Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

doo-kie

Sitat fra: antoen på torsdag 20. oktober 2022, klokken 17:07
Sitat fra: doo-kie på torsdag 20. oktober 2022, klokken 17:02
Ny edd i dag igjen. 1nov-17nov. I går fikk jeg aug-okt.
Ikke mottatt sms. S/S 20"

När beställde du?

Jag beställde samma konfig som du i juli och har fått estimat på nov30 - dec31. Close call...
27 mai
2023 MY LR

Haggish

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 20. oktober 2022, klokken 17:58
Tror alle får tilbake opprinnelig estimat, og så endrer de estimatet manuelt når de har fått sms, samt matcher med forventete leveringer...

Ser ikke slik ut, fikk tilbake originalt estimat for to dager siden (nov-Jan) ble endret i dag til Jan-Mars. 🤯
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

erikaak

Fikk også sms i dag. Ny EDD noen timer etterpå: 9.nov-16.des. Bestilt 12.mars. Hvit/svart, 20".
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Krissulf

Ny EDD 13-29nov. Men skjønner dette høyt sannsynlig vil endre seg.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

AbsoluttIkkeFredrik

Kjenner det er skikkelig nedtur å gå fra et tidligere estimat på 8-24/11 til nå å få estimert januar - mars 2023. Den avgjørende faktoren for valg av model y var jo faktisk det at Tesla lokket med leveranse i 2022.

Jeg vet ikke om jeg er den eneste, men om jeg likevel må belage meg på å betale moms- og vekt-avgift for ny bil, så skal jeg hvertfall ha meg ei prøverunde med andre merker igjen. Kan se for meg ventetiden for dem med levering i 2023 blir svært kortet ned. Sånn. Da fikk jeg sutret litt i dag også..

ABN

ABN

Saberhagen

CCTesla

EDD var i går oktober - desember 2022.
I dag har gått tilbake til januar - mars 2023.
Estimert leveringen har blitt endret 6 eller 7 ganger  :-1:; gidder ikke å følge mer til de ringer for å bekrefte VIN/levering.

LauritzJ

Hvor lang tid bruker båtene ca fra Shanghai til levering i Norge?
Og dersom man har VIN, hvordan er det folk finner ut hvilken båt bilen er på?

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: LauritzJ på torsdag 20. oktober 2022, klokken 23:37
Hvor lang tid bruker båtene ca fra Shanghai til levering i Norge?
Frakttid fra Shanghai til Zeebrugge er ca. 1 måned, og normal litt over en uke fra Zeebrugge til Drammen.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Electroelectro

Hvordan er det egentlig med LR nå....kommer dem fortsatt fra Kina eller er det meste fra Berlin nå?
Jeg ønsker jo helst en fra Berlin.
Får man vite hvor den er fra før man takker ja til bil eller finnes det en mulighet å legge inn det ønske om at man ønsker fra Berlin spesifikt?
Regner med begge leveres nå med dobbel ruter bak og hattehylle pluss bedre fjøring .takk for svar på forhånd

HOFFERN342

Sitat fra: Electroelectro på fredag 21. oktober 2022, klokken 08:12
Hvordan er det egentlig med LR nå....kommer dem fortsatt fra Kina eller er det meste fra Berlin nå?
Får man vite hvor den er fra før man takker ja til bil eller finnes det en mulighet å legge inn det ønske om at man ønsker fra Berlin spesifikt?
Regner med begge leveres nå med dobbel ruter bak og hattehylle pluss bedre fjøring .takk for svar på forhånd
Tesla slapp nye farger i dag - så kan lønne seg å kontakte dem om du har en i bestilling med en av de fargene. Ny rød og ny sølvfarge - og de kommer utelukkende fra Berlin (med estimert levering november-januar).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Elinatan

Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 21. oktober 2022, klokken 08:13
Sitat fra: Electroelectro på fredag 21. oktober 2022, klokken 08:12
Tesla slapp nye farger i dag - så kan lønne seg å kontakte dem om du har en i bestilling med en av de fargene. Ny rød og ny sølvfarge - og de kommer utelukkende fra Berlin (med estimert levering november-januar).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, nye priser også 25k Quicksilver 27k Midnight Cherry Red, blå 5k mindre
Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

ViktorS

Quicksilver var meget bra!
Er jo mange som potensielt kan få bil tidligere hvis man bestiller NÅ, i stedet for å holde på gammel bestilling fra mars...
Legger også merke til at de nå kan levere 20" fra tyskland. Burde vel da kanskje indikere at vi med 20" bestillinger, muligens kan få bil fra tyskland snart da.. Eller, så kan de være standard Tesla-opplegg, at det rett og slett fortsatt er meget uforutsigbart  ;D
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA