Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av foxy, fredag 05. oktober 2012, klokken 23:40

« forrige - neste »

timingbeltkiller

#45
Sitat fra: foxy på fredag 14. september 2012, klokken 20:45
Blir bra den der når den kommer i 2013!
Blir den mest solgte el-bilen i Norge tipper jeg.
Batteripakka på 22kwh tyder på rekkevidde noe mindre enn Leaf.
I tillegg kan bilen leveres med range extender som øker rekkevidden med  120 km på en tankfylling bensin.

120 km er ikke fleip, men fakta!
Slutter meg 100%  til en US kommentator:
"What in the hell is BMW thinking?"
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Øyvind.h

Sitat fra: timingbeltkiller på torsdag 25. juli 2013, klokken 19:22
Sitat fra: foxy på fredag 14. september 2012, klokken 20:45
Blir bra den der når den kommer i 2013!
Blir den mest solgte el-bilen i Norge tipper jeg.
Batteripakka på 22kwh tyder på rekkevidde noe mindre enn Leaf.
I tillegg kan bilen leveres med range extender som øker rekkevidden med  120 km på en tankfylling bensin.

120 km er ikke fleip, men fakta!
Slutter meg 100%  til en US kommentator:
"What in the hell is BMW thinking?"
Foxy tipper mye rart....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

flux

#47
Sitat fra: timingbeltkiller på torsdag 25. juli 2013, klokken 19:22
Sitat fra: foxy på fredag 14. september 2012, klokken 20:45
Blir bra den der når den kommer i 2013!
Blir den mest solgte el-bilen i Norge tipper jeg.
Batteripakka på 22kwh tyder på rekkevidde noe mindre enn Leaf.
I tillegg kan bilen leveres med range extender som øker rekkevidden med  120 km på en tankfylling bensin.

120 km er ikke fleip, men fakta!
Slutter meg 100%  til en US kommentator:
"What in the hell is BMW thinking?"

Maks 120km extender er for å komme gjennom nåløyet for å få HOV stickers i USA, dvs kunne kjøre i kollektivfelt osv. Det kan vel komme andre varianter av extenderen i andre markeder senere.

Om den prises fra <225k, og kommer i en variant som kan registreres for 5 personer, tror jeg og den kan bli Norges mest solgte elbil i en periode.


executive


tomrh

Sitat fra: executive på tirsdag 30. juli 2013, klokken 22:56
Mye god info og mange bilder her:


http://www.netcarshow.com/bmw/2014-i3/
Det står at tanken på range-extenderen er 9 liter. Det er vel lite nok til at bilen går som ren elbil? (Jfr tillatt tank-størrelse på dieselvarmer). For generatoren inngår vel ikke i drivlinja så vidt jeg vet? I så fall har foxy rett.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

HABEL

I USA har mange forsøkt å påstå at i3 (som noen allerede kaller BMW i3etta), er an konkurrent for Tesla Model S. Det er den naturligvis ikke, og da dette ble bedre forstått raste Tesla aksjen videre oppover:

Shares of Tesla Motors (TSLA +4.4%) roar higher again as sentiment remains completely unphased by the unveiling of the BMW i3 (CNET review).

Designet er naturligvis smak og behag - men ble alt for sært for meg.

Og trenger vi virkelig enda en kortdistanse bil? Det ble Tesla for meg - ikke fordi det er en el-bil, men en "ordentlig bil" og første reelle alternativ til en fossil bil (som bil nr. en).
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

jkirkebo

Jeg ser BMW har gått litt i iMiEV-fella mhp. dekkdimensjon. Biler bruker 155/70-19 (!).

Jeg finner ingen dekk i denne dimensjonen, så her er man nok helt avhengig av å kjøpe dekkene som BMW får produsert. Spørs om det blir piggdekk eller nordiske piggfrie tilgjengelig da...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

executive

Her er en som har shinet opp designet på i3 litt. Så etter min mening mye bedre ut  8)

http://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?p=934#p934

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA