredag 09. november 2012, klokken 13:19
Priseantydninger (estimat av selger):
250-300 000 for varebil
300-350 000 for sjuseter
Selgeren jeg snakket med mente sjuseteren kom til å havne i intervallet 280.000 - 330.000.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

arnejorg1

Håper og  komme meg ned  til Witro bil i morgen (det renner av nesen nesten uten stans) :-[ håper jeg blir bedre.
Dersom jeg skal kjøpe den, må den nok under 300.000
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Oreo

Den kommer til å stå hos Witro i morgen, lørdag.
Tydeligvis skullen ingen andre forhandlere få den til utstilling i denne omgang.
Salg kommer antagelig ikke å skje før etter nyttår, med leveranse Q3 2013.
God bedring arnejorg1  ;)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Kryten

Skulle hatt det lysende skiltet på ladeluka på Leafen og.....

Gleder meg til å se denne live gitt.;D;D
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

arnejorg1

Fikk kommet meg ned til Witro for og se bilen, og jeg må si den så flott ut. :) Litt mer elegant enn Leafen ;) Trondheim ble eneste visningsted i Norge i denne omgang, nå skulle den til Stockholm.

Morsomt med 230v uttak bak i bilen. Med den kunne man lade en annen bil, sa Tyskeren som presenterte bilen (ialefall jobbet han for ett Tysk firma). Jeg ser ikke stor nytteverdi i dette utaket, men det kan sikkert brukes til og kople til bærbare pc'er og annet diverse som man ikke kan kople til sigarettenneren. 
Jeg spurte han om pris og når den kom på markedet, men han kunne ikke si annet enn at han trodde den kom om ett år eller 2. Pris hadde han ikke.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

tomrh

Litt off-topic: Selgeren som snakket med meg på Britannia i går hevdet i fullt alvor at Leaf kjører 175 km på sommeren. Jekket ham ned til 140. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Thomas Parsli

Hvis man bor i de flateste delene av Norge og stort sett kjører på landevei i 60km/t tror jeg 175km er helt greit på tørr asfalt.

For oss som bor i litt mer sentrale områder og kjører en del motorvei er 150km fullt oppnåelig, men man må kjøre økonomisk hele tiden (og det er faktisk litt slitsomt...).

140km var vel lite synes jeg, men det er vel en typisk sommerrekkevidde med litt bakker og motorvei i 80-90km/t.

Hvis Nissan kommer med en 7-seters e-NV2000 som har rundt 40kWh batteri skal jeg revurdere Tesla Model S. Forutsatt at prisen blir fornuftig (300-350.000,-), noe jeg tror den må bli i 2013/2014 når Nissan får reell konkuranse.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Lynet

Me NV200 som helt klart har høyere luftmotstand og vekt vil jeg tippe opplevd rekkevidde i Trøndelag vil bli ca 80-100 km utenom midtsommers og tørt vær.
Dette bygd på at min Leaf greier ca 120km på "normalveier i normalvær"

Hadde Nissan kunne vært litt mer velvillig overfor Eberspächer og Webasto slik at vi kunne ha montert en varmer som kunne ha gått på biodeisel eller E85 kunne jeg nok ha greid et par mil til på vinteren.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

nordvik

Sitat fra: Lynet på lørdag 10. november 2012, klokken 22:50
Me NV200 som helt klart har høyere luftmotstand og vekt vil jeg tippe opplevd rekkevidde i Trøndelag vil bli ca 80-100 km utenom midtsommers og tørt vær.
Dette bygd på at min Leaf greier ca 120km på "normalveier i normalvær"

Hadde Nissan kunne vært litt mer velvillig overfor Eberspächer og Webasto slik at vi kunne ha montert en varmer som kunne ha gått på biodeisel eller E85 kunne jeg nok ha greid et par mil til på vinteren.
Enig!

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Thomas Parsli

Nissan selger Leaf som en 100% elektrisk miljøbil og synes åpenbart ikke en fossilbrenner passet det imaget spesielt godt.

Jeg er til dels enig (med Nissan), selv etter å ha kjørt en P106 med webasto i seks kalde vintere.

Problemet er i all hovedsak mangel på ladeplasser, ikke mangel på fossilbrenner i elbilene.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

nordvik

Sitat fra: Thomas Parsli på lørdag 10. november 2012, klokken 23:10
Nissan selger Leaf som en 100% elektrisk miljøbil og synes åpenbart ikke en fossilbrenner passet det imaget spesielt godt.

Jeg er til dels enig (med Nissan), selv etter å ha kjørt en P106 med webasto i seks kalde vintere.

Problemet er i all hovedsak mangel på ladeplasser, ikke mangel på fossilbrenner i elbilene.

Thomas
For min del ikke mangel på ladeplass, da jeg har abb hos evpower, men et mere effektivt og strømvennlig varmeapp hadde vært meget godt motatt. Jeg er ikke gjerrig på varmen når jeg kjører og vil ha det komfertabelt når jeg kjører.
Hadde vært greit om battrtiet hadde vart 2 turer t/r byen, og ikke 1, 5. (Bor 2,5 mil utenfor trheim, og må daglig "over haugen" for å komme til byen)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

tomrh

Sitat fra: nordvik på lørdag 10. november 2012, klokken 23:31
For min del ikke mangel på ladeplass, da jeg har abb hos evpower, men et mere effektivt og strømvennlig varmeapp hadde vært meget godt motatt.
Og tenk hvor mye varme som skal til for å varme opp den volumiøse kupéen til e-NV200. Rekkevidden kommer til å bli *vesentlig* dårligere enn Leaf i alle måneder unntatt juli og august. Med en slik kupéstørrelse burdte varmepumpe vært den valgte løsningen.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA