Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

VistaX

Sitat fra: MarcusW på mandag 20. februar 2023, klokken 21:21
Sitat fra: heiho på mandag 20. februar 2023, klokken 19:04
Sitat fra: MarcusW på mandag 20. februar 2023, klokken 17:28
Sitat fra: heiho på mandag 20. februar 2023, klokken 13:28
Testet på Hoegh nå, ingen treff.

Driver og mailer med en kar i Sør-Korea som jobber for Hyundai Glovis. Skal dele her hvis jeg får bekreftelse på hvilken båt min bil er på. Da er sannsynligvis mange andre her sin bil med ca samme leveringsintervall på samme båt. Jeg har fortsatt troa på Glovis Sunrise, ca 5 dager unna Suez kanalen. Forventet ankomst Zeebrugge 8. mars.

Nydelig! Hvor lang tid tar det vanligvis fra Zeebrugge til utlevering?

Ingen anelse, men det må vel ta 1-2 uker litt avhengig av utleveringssted. Er det ikke 2-3 dager seilas fra Zeebrugge til Drammen da? Sikkert litt logistikk i Zeebrugge før den er klar for siste tur på vannet.
Mye mulig. Jeg har estimert levering 3-18.mars og min bil kommer til Zeebrugge 22.feb 12.00 ca.

heiho

Driver og mailer med en kar i Sør-Korea som jobber for Hyundai Glovis. Skal dele her hvis jeg får bekreftelse på hvilken båt min bil er på. Da er sannsynligvis mange andre her sin bil med ca samme leveringsintervall på samme båt. Jeg har fortsatt troa på Glovis Sunrise, ca 5 dager unna Suez kanalen. Forventet ankomst Zeebrugge 8. mars.

Ingen anelse, men det må vel ta 1-2 uker litt avhengig av utleveringssted. Er det ikke 2-3 dager seilas fra Zeebrugge til Drammen da? Sikkert litt logistikk i Zeebrugge før den er klar for siste tur på vannet.

:+1:

VIN forsvant fra appen i dag, men samme VIN ligger fortsatt i kildekoden.

MarcusW

Sitat fra: heiho på tirsdag 21. februar 2023, klokken 10:31

:+1:

VIN forsvant fra appen i dag, men samme VIN ligger fortsatt i kildekoden.

Ut ifra hva jeg har lest er det vanlig at den forsvinner noen dager før den popper opp igjen. Jeg så VIN på nettsiden i går også og beskjed om å fullføre betalingen, det tyder vel på at det nærmer seg.

Her er meldingen fra Glovis:
I have searched the VIN and it appears to be Tesla.
The vehicle is successfully loaded at Shanghai and heading to Europe.
If you are final customer of Tesla, please inquire Tesla for the final arrival date.

Han bekrefter egentlig kun åpenbare opplysninger. Har spurt om bekreftelse på hvilket skip, men han bekrefter vel delvis at den er på et Glovis skip, noen som igjen sikter mot Glovis Sunrise.

MarcusW

Litt merkelig utvikling. Fikk treff på MyCargo på Hoegh Autoliners i dag. Den viser at bilen min skal fraktes fra Barcelona den 01.03 med ankomst Zeebrugge 07.03. Da faller Glovis teorien bort, men gjør det litt mer forutsigbart å anta ankomst i Drammen. Jeg leser på 2023 Shipping Movements på TMC forumet at flere her i Norge har opplevd det samme. Da ser det veldig bra ut for estimert levering fra 14. mars! :)

Andre her som får treff på MyCargo i dag? https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Kires

Sitat fra: MarcusW på onsdag 22. februar 2023, klokken 09:20
Litt merkelig utvikling. Fikk treff på MyCargo på Hoegh Autoliners i dag. Den viser at bilen min skal fraktes fra Barcelona den 01.03 med ankomst Zeebrugge 07.03. Da faller Glovis teorien bort, men gjør det litt mer forutsigbart å anta ankomst i Drammen. Jeg leser på 2023 Shipping Movements på TMC forumet at flere her i Norge har opplevd det samme. Da ser det veldig bra ut for estimert levering fra 14. mars! :)

Andre her som får treff på MyCargo i dag? https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Jeg fikk treff på min der i dag. Har estimert 15-29 mars
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

heiho

Fikk treff på min nå også. :) Samme info som deg.

chribrek

Sitat fra: heiho på onsdag 22. februar 2023, klokken 10:35

Fikk treff på min nå også. :) Samme info som deg.

Samme her :D Deilig!

MarcusW

Fikk bekreftet av min "brevvenn" fra Glovis i Sør Korea at bilen ble fraktet fra Shanghai til Barcelona med Dong-A Glaucos. Da er den saken løst, nå er det bare å vente.

seb1

Sitat fra: MarcusW på torsdag 23. februar 2023, klokken 10:01
Fikk bekreftet av min "brevvenn" fra Glovis i Sør Korea at bilen ble fraktet fra Shanghai til Barcelona med Dong-A Glaucos. Da er den saken løst, nå er det bare å vente.

Jeg har også en YLR som nå befinner seg i Barcelona port med forventet levering Drammen 23.3-30.3.  Her ser det ut til at Dong-A-Glaucos  reiste direkte fra Sør-Korea til Barcelona. https://www.myshiptracking.com/vessels/dong-a-glaucos-mmsi-538005657-imo-9441867 
I såfall har bilene blitt fraktet fra Kina til Sør-Korea tidligere med et annet skip?

MarcusW

Sitat fra: seb1 på torsdag 23. februar 2023, klokken 11:02
Sitat fra: MarcusW på torsdag 23. februar 2023, klokken 10:01

Jeg har også en YLR som nå befinner seg i Barcelona port med forventet levering Drammen 23.3-30.3.  Her ser det ut til at Dong-A-Glaucos  reiste direkte fra Sør-Korea til Barcelona. https://www.myshiptracking.com/vessels/dong-a-glaucos-mmsi-538005657-imo-9441867 
I såfall har bilene blitt fraktet fra Kina til Sør-Korea tidligere med et annet skip?

Det stemmer at Dong-A Glaucos reiste direkte fra Sør-Korea til Barcelona. Før hun reiste til Sør-Korea lastet hun opp Teslaer i Shanghai, rundt 12. januar. Det ble ikke satt igjen noen Teslaer i Sør-Korea før reisen videre til Barcelona.

Alvildeb

Svk

Det er jo veldig rask levering. Er bilene ferdig produsert i kina ved bestilling? elller blir de produsert fortløpende?

Elelel

Min svarte LR har estimert leverin 30.mars - 31.mars. Vår nå veldig presist...uten vin

thimian

Jeg har 21-31mars på svart svart LR. Også uten Vin. Bestilt 30jan. Når har dubestilt?

thimian

Jeg har 21-31mars på svart svart LR. Også uten Vin. Bestilt 30jan. Når har dubestilt?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA