Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 refresh (highland)

Startet av model3pw, torsdag 13. april 2023, klokken 16:56

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Dalingen92 på fredag 01. september 2023, klokken 09:20https://www.elbil24.no/nyheter/lanserte-ny-model-3-i-norge/80133408

Hvis man ser på nærbilde for rattet i artikkelen så ser det ut til å være knapp for viskere til høyre på rattet, selv om bildet er noe utydelig👍
Det har du rett i! Bra!

Hideyowife

Ser innmari bra ut. Liker faktisk best den nye stussen. Freshe lykter, samt fjernet Tesla logoen i krom. Men, er ikke i nærheten kul nok til at vi selger vår 2 år gamle 3er.  :)
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

ok67

Sitat fra: Dalingen92 på fredag 01. september 2023, klokken 09:20https://www.elbil24.no/nyheter/lanserte-ny-model-3-i-norge/80133408

Hvis man ser på nærbilde for rattet i artikkelen så ser det ut til å være knapp for viskere til høyre på rattet, selv om bildet er noe utydelig👍
Men, er ikkje det symbolet for vindusspylerar?
Men kan kanskje fungere med eit kjapt trykk for visk og langt trykk for spyl.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Syklist

En knapp for vindusvisker/spyl er jo et must. Mulig en venner seg til det, men fjerning av blinklys- og girhendel er ikke en forbedring...

Bedre lydisolering og mer komfortabelt fjæringsoppsett er derimot gode nyheter.

Vi får se om den etterhvert skal bygges i Tyskland også.

Er det noe nytt om megacast bak slik som på Model Y, og andre endringer av produksjonsprosessen?
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

førategangtesla

Den kommer nok til å selge, men jeg synes ikke den er særlig fin å se på. Fresh bak, men om jeg kunne velge hadde jeg nok gått for første generasjon.

MyMuffin

Sitat fra: daktari på fredag 01. september 2023, klokken 08:12
Sitat fra: TheRealCoinman på fredag 01. september 2023, klokken 07:58
Sitat fra: daktari på fredag 01. september 2023, klokken 07:50Litt stive priser eller?
Så og på det, kanskje det blir en prisreduksjon etter Q3, altså rundt 13-14 oktober.

Jeg tror uansett at prisen ikke skal opp herfra.
Nei, det kan den neppe: Elbil24 melder Model 3 med bakhjulsdrift starter på 409.107 kroner. Long range-utgaven starter på 499.895 kroner inkl. levering.

Veldig kort vei opp til tilsvarende model y - snaue 17k prisdifferanse.
Jeg likte denne godt, mye nytt snacks - særlig økt komfort og bedre støyisolering scorer høyt hos meg.
Dog med bedre støyisolering så blir gjerne mindre irriterende kvalitetslyder mer påtrengende.
Jeg har da lekt mekaniker ett par tre ganger rundt bilen og hivd inn stofftape og skumputer her og der for å fjerne div. Ulyder..
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

elektro

Sitat fra: førategangtesla på fredag 01. september 2023, klokken 15:57Den kommer nok til å selge, men jeg synes ikke den er særlig fin å se på. Fresh bak, men om jeg kunne velge hadde jeg nok gått for første generasjon.

Jeg synes den er fin å se på, men tror ikke den kommer til å selge uten hendler til blinklys, lys og viskere.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

førategangtesla

Sitat fra: elektro på fredag 01. september 2023, klokken 17:34
Sitat fra: førategangtesla på fredag 01. september 2023, klokken 15:57Den kommer nok til å selge, men jeg synes ikke den er særlig fin å se på. Fresh bak, men om jeg kunne velge hadde jeg nok gått for første generasjon.

Jeg synes den er fin å se på, men tror ikke den kommer til å selge uten hendler til blinklys, lys og viskere.

Det er også et veldig godt poeng. Jeg har selv en 2023 model y performance hvor jeg da ikke har parkeringssensorer, men jeg har heldigvis blinklys/fjernlys/vindusviskerknapp samt girhendel hvor jeg lett kan skifte gir i fart. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe ny tesla en gang til, tesla vision er dårlig nok og jeg vil ikke ha en bil hvor enda flere essensielle ting er fjernet på :laugh:

turfsurf

Tror ikke Model 3 hadde solgt noe særlig mere med hendler heller. Det er en nisjemodell når det finnes alternativer i crossover utførelse (i Norge).

Det var samme ojingen når Model 3 kom uten IC også. Kommer aldri til å selge uten speedometer rett foran osv.

Når Model Y kommer i ny utgave tipper jeg den kommer til å selge like bra, gitt den ellers er like konkurransedyktig.

Folk flest bryr seg mindre om hvordan girvelger er utformet og blinklys aktiveres.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Otkristo

Sitat fra: turfsurf på fredag 01. september 2023, klokken 20:12

Tror ikke Model 3 hadde solgt noe særlig mere med hendler heller. Det er en nisjemodell når det finnes alternativer i crossover utførelse (i Norge).

Det var samme ojingen når Model 3 kom uten IC også. Kommer aldri til å selge uten speedometer rett foran osv.

Når Model Y kommer i ny utgave tipper jeg den kommer til å selge like bra, gitt den ellers er like konkurransedyktig.

Folk flest bryr seg mindre om hvordan girvelger er utformet og blinklys aktiveres.

I løpet av året kommer det valgfri modus for auto blinklys basert på navigasjon. Når du kommer til kryss vil rett blinklys aktiveres basert på ruten i navigasjonen.

ok67

Sitat fra: Otkristo på fredag 01. september 2023, klokken 21:06
Sitat fra: turfsurf på fredag 01. september 2023, klokken 20:12

I løpet av året kommer det valgfri modus for auto blinklys basert på navigasjon. Når du kommer til kryss vil rett blinklys aktiveres basert på ruten i navigasjonen.

Sjeldan eg brukar navigasjonen på daglege køyreturar i byn, og der er det flust med rundkøyringar...
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

ToWalkOrDrive

Litt rart at blinklysknappene er mer på siden av hverandre enn over/under. Skal være dyktig om du klarer å blinke inn og ut av liten rundkjøring mens rattet snurrer rundt og du ikke husker om knappen oppe eller nede er høyre blinklys.
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Det verserer en del rykter på X om at det nå er integrert kamera i frontfangeren.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

olekvi

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 01. september 2023, klokken 23:28Litt rart at blinklysknappene er mer på siden av hverandre enn over/under. Skal være dyktig om du klarer å blinke inn og ut av liten rundkjøring mens rattet snurrer rundt og du ikke husker om knappen oppe eller nede er høyre blinklys.

Jeg har vanskelig for å forstå at dette er et problem når man bare får gjort det noen ganger.

Knappen med pil innover mot sentrum av rattet er alltid høyre blinklys og knappen ut fra sentrum er alltid venstre blinklys.
'19 TM3P

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA