Hovedmeny

Nå kan man velge ratt!

Startet av Motorwatt, fredag 06. januar 2023, klokken 07:20

« forrige - neste »

Motorwatt

SitatDere har misforstått
Kan du utdype? De manglene jeg påpeker er da virkelig reelle?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Ja, men alt bortsett fra de tre siste er jo software de ikke har. I så fall glemte du Apple carplay, Android Auto, fotåpner for bagasjerom, etc.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

BirdView ble lovet av EM for over 2 år siden, og da burde varsler ved rygging være enkelt.
Flere som mener at Matrix ligger klart, men mangler software
Valg av flere blink er definitivt bare software

Så da sitter vi igjen med HeadUp som nok ikke er så enkelt 🙂.



Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

#63
Men... Alt dette er jo ting som ikke finnes i software enda.
Fartsavhengig lyd er det med altoppslukende lyd aktivert, mener jeg.

Ellers, det de har av software fungerer jo upåklagelig og kjapt etter min mening. Bortsett fra vindusviskerne som lever sitt eget liv til tider, og cruise/AP med fantombrems i ny og ned.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Marzo


overskyet

Fantombrems er egentlig noe som burde gjøre cruise controllen deres forbudt. Det har vært slik i lang tiden uten at de gjør noe med det.

Har aldri opplevd at noen andre biler fantombremser. Nok et eksempel på elendig software.

Motorwatt

Sitat fra: Klykken på onsdag 18. januar 2023, klokken 14:20
Men... Alt dette er jo ting som ikke finnes i software enda.
Fartsavhengig lyd er det med altoppslukende lyd aktivert, mener jeg.

Ellers, det de har av software fungerer jo upåklagelig og kjapt etter min mening. Bortsett fra vindusviskerne som lever sitt eget liv til tider, og cruise/AP med fantombrems i ny og ned.
Nå snakker vi vel egentlig om det de ikke har.

("Altoppslukende lyd" eller "Surround" har ikke noe med fartsavhengig volum å gjøre).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Ja, nettopp. Det de ikke har, men kanskje burde hatt. Men er på ingen måte uenig med deg, må vite. Og det de har innabords av software mener jeg fungerer bedre både på bruk og opplevelse.

Ellers, mener bestemt lyden øker i takt med farten i vår Y når Altoppslukende lyd er på. Men kan være at "my mind playing tricks on me". :)

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Ser ikke bort fra at de har fått funksjonen nå, men da har den blitt forbigått i stillhet 😀. Spesielt på biler med høyt støynivå burde det være lett å merke at volumet fra media øker i takt med farten.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

#69
Sitat fra: overskyet på onsdag 18. januar 2023, klokken 12:23
Når man satser alt på at folk skal bruke adaptive frontlys og ikke har en fungerende alternativ løsning, så bør ikke bilen være godkjent på veien. Det samme gjelder regnsensoren. Å måtte se vekk fra veien for å fikle med skjerm etc er trafikkfarlig når du må få vasket ruten i en fei fordi den ble sprutet ned. Hvert brøkdel av et sekund uten sikt kan være kritisk for eget og andres liv.
Kritiser gjerne Tesla, men ikke kom med løgn. Som mange andre biler er det en knapp på blinklyshendelen som aktiverer vask av ruten. Lett trykk gir en vask. Tungt trykk spyler og gir mange vindusviskebevegelser. Altså blank løgn at man må fikle med skjermen.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

overskyet

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 18. januar 2023, klokken 17:09
Sitat fra: overskyet på onsdag 18. januar 2023, klokken 12:23
Når man satser alt på at folk skal bruke adaptive frontlys og ikke har en fungerende alternativ løsning, så bør ikke bilen være godkjent på veien. Det samme gjelder regnsensoren. Å måtte se vekk fra veien for å fikle med skjerm etc er trafikkfarlig når du må få vasket ruten i en fei fordi den ble sprutet ned. Hvert brøkdel av et sekund uten sikt kan være kritisk for eget og andres liv.
Kritiser gjerne Tesla, men ikke kom med løgn. Som mange andre biler er det en knapp på blinklyshendelen som aktiverer vask av ruten. Lett trykk gir en vask. Tungt trykk spyler og gir mange vindusviskebevegelser. Altså blank løgn at man må fikle med skjermen.

Det var nettopp det nettavisen skrev at ikke finnes på Plaid. Null hendel. Touch knapp, som igjen aktiverer meny, som må fikles med. Defintivt noe som burde gjøre bilen avskiltet i Norge (og resten av verden) da det går på sikkerheten løs.

Solheim

Når man trykket på touch knappen så aktiverer man viskeren, holder man inne så spyler den. Når man har trykt på knappen kan man bruke venstre skrollehjul for å endre intensitet på viskerne. Så ingen fikling på skjerm.

Klykken

Skymles manualen, så får man svar på det meste og mer til.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

overskyet

Ja gode greier, finles manualen, så klarer du å bruke viskerne  :laugh:

Lucifer-

Sitat fra: Solheim på onsdag 18. januar 2023, klokken 19:20
Når man trykket på touch knappen så aktiverer man viskeren, holder man inne så spyler den. Når man har trykt på knappen kan man bruke venstre skrollehjul for å endre intensitet på viskerne. Så ingen fikling på skjerm.
Dette fungerer vel ikke på Y/3?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA