Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Saberhagen

Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 21. oktober 2022, klokken 08:13
Sitat fra: Electroelectro på fredag 21. oktober 2022, klokken 08:12
Hvordan er det egentlig med LR nå....kommer dem fortsatt fra Kina eller er det meste fra Berlin nå?
Jeg ønsker jo helst en fra Berlin.
Får man vite hvor den er fra før man takker ja til bil eller finnes det en mulighet å legge inn det ønske om at man ønsker fra Berlin spesifikt?
Regner med begge leveres nå med dobbel ruter bak og hattehylle pluss bedre fjøring .takk for svar på forhånd
Tesla slapp nye farger i dag - så kan lønne seg å kontakte dem om du har en i bestilling med en av de fargene. Ny rød og ny sølvfarge - og de kommer utelukkende fra Berlin (med estimert levering november-januar).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Quicksilver var meget sexy!

LauritzJ

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 20. oktober 2022, klokken 23:51
Frakttid fra Shanghai til Zeebrugge er ca. 1 måned, og normal litt over en uke fra Zeebrugge til Drammen.

Takk! Etter siste runde endringer har vi nå EDD 09 nov - 16 des på en Sort/Sort 20"
I teorien burde denne da nærme seg en båt?

Finner også et VIN i kilden som starter på LRW (jeg har satt inn x'ene)

Sitat
\"showDetailsInSelfInsuranceForm\":false,\
"vin\":\"LRWYXXXXXXXX\",\
"insuredVIN\":null,\
"vinHasChanged\":false,\
"referenceNumber\":\"RNXXXXXXX\",

Hvordan er det egentlig med LR nå....kommer dem fortsatt fra Kina eller er det meste fra Berlin nå?
Får man vite hvor den er fra før man takker ja til bil eller finnes det en mulighet å legge inn det ønske om at man ønsker fra Berlin spesifikt?
Regner med begge leveres nå med dobbel ruter bak og hattehylle pluss bedre fjøring .takk for svar på forhånd

Som du ser over ser i hvert fall min bestilling ut til å gå fra Shanghai, på en Sort/Sort 20" bestilt midt i juni, med EDD 09. nov - 16. des.

Hvorfor ønsker man heller Berlinbil?

Alli

Jeg hadde ikke hatt problemer med å ta i mot bil fra Shanghai. Synes det virker vel så bra som Berlin, om ikke bedre.

Vil tro at de som fortsatt vil ha Berlin-bil må begrunne det fra politiske standpunkter eller evt. variasjoner i produksjonen mellom Berlin og Shanghai, mht demping, tilbehør osv. Byggkvalitet oppfatter jeg ikke som bedre på biler fra Berlin ut i fra hva jeg har fanget opp på diverse forum.

erikaak

Sitat fra: Alli på fredag 21. oktober 2022, klokken 09:55
Jeg hadde ikke hatt problemer med å ta i mot bil fra Shanghai. Synes det virker vel så bra som Berlin, om ikke bedre.

Vil tro at de som fortsatt vil ha Berlin-bil må begrunne det fra politiske standpunkter eller evt. variasjoner i produksjonen mellom Berlin og Shanghai, mht demping, tilbehør osv. Byggkvalitet oppfatter jeg ikke som bedre på biler fra Berlin ut i fra hva jeg har fanget opp på diverse forum.

:+1: What he said. Visstnok er dempingen også ytterligere forbedret på Kinabilene siden leveringene i vår.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

doo-kie

Sitat fra: LauritzJ på fredag 21. oktober 2022, klokken 09:50
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 20. oktober 2022, klokken 23:51
Frakttid fra Shanghai til Zeebrugge er ca. 1 måned, og normal litt over en uke fra Zeebrugge til Drammen.

Takk! Etter siste runde endringer har vi nå EDD 09 nov - 16 des på en Sort/Sort 20"
I teorien burde denne da nærme seg en båt?

Finner også et VIN i kilden som starter på LRW (jeg har satt inn x'ene)

Sitat
\"showDetailsInSelfInsuranceForm\":false,\
"vin\":\"LRWYXXXXXXXX\",\
"insuredVIN\":null,\
"vinHasChanged\":false,\
"referenceNumber\":\"RNXXXXXXX\",

Som du ser over ser i hvert fall min bestilling ut til å gå fra Shanghai, på en Sort/Sort 20" bestilt midt i juni, med EDD 09. nov - 16. des.

Hvorfor ønsker man heller Berlinbil?
Når bestilte du?
2023 MY LR

Reflektor

Hei. Jeg har en TMYP (sort/sort) i bestilling. Har fått endret levering til Jan-mars 23. bestilte derfor en Quicksilver LR i dag siden det stod levering des-feb i håp om bil før nyttår. Nærmest umiddelbart etter bestilling av bil endret estimatet seg til feb-apr 23. Synes dette fremstår litt uryddig. Har jeg grunn til å føle meg litt lurt her?

ViktorS

Sitat fra: Reflektor på fredag 21. oktober 2022, klokken 10:38
Hei. Jeg har en TMYP (sort/sort) i bestilling. Har fått endret levering til Jan-mars 23. bestilte derfor en Quicksilver LR i dag siden det stod levering des-feb i håp om bil før nyttår. Nærmest umiddelbart etter bestilling av bil endret estimatet seg til feb-apr 23. Synes dette fremstår litt uryddig. Har jeg grunn til å føle meg litt lurt her?

Sprøtt. Vurderte det samme faktisk, men skjønner jo nå at det kanskje er fånyttes...
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

ELTesla

Jeg ville ha trodd at sannsynligheten var større for å få en sort/sort levert før nyttår enn en nybestilling på Quicksilver. De har nå oppdatert konfiguratoren til feb. apr. 2023 på den også.
Tror ikke de prøvde å lure noen, de var vel heller kanskje ikke helt ferdige med oppdatering av konfigurator.
Men det kan jo fortsatt endre seg, så kanskje greit å vente i 13 dager og se om det blir noen endring.

Reflektor

Sitat fra: ELTesla på fredag 21. oktober 2022, klokken 10:44

Jeg ville ha trodd at sannsynligheten var større for å få en sort/sort levert før nyttår enn en nybestilling på Quicksilver. De har nå oppdatert konfiguratoren til feb. apr. 2023 på den også.
Tror ikke de prøvde å lure noen, de var vel heller kanskje ikke helt ferdige med oppdatering av konfigurator.
Men det kan jo fortsatt endre seg, så kanskje greit å vente i 13 dager og se om det blir noen endring.

Ikke uenig i det, men Teslas estimater fortalte meg altså noe annet. Derfor bestilte jeg siden det stod des-feb. Det gav håp om bil før nyttår. For så å oppleve at det endret seg så snart bilen var bestilt og 2500 betalt. (Sort/sort P bestilt 15.08 har Jan-mars) Vente i 13 dager? Så vidt jeg vet opererer ikke Tesla med angrefrist på depositumet, eller kan jeg bare kansellere bestillingen?

HOFFERN342

Sitat fra: Reflektor på fredag 21. oktober 2022, klokken 10:54

Ikke uenig i det, men Teslas estimater fortalte meg altså noe annet. Derfor bestilte jeg siden det stod des-feb. Det gav håp om bil før nyttår. For så å oppleve at det endret seg så snart bilen var bestilt og 2500 betalt. (Sort/sort P bestilt 15.08 har Jan-mars) Vente i 13 dager? Så vidt jeg vet opererer ikke Tesla med angrefrist på depositumet, eller kan jeg bare kansellere bestillingen?
Da ville jeg tatt kontakt med dem for å forklare problemet, så går jeg ut ifra at det løser seg. Gi gjerne tilbakemelding om hva resultatet ble.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ELTesla

Sitat fra: Reflektor på fredag 21. oktober 2022, klokken 10:54

Mener at du har angrefrist på depositum 2.500,- i 14 dager uten at jeg har forsøkt dette selv.

ViktorS

Er det noen båter på vei som faktisk samsvarer med utlevering mellom  9 november og 16 desember, i tromsø?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Mebi

Sitat fra: ViktorS på fredag 21. oktober 2022, klokken 12:43
Er det noen båter på vei som faktisk samsvarer med utlevering mellom  9 november og 16 desember, i tromsø?

Kan kanskje være Viking Queen om den skal til Zeebrugge.

EDIT: ser ut som den skal til Barcelona så da vet jeg ikke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA