Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

thimian

Sitat fra: Petter-S på lørdag 18. februar 2023, klokken 14:35
Fikk oppdatering i app. Har lenge vært feb-mars. Nå står det 11 mars til 27 mars. Ingen VIN så vidt jeg kan se. Hvordan tolker jeg dette. Ønsker egentlig ikke bilen før juli
Hva er det som er vanskelig å tolke med det? Antakelig får du bil engang mellom 11-27mars???

Isurlis

Har nå fått nærmere estimert leveringsdato 10-31. mars men ingen VIN ( selv i kildekode etter hva jeg forsto ), Når kan jeg forvente å få VIN etter at EDD har oppdatert seg til så spesifikt?

holhe

Sitat fra: Isurlis på lørdag 18. februar 2023, klokken 23:36
Har nå fått nærmere estimert leveringsdato 10-31. mars men ingen VIN ( selv i kildekode etter hva jeg forsto ), Når kan jeg forvente å få VIN etter at EDD har oppdatert seg til så spesifikt?
Min erfaring er at man først kan stole på at est. levering stemmer etter at man har fått VIN

TeslaOTW

Sitat fra: Isurlis på lørdag 18. februar 2023, klokken 23:36

Jeg fikk 18-31 mars dagen etter bestilling - 1 uke etterpå endret den seg igjen til feb-mars! Ingen endring etter dette(bestilte 25 jan)! Så de datoene er bare vas før du har fått VIN! Var innom tesla forus og spurte når jeg kunne forvente og da sa de slutten av mars/begynnelsen av april!

Model Y RWD bestilt 25.01.2023 - Venter

VistaX

Jeg venter på en bil som skal være ved Zeebrugge 22/2. Noen som vet veien videre herfra til Drammen?

MarcusW

heiho

Sitat fra: MarcusW på mandag 20. februar 2023, klokken 10:18
Sitat fra: heiho på mandag 20. februar 2023, klokken 08:53
Sitat fra: heiho på tirsdag 14. februar 2023, klokken 06:41
Sitat fra: MarcusW på mandag 13. februar 2023, klokken 23:32
Sitat fra: heiho på mandag 13. februar 2023, klokken 18:28
Sitat fra: heiho på onsdag 25. januar 2023, klokken 20:23
Bestilte hvit/svart intr. SR i går, levering 15-31 mars.

Fikk VIN i kveld. LRWYGCFS9PC7xxxxx

Levering 14-29 mars.

Synlig i app eller i kildekoden?

Kildekoden. 👍

VIN synlig i app i dag.

Samme her👍🏼 Fortsatt usikker på hvilken båt den er på.

Nydelig!  :+1: Sjæl, vet ikke hvordan man finner ut av det.

VistaX

Sitat fra: heiho på mandag 20. februar 2023, klokken 10:20
Sitat fra: MarcusW på mandag 20. februar 2023, klokken 10:18
Sitat fra: heiho på mandag 20. februar 2023, klokken 08:53
Sitat fra: heiho på tirsdag 14. februar 2023, klokken 06:41
Sitat fra: MarcusW på mandag 13. februar 2023, klokken 23:32
Sitat fra: heiho på mandag 13. februar 2023, klokken 18:28
Sitat fra: heiho på onsdag 25. januar 2023, klokken 20:23
Bestilte hvit/svart intr. SR i går, levering 15-31 mars.

Fikk VIN i kveld. LRWYGCFS9PC7xxxxx

Levering 14-29 mars.

Synlig i app eller i kildekoden?

Kildekoden. 👍

VIN synlig i app i dag.

Samme her👍🏼 Fortsatt usikker på hvilken båt den er på.

Nydelig!  :+1: Sjæl, vet ikke hvordan man finner ut av det.
Har dere prøvd å søke på My Cargo på Höegh sine sider?

fredriknb

Bestilte hvit long-range med svarte seter og vinterdekk 14. jan og fikk endelig vin og dato i dag, 8-23 mars. XP7 VIN i app
2023-Tesla MYLR
2011-Mitsubitshi Imiev

MarcusW

Sitat fra: heiho på mandag 20. februar 2023, klokken 13:28
Testet på Hoegh nå, ingen treff.

Driver og mailer med en kar i Sør-Korea som jobber for Hyundai Glovis. Skal dele her hvis jeg får bekreftelse på hvilken båt min bil er på. Da er sannsynligvis mange andre her sin bil med ca samme leveringsintervall på samme båt. Jeg har fortsatt troa på Glovis Sunrise, ca 5 dager unna Suez kanalen. Forventet ankomst Zeebrugge 8. mars.

Svk

Dere som bestillte 13 januar.har dere fått bilene? Evt er de langt unna?

heiho

Sitat fra: MarcusW på mandag 20. februar 2023, klokken 17:28

Driver og mailer med en kar i Sør-Korea som jobber for Hyundai Glovis. Skal dele her hvis jeg får bekreftelse på hvilken båt min bil er på. Da er sannsynligvis mange andre her sin bil med ca samme leveringsintervall på samme båt. Jeg har fortsatt troa på Glovis Sunrise, ca 5 dager unna Suez kanalen. Forventet ankomst Zeebrugge 8. mars.

Nydelig! Hvor lang tid tar det vanligvis fra Zeebrugge til utlevering?

MarcusW

Sitat fra: heiho på mandag 20. februar 2023, klokken 19:04
Sitat fra: MarcusW på mandag 20. februar 2023, klokken 17:28

Nydelig! Hvor lang tid tar det vanligvis fra Zeebrugge til utlevering?

Ingen anelse, men det må vel ta 1-2 uker litt avhengig av utleveringssted. Er det ikke 2-3 dager seilas fra Zeebrugge til Drammen da? Sikkert litt logistikk i Zeebrugge før den er klar for siste tur på vannet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA