Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

svg_wallaby

svg_wallaby

Jeg fant VIN i source koden nå, så det er bra. Er det noen som vet hvordan man finner informasjon om sporing av frakt?  Har sjekket på Hoegh nettsiden men ingenting der.

trulsdd

Da har jeg fått ny VIN og nytt leveringsintervall for MY RWD i Stavanger. 17. april - 2. mai. Hadde opprinnelig senere i mai (som ville passet mye bedre, men rekruttere foreldre til å hente ut i stedet for nok en utsettelse...).

Finnes det en nettside eller oversikt over hva gamlefar bør ta en titt på før han tar i mot bilen? Eller bør jeg ikke belemre ham med dette, og heller ta kampen med Tesla i neste omgang om det skulle vise seg å være noe?

Teggedurien

Sitat fra: trulsdd på tirsdag 04. april 2023, klokken 14:43Da har jeg fått ny VIN og nytt leveringsintervall for MY RWD i Stavanger. 17. april - 2. mai. Hadde opprinnelig senere i mai (som ville passet mye bedre, men rekruttere foreldre til å hente ut i stedet for nok en utsettelse...).

Finnes det en nettside eller oversikt over hva gamlefar bør ta en titt på før han tar i mot bilen? Eller bør jeg ikke belemre ham med dette, og heller ta kampen med Tesla i neste omgang om det skulle vise seg å være noe?

Plutselig 12-27 april her nå. Varierer veldig, så tar ikke noe for gitt før jeg får melding om bekreftet levering 😅

Teggedurien

Sitat fra: svg_wallaby på mandag 03. april 2023, klokken 10:17Jeg fant VIN i source koden nå, så det er bra. Er det noen som vet hvordan man finner informasjon om sporing av frakt?  Har sjekket på Hoegh nettsiden men ingenting der.

Har du hørt noe mer om levering?

svg_wallaby

Fortstatt 5-20/5 på nettsiden, men har en synlig VIN nå.  Snakket med folk på tesla stavanger de sa at de forventet det her sent i april/start mai.

Teggedurien

Sitat fra: svg_wallaby på torsdag 13. april 2023, klokken 08:48Fortstatt 5-20/5 på nettsiden, men har en synlig VIN nå.  Snakket med folk på tesla stavanger de sa at de forventet det her sent i april/start mai.

Ok. I dag endret det seg til 23. April - 8. Mai, så det kan jo stemme med det de sier. Fikk også synlig vin for en stund siden.

Teggedurien

Da fikk jeg SMS og satt opp avtale om levering av min TMY RWD i Stavanger 9.mai

svg_wallaby

Sitat fra: Teggedurien på onsdag 26. april 2023, klokken 10:45Da fikk jeg SMS og satt opp avtale om levering av min TMY RWD i Stavanger 9.mai

Samme, fikk SMS idag. Tror vi er har bilen på samme fartøyen.

hawK

Sitat fra: svg_wallaby på onsdag 26. april 2023, klokken 12:34
Sitat fra: Teggedurien på onsdag 26. april 2023, klokken 10:45Da fikk jeg SMS og satt opp avtale om levering av min TMY RWD i Stavanger 9.mai

Når fikk dere VIN? Har leveringstid endret seg noe etter at dere fikk tildelt bil?
Jeg bestilte SR TMY 25. mars, fikk etter første døgnet estimert 10.-21. mai som endret seg til 17. mai-1. juni for et par uker siden nå. I går 25/4 fikk jeg tildelt VIN.
Det er helst i forhold til salg av dagens bil jeg forsøker å planlegge dette

trulsdd

Sitat fra: hawK på onsdag 26. april 2023, klokken 14:11

Når fikk dere VIN? Har leveringstid endret seg noe etter at dere fikk tildelt bil?
Jeg bestilte SR TMY 25. mars, fikk etter første døgnet estimert 10.-21. mai som endret seg til 17. mai-1. juni for et par uker siden nå. I går 25/4 fikk jeg tildelt VIN.

Ikke utenkelig at din bil er på Grand Champion som skal ankomme Zeebrugge 16. mai. Da vil jeg tippe du får bilen en gang mellom 20. og 25. mai?

https://tesla-updates.github.io

Jeg fikk forøvrig også bil med på samme båt som resten av gjengen her, og skal hente ut 5. mai.

svg_wallaby

Sitat fra: hawK på onsdag 26. april 2023, klokken 14:11Når fikk dere VIN? Har leveringstid endret seg noe etter at dere fikk tildelt bil?

Jeg fikk VIN på 13/4 og vil få bilen 3 uker senere (05/05). Datoen endret et par ganger, men når jeg fikk VIN sin holdt det samme. Jeg forventer at du får et varsel om å bekrefte levering i ca. 2 uker.

hawK

Sitat fra: trulsdd på torsdag 27. april 2023, klokken 05:23

Ikke utenkelig at din bil er på Grand Champion som skal ankomme Zeebrugge 16. mai. Da vil jeg tippe du får bilen en gang mellom 20. og 25. mai?

Jeg fikk forøvrig også bil med på samme båt som resten av gjengen her, og skal hente ut 5. mai.

Virker sannsynlig ja, takk :)

Sitat fra: svg_wallaby på torsdag 27. april 2023, klokken 09:08
Sitat fra: hawK på onsdag 26. april 2023, klokken 14:11Når fikk dere VIN? Har leveringstid endret seg noe etter at dere fikk tildelt bil?

Jeg fikk VIN på 13/4 og vil få bilen 3 uker senere (05/05). Datoen endret et par ganger, men når jeg fikk VIN sin holdt det samme. Jeg forventer at du får et varsel om å bekrefte levering i ca. 2 uker.

Det virker sannsynlig ja.
Sånn det ser ut nå kan det virke som at estimatet er relativt realistisk.

hawK

Sitat fra: trulsdd på torsdag 27. april 2023, klokken 05:23

Nå står det plutselig at Grand Champion skal ankomme Zeebrugge 6. mai

Teggedurien

Levering i morgen. Får sms fra DnB om signering av lånedokumenter, men der ligger ikke rentekampanjen inne. Flere som har/har hatt dette problemet? Vi kom ikke gjennom på telefon til DnB eller Tesla, så satser på at de løser det i morgen, men litt irriterende at ny rente ikke kom automatisk på dette lånet

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA