Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Statsbudsjettet 2023

Startet av Motorwatt, torsdag 06. oktober 2022, klokken 10:15

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: arthur på lørdag 26. august 2023, klokken 18:28Men det er vel ingen her som i ramme alvor ser noen verdi i å ha et eget kontor som er bemannet med en mann et par dager i uken på dagtid? Eller kanskje det faktisk er det?
Kanskje ikke her inne, men Vedum og regjeringen mener da tydeligvis at det er/var viktigere enn å høre på de politifaglige rådene om heller å bruke pengene på flere patruljerende biler, og mannskap til disse.

:police: ;) :police:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: RJK på lørdag 26. august 2023, klokken 18:41
Sitat fra: arthur på lørdag 26. august 2023, klokken 18:28Men det er vel ingen her som i ramme alvor ser noen verdi i å ha et eget kontor som er bemannet med en mann et par dager i uken på dagtid? Eller kanskje det faktisk er det?
Kanskje ikke her inne, men Vedum og regjeringen mener da tydeligvis at det er/var viktigere enn å høre på de politifaglige rådene om heller å bruke pengene på flere patruljerende biler, og mannskap til disse.

Ja, det var i hvert fall 1 (Ketill Jacobsen) som mente man var fascist og det som verre var om ikke ordførere skulle detaljstyre hvordan Politiet løser sine oppgaver, sånn at to dager i uken i Engerdal betydde ingen ting, og en kunne glatt søle bort Politiets ressurser på å holde på de prinsippene.
Tesla Model Y                         2021-

geear

Når man er ekstremt skråsikker i slike ting, så tyder det på at man kunne hatt godt av å reise litt. Oppleve forskjellige styreformer. Det er ikke svart-hvitt og finnes positive sider med det meste. Selv om vi har det bra er det også mye som IKKE fungerer bra i et demokrati som vi har i Norge i dag.

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 27. august 2023, klokken 07:32

Ja, det var i hvert fall 1 (Ketill Jacobsen) som mente man var fascist og det som verre var om ikke ordførere skulle detaljstyre hvordan Politiet løser sine oppgaver, sånn at to dager i uken i Engerdal betydde ingen ting, og en kunne glatt søle bort Politiets ressurser på å holde på de prinsippene.
Visse debattanter er det egentlig like greit å forbigå i stillhet. Mye støy og kun sine egne synspunkter som teller.

Og alle som ikke er enige, er idioter. Jeg orker rett og slett ikke rapportere alle personangrepene, men håper jo at andre, og spesielt de som utsettes for dette, rapporterer i vei.

Men læringskurven er tydeligvis alt for bratt for enkelte, så selv velmente råd tas i sin verste tolkning. Og besvares da med nye personangrep. Vedkommende holder på i akkurat samme stil på diskusjon.no og på de nye forumet til tu.no.
Bosted Oslo

arthur

Jeg noterer at du (også) siterer innlegg jeg har skrevet og viser til to fora som jeg ikke er medlem av eller har skrevet noe på noen gang så kanskje det ble litt mye Møllers tran på deg i dag? Kanskje telle til ti og puste gjennom nesen for en gangs skyld før du slår uten å vite på hva, hvem eller hvorfor? Bare et velment råd! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

RJK

Sitat fra: arthur på søndag 27. august 2023, klokken 13:43Jeg noterer at du (også) siterer innlegg jeg har skrevet og viser til to fora som jeg ikke er medlem av eller har skrevet noe på noen gang så kanskje det ble litt mye Møllers tran på deg i dag? Kanskje telle til ti og puste gjennom nesen for en gangs skyld før du slår uten å vite på hva, hvem eller hvorfor? Bare et velment råd! :+1:
Nå tror jeg du har tatt deg for mye Møllers Tran. ;D

Jeg siterte deg på innlegget ditt med en liten ironisk en, som egentlig var en støtte til det du sa. Så svarer @ToWalkOrDrive med å henvise til en ganske sleivsparket kommentar av personen som nevnes.

Mitt neste svar hadde da intet med deg å gjøre, om du trodde det. I tilfelle må du lese litt bedre for å se hvem som der omtales. Det siste var altså et direkte svar på siste innlegg i den siterte sub-tråden, der ditt innlegg da kom øverst.

Jeg gjentar, dette siste var altså overhode ikke ment om deg. Med mindre du da opptrer med to forskjellige brukernavn, noe jeg ikke har noen grunn til å tro. ;)
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på søndag 27. august 2023, klokken 14:21Mitt neste svar hadde da intet med deg å gjøre, om du trodde det. I tilfelle må du lese litt bedre for å se hvem som der omtales. Det siste var altså et direkte svar på siste innlegg i den siterte sub-tråden, der ditt innlegg da kom øverst.
Kan jo være noen følte seg truffet. Best å ignorere slike.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

arthur

Sitat fra: RJK på søndag 27. august 2023, klokken 14:21
Sitat fra: arthur på søndag 27. august 2023, klokken 13:43Jeg noterer at du (også) siterer innlegg jeg har skrevet og viser til to fora som jeg ikke er medlem av eller har skrevet noe på noen gang så kanskje det ble litt mye Møllers tran på deg i dag? Kanskje telle til ti og puste gjennom nesen for en gangs skyld før du slår uten å vite på hva, hvem eller hvorfor? Bare et velment råd! :+1:
Nå tror jeg du har tatt deg for mye Møllers Tran. ;D

Jeg siterte deg på innlegget ditt med en liten ironisk en, som egentlig var en støtte til det du sa. Så svarer @ToWalkOrDrive med å henvise til en ganske sleivsparket kommentar av personen som nevnes.

Mitt neste svar hadde da intet med deg å gjøre, om du trodde det. I tilfelle må du lese litt bedre for å se hvem som der omtales. Det siste var altså et direkte svar på siste innlegg i den siterte sub-tråden, der ditt innlegg da kom øverst.

Jeg gjentar, dette siste var altså overhode ikke ment om deg. Med mindre du da opptrer med to forskjellige brukernavn, noe jeg ikke har noen grunn til å tro. ;)

Jøss, nå står ikke verda til påske (som det het i gamle dager)! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

RJK

Sitat fra: turfsurf på søndag 27. august 2023, klokken 16:49
Sitat fra: RJK på søndag 27. august 2023, klokken 14:21Mitt neste svar hadde da intet med deg å gjøre, om du trodde det. I tilfelle må du lese litt bedre for å se hvem som der omtales. Det siste var altså et direkte svar på siste innlegg i den siterte sub-tråden, der ditt innlegg da kom øverst.
Kan jo være noen følte seg truffet. Best å ignorere slike.
"Det ornær sæi for snillæ guttær", hører jeg de sier i et område langt sør og øst i dette langstrakte landet! :D
Bosted Oslo

Ketill Jacobsen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 27. august 2023, klokken 07:32

Nå har jeg et sekund sagt at verken du eller andre er fascister. Så der har du nok misforstått! Jeg sa bare at ekspertstyre har vi hatt tidligere i form av den korporative stat i Italia (Mussolini's fasscisme).

Her er eksakt hva jeg skrev: "Ja om du er mot folkestyre og demokrati, så er jo ditt synspunkt greit. Fascisme er jo ellers den fremste form for ekspertstyre (se den korporative stat)".

Counterpointer

ToWalkOrDrive

Genialt beskrevet av kommentatoren i Aftenbladet...
Litt lurt av alle....

https://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/i/xgBlwV/lei-av-aa-bli-lurt

Og nå skal vi snart bli enda mer lurt. AP er avhengig av flere partier (SV) for å komme i mål, og nå skal vi altså slutte å finne mer olje, og øke skatten til de som har tatt utdannelse, og derfor har høy lønn.

I dag har vi et statsbudsjett som er dobbelt så stort som Finland, uten annen grunn enn olje og gass. Og nå vil SV at vi skal leve under en stein, og tygge på firkløver vi finner på plenen. Det er hva vi skal leve av.

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 10. november 2023, klokken 10:37Genialt beskrevet av kommentatoren i Aftenbladet...
Litt lurt av alle....

Og nå skal vi snart bli enda mer lurt. AP er avhengig av flere partier (SV) for å komme i mål, og nå skal vi altså slutte å finne mer olje, og øke skatten til de som har tatt utdannelse, og derfor har høy lønn.

I dag har vi et statsbudsjett som er dobbelt så stort som Finland, uten annen grunn enn olje og gass. Og nå vil SV at vi skal leve under en stein, og tygge på firkløver vi finner på plenen. Det er hva vi skal leve av.
ToWalk :+1: ja i det sv programmet var det mye rart synes jeg. Men det er jo slik at selv om det står i er program så blir jo ikke alt vedtatt på Stortinget. Så det er bare slik det er. Men vi må planlegge for shutdown av olje en gang. Blir langt frem i tid. Sikkert en generasjon eller to til det skjer.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 28. november 2023, klokken 23:51
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 10. november 2023, klokken 10:37Genialt beskrevet av kommentatoren i Aftenbladet...
Litt lurt av alle....

ToWalk :+1: ja i det sv programmet var det mye rart synes jeg. Men det er jo slik at selv om det står i er program så blir jo ikke alt vedtatt på Stortinget. Så det er bare slik det er. Men vi må planlegge for shutdown av olje en gang. Blir langt frem i tid. Sikkert en generasjon eller to til det skjer.

Ja, får håpe det. Er jo helt enorme inntekter til staten fra olje nå, og når en ser hvor mye de forventede NAV-utbetalingene blir de neste år pga sykdom og alderdom så bør jo inntektene fortsette å flomme på. Selv med aktiv leting i Norge forventer Rystad analysebyrå og alle andre at produksjonen vil reduseres kraftig om noen få år, så en trenger ikke å slutte å lete for å redusere utslippene. Virker som at MDG/SV mener at vi skal få samme inntekter fra flytende havvind, men per i dag er jo det et tapsprosjekt, så det blir jo bare penger ut.

Blir spennende å se hva folk skal jobbe med om 30 år...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA