Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

Kalnes

Sitat fra: hawK på fredag 28. april 2023, klokken 13:34
Sitat fra: trulsdd på torsdag 27. april 2023, klokken 05:23
Sitat fra: hawK på onsdag 26. april 2023, klokken 14:11
Sitat fra: svg_wallaby på onsdag 26. april 2023, klokken 12:34
Sitat fra: Teggedurien på onsdag 26. april 2023, klokken 10:45Da fikk jeg SMS og satt opp avtale om levering av min TMY RWD i Stavanger 9.mai

Samme, fikk SMS idag. Tror vi er har bilen på samme fartøyen.

Når fikk dere VIN? Har leveringstid endret seg noe etter at dere fikk tildelt bil?
Jeg bestilte SR TMY 25. mars, fikk etter første døgnet estimert 10.-21. mai som endret seg til 17. mai-1. juni for et par uker siden nå. I går 25/4 fikk jeg tildelt VIN.
Det er helst i forhold til salg av dagens bil jeg forsøker å planlegge dette

Ikke utenkelig at din bil er på Grand Champion som skal ankomme Zeebrugge 16. mai. Da vil jeg tippe du får bilen en gang mellom 20. og 25. mai?

https://tesla-updates.github.io

Jeg fikk forøvrig også bil med på samme båt som resten av gjengen her, og skal hente ut 5. mai.

Nå står det plutselig at Grand Champion skal ankomme Zeebrugge 6. mai

Ser at Grand Champion har forlatt Zeebugge nå, med neste destinasjon Port Said, Egypt.. Kan det fortsatt være denne båten som har Model Y'en min?

hawK

Sitat fra: Teggedurien på mandag 08. mai 2023, klokken 19:16Levering i morgen. Får sms fra DnB om signering av lånedokumenter, men der ligger ikke rentekampanjen inne. Flere som har/har hatt dette problemet? Vi kom ikke gjennom på telefon til DnB eller Tesla, så satser på at de løser det i morgen, men litt irriterende at ny rente ikke kom automatisk på dette lånet

Jeg bestilte i mars før rentekampanjen, og venter fremdeles på bil.
Kontaktet DNB for å høre om renten, men ble henvist til Tesla.
Sendte først en e-post til Tesla, fikk autosvar om å sende dem SMS. Uansett så ringte de meg dagen etter og sa at rentekampanjen kun gjelder bestillinger gjort etter at den ble aktiv (her har jeg hørt forskjellig svar fra andre på fb gruppe). Uansett sa han at jeg måtte avbestille og bestille på nytt da jeg spurte om dette, men da jeg påpekte at jeg har bestilt SR og ikke LR (som har gått opp i pris) så endret han renten min med en gang...

Håper det ordner seg for dere.

hawK

Sitat fra: Kalnes på tirsdag 09. mai 2023, klokken 07:57
Sitat fra: Teggedurien på onsdag 26. april 2023, klokken 10:45Da fikk jeg SMS og satt opp avtale om levering av min TMY RWD i Stavanger 9.mai

Når fikk dere VIN? Har leveringstid endret seg noe etter at dere fikk tildelt bil?
Jeg bestilte SR TMY 25. mars, fikk etter første døgnet estimert 10.-21. mai som endret seg til 17. mai-1. juni for et par uker siden nå. I går 25/4 fikk jeg tildelt VIN.

Ikke utenkelig at din bil er på Grand Champion som skal ankomme Zeebrugge 16. mai. Da vil jeg tippe du får bilen en gang mellom 20. og 25. mai?

Jeg fikk forøvrig også bil med på samme båt som resten av gjengen her, og skal hente ut 5. mai.

Ser at Grand Champion har forlatt Zeebugge nå, med neste destinasjon Port Said, Egypt.. Kan det fortsatt være denne båten som har Model Y'en min?

Er det SR du venter på og? Har du fått tildelt VIN og hva er estimert utlevering for deg?

Jeg har ikke hørt noe mer. Fortsatt estimert 17. mai til 1. juni i appen, har samme VIN/bil som ble tildelt for noen uker siden. Vet ikke når dem pleier å avtale tid, så for meg at det var når de ankom Belgia.

sdga

Bestilte hvit RWD tidlig april. Har ikke fått VIN en gang enda... Ser derimot det har dukket opp en som er klar for levering i Stavanger så jeg har sendt mail om det er mulig å ta den istedenfor  :)
2020 Peugeot e208
2023 Tesla Model Y RWD (bestilt)

Kalnes

Sitat fra: hawK på tirsdag 09. mai 2023, klokken 12:19

Er det SR du venter på og? Har du fått tildelt VIN og hva er estimert utlevering for deg?

Jeg har ikke hørt noe mer. Fortsatt estimert 17. mai til 1. juni i appen, har samme VIN/bil som ble tildelt for noen uker siden. Vet ikke når dem pleier å avtale tid, så for meg at det var når de ankom Belgia.

Bestilte hvit SR den 18.april og fikk VIN 28. april sammen med estimert levering 22.mai - 04.juni.
Ringte Tesla idag og de bekreftet bare at den nylig har reist fra Zeebrugge påvei til Norge, og at de ville ringe meg så snart den var kommet til landet.

Teggedurien

Sitat fra: hawK på tirsdag 09. mai 2023, klokken 12:17
Sitat fra: Teggedurien på mandag 08. mai 2023, klokken 19:16Levering i morgen. Får sms fra DnB om signering av lånedokumenter, men der ligger ikke rentekampanjen inne. Flere som har/har hatt dette problemet? Vi kom ikke gjennom på telefon til DnB eller Tesla, så satser på at de løser det i morgen, men litt irriterende at ny rente ikke kom automatisk på dette lånet

Jeg bestilte i mars før rentekampanjen, og venter fremdeles på bil.
Kontaktet DNB for å høre om renten, men ble henvist til Tesla.
Sendte først en e-post til Tesla, fikk autosvar om å sende dem SMS. Uansett så ringte de meg dagen etter og sa at rentekampanjen kun gjelder bestillinger gjort etter at den ble aktiv (her har jeg hørt forskjellig svar fra andre på fb gruppe). Uansett sa han at jeg måtte avbestille og bestille på nytt da jeg spurte om dette, men da jeg påpekte at jeg har bestilt SR og ikke LR (som har gått opp i pris) så endret han renten min med en gang...

Håper det ordner seg for dere.

Det ordnet seg. Tesla Stavanger søkte på nytt for oss og vi fikk innvilget med en gang. Kontaktet så DnB som sendte oss lenke for signering med en gang, og nå har vi hentet bil og er strålende fornøyde med både Tesla og DnB 👍

hawK

Sitat fra: Kalnes på tirsdag 09. mai 2023, klokken 13:22
Sitat fra: hawK på tirsdag 09. mai 2023, klokken 12:19

Bestilte hvit SR den 18.april og fikk VIN 28. april sammen med estimert levering 22.mai - 04.juni.
Ringte Tesla idag og de bekreftet bare at den nylig har reist fra Zeebrugge påvei til Norge, og at de ville ringe meg så snart den var kommet til landet.

Ah. Ganske likt som meg da, får håpe min også er på vei. Skal ha utlevering Drammen, så trodde kanskje de skulle ta kontakt før den kom til landet, men forstår logistikken. Gamlebilen ble solgt mye fortere enn jeg trodde, så da får vi klare oss med én bil noen uker.

eltex

Bestilte blå MYLR i slutten av januar. venter fortsatt.. begynner å bli ganske så lei av å vente...
Tesla ModelY LR 23

marte3no

Sitat fra: eltex på tirsdag 09. mai 2023, klokken 16:59Bestilte blå MYLR i slutten av januar. venter fortsatt.. begynner å bli ganske så lei av å vente...

Samme situasjon for meg. Er det noen her som har fått blå LR i løpet av våren?

Tore Kjernmoen

2023 Tesla Model Y Long Range, Midnight Cherry Red / Sort
2021 Tesla Model 3 Long Range, Sort / Sort, 3M 1080 Black Rose
99 RR 4.6HSE, 07 RR TDV8, 05 A2 TDi 90, 01 A2 TDi 3L, 04 A6 2.5 TDi

hawK

Auto Achieve er i Gøteborg nå og har ventet ankomst Drammen i morgen. Autoprestige også ventet til Drammen i morgen.
Så ser jeg Auto Advance er ventet inn 14. mai.
Sikkert noen Teslaer med på noen av disse båtene?

Marcelius

Bestilte Tesla Model Y RWD 04 mai. Fikk VIN i går og leveringsdato mellom 30. mai og 14 juni. Spent! Vet dere hvilken båt disse kommer med?

hawK

I dag fikk jeg utleveringstid, Drammen 23. mai av en SR.
Hadde estimat 17. mai til 1. juni.

Kalnes

Sitat fra: hawK på mandag 15. mai 2023, klokken 20:52I dag fikk jeg utleveringstid, Drammen 23. mai av en SR.
Hadde estimat 17. mai til 1. juni.

Fikk utleveringstid igår jeg også, så da hadde vi samme båten. Henter ut en SR i Haugesund 25.mai.
Bestillingsdag: 18.04, Tildelt VIN: 28.04, Leveringsestimat: 22.mai - 04.juni.

Sveen

Heisann!

Har bestilt en Model Y LR med finansiering gjennom Tesla, egenandelen var tenkt dels finansiert ved salg av gamlebilen. Nå ser det ut som Teslaen kommer raskere enn jeg trodde (26. mai - 6. juni på Brumunddalen), og gamlebilen har blitt involvert i en forsikringssak som kan drøye.
Noen som har erfaring med å endre finansiering hos Tesla?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA