Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste ikke på lager...til evig tid?

Startet av saphran, torsdag 15. september 2022, klokken 12:11

« forrige - neste »

saphran

Hengerfeste har stått som ikke på lager i veeeldig lang tid...Er det noen som har hørt hva som skjer der, får de det inn igjen snart eller er det egentlig slutt på det for en lengre periode nå?

Klykken

Slik var det i fjor også. Skulle være tilgjengelig "en måned etter at bilene ble utlevert", altså i september i fjor, men kom ikke på plass før halvår etterpå, og da var det førstemann til mølla-prinsippet.

Nå mangler de deler til elektronikken (lysstyring o.l.), så det kommer når det kommer. Ingen vet noe, selv ikke teslarepresentanter. Vent og se.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Otkristo

Endelig har Tesla fått inn alle deler slik at jeg kan få montert hengerfeste om 1 uke.

remis

Sitat fra: Otkristo på torsdag 15. september 2022, klokken 12:48
Endelig har Tesla fått inn alle deler slik at jeg kan få montert hengerfeste om 1 uke.

Hvor i landet er dette? Fikk svar fra Sarpsborg i går at de ikke vet når.

Otkristo

Sitat fra: remis på torsdag 15. september 2022, klokken 19:00
Sitat fra: Otkristo på torsdag 15. september 2022, klokken 12:48

Hvor i landet er dette? Fikk svar fra Sarpsborg i går at de ikke vet når.
Åsane/Bergen. 3 måneder siden jeg bestilte hengerfeste

lithos

Hentet bilen 22.06, bestilte hengerfeste samme dag. Prøvde å bestille da jeg hadde fått VIN, men måtte pent vente til bilen var utlevert. Det fysiske hf ble montert medio august, men en rekke datoer for å få riktig elektronikkmodul har blitt utsatt igjen og igjen. Inklusiv absurde meldinger fra Drammen om at "saken var avsluttet"! Neste "om vi har fått det inn"-dato 10.10. Vi får se... Det ble en frustrerende sommer der jeg ikke fikk gjort stort av det jeg hadde avtalt ☹️
TMY LR MIC 2022 (HF etter 4 mnd): FP "Y not?"
TM3 LR AWD 2019 HF: Black Betty - solgt
TCT DM FSD - bestilt
Peugeot iOn 2014 - solgt
Ørten elbiler med brukbar rekkevidde uten HF - avbestilt

turfsurf

Jeg sendte mail til Tesla forrige uke og purret siden de hadde lovt å montere hengerfeste ved utlevering (pr SMS). Fikk montert i går. Så noen må jo være i omløp...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Er det ikke en serie med LRer (nye MIC?) som krever en annen elektronikkmodul enn resten, som gjør at det tar tid? Jeg fikk iallfall bestilt og montert på min P veldig kort tid etter bestilling i juni/juli. Prøvde meg på et kreativt sprell og hadde egentlig bestilt krok til LRen (som allerede hadde krok) for å sikre meg til P før utlevering, men det var umulig for Tesla å få byttet chassisnummer på den bestillingen, så måtte fint kansellere og bestille på P-en, men fikk altså allikevel på få dager.

mikaelf

Kan jeg spørre om hvordan dere har bestilt hengerfeste?
I Tesla butikken står status ikke på lager og derfor får jeg ikke bestille derifra, finnes det en annen vei?
Har fått en LR utlevert 5.9 og har et desperat behov for en krok :)
TMY - LR AWD (2022 HW3)

Klykken

Sitat fra: mikaelf på onsdag 21. september 2022, klokken 12:15
Kan jeg spørre om hvordan dere har bestilt hengerfeste?
I Tesla butikken står status ikke på lager og derfor får jeg ikke bestille derifra, finnes det en annen vei?
Har fått en LR utlevert 5.9 og har et desperat behov for en krok :)
Være kjapp på avtrekkeren når det kommer på lager.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

casall

Funker det varslesystemet deres greit? Får man varsel med en gang de er på lager, eller bør man følge med hele tiden?

Foremost

Sitat fra: casall på onsdag 21. september 2022, klokken 14:29
Funker det varslesystemet deres greit? Får man varsel med en gang de er på lager, eller bør man følge med hele tiden?
Fikk en email så snart HomeLink kom på lager, så jeg regner med at vil også fungere for HF.

Handyman

Sitat fra: casall på onsdag 21. september 2022, klokken 14:29
Følg med. Tidligere har det blitt tilgjengelig og utsolgt igjen før folk har fått varsel.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

TheRealCoinman

Nå begynner det jo å bli litt latterlig, eg må få båten på land!   :laugh:

mobie

Lag en bekymring i appen under "annet" hvor du ønsker hengerfeste. Jeg spurte i chatten under en annen service om de hadde hengerfeste, så det monterte de da mens bilen var inne. Antar at de er tom på hovedlageret men service sentre kan ha det på lager.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA