Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av foxy, fredag 05. oktober 2012, klokken 23:40

« forrige - neste »

foxy

en del bildene på nettet fra i3

http://www.auto-motor-und-sport.de/bilder/bmw-i3-erlkoenig-das-mega-city-vehicle-erwischt-3523939.html?fotoshow_item=4#fotoshow_item=1

Blir bra den der når den kommer i 2013!

Blir den mest solgte el-bilen i Norge tipper jeg.

PS: Admin burde opprette egen kategori for BMW siden tom. model x har fått sin egen med en lanseringsdato langt bak i3.

I-miev 2011
Asker

Aspiranten

Wow, den var stygg... I forhold til resten av BMW lineupen lignet jo dette på noe skikkelig bestemors greier. Future grandma bil  :D

Men ytelsene tror jeg blir helt rå i denne.
Nissan Leaf

Kryten

Det er ikke veldig mye aerodynamikk i en vanlig BMW. Men må si meg enig. Pen er den ikke
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Aspiranten

Æsj. Konseptbilen var mye bedre, og hadde skikkelig BMW front i det minste.

Jeg hadde tro på denne bilen, men når de voldtar det ytre sånn som dette, så beholder vi heller Leafen.

Den er så totalforandret, og styggifisert ift. hva konseptbilen viste, at det er nesten så jeg tror BMW har laget den slik for å kunne selge dårlig og si: "Told you so" :P
Nissan Leaf

foxy

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 15. september 2012, klokken 12:24
Æsj. Konseptbilen var mye bedre, og hadde skikkelig BMW front i det minste.

Jeg hadde tro på denne bilen, men når de voldtar det ytre sånn som dette, så beholder vi heller Leafen.

Den er så totalforandret, og styggifisert ift. hva konseptbilen viste, at det er nesten så jeg tror BMW har laget den slik for å kunne selge dårlig og si: "Told you so" :P

nå er det jo ikke helt endelig utformingen, men selv slik som på bildet er den i alke fall penere enn leaf'n  ;)
I-miev 2011
Asker

El rayo

Synes ikke den ser så værst ut, jeg. Eneste jeg synes clasher mot resten er de firkantede luftinntakene. Speilene blir nok større på produksjonsmodellen for fylle kravene til hvor stort område man kan se i dem.

Bra at designeren har turt å utelate grillen, som ikke har noen funksjon på en elbil.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

jkirkebo

Sitat fra: El rayo på lørdag 15. september 2012, klokken 16:02
Synes ikke den ser så værst ut, jeg. Eneste jeg synes clasher mot resten er de firkantede luftinntakene. Speilene blir nok større på produksjonsmodellen for fylle kravene til hvor stort område man kan se i dem.

Bra at designeren har turt å utelate grillen, som ikke har noen funksjon på en elbil.

Den beholder ihvertfall ikke noe av BMWs designspråk. Hadde noen bare vist meg bildet uten å si hvilken bil det var hadde jeg antageligvis gjettet VW Up! eller noe slikt.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

El rayo

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 15. september 2012, klokken 16:33
Den beholder ihvertfall ikke noe av BMWs designspråk
Helt enig! Kanskje derfor jeg synes den ser helt grei ut :-)
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

flux

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 15. september 2012, klokken 00:00
Wow, den var stygg... I forhold til resten av BMW lineupen lignet jo dette på noe skikkelig bestemors greier. Future grandma bil  :D

Men ytelsene tror jeg blir helt rå i denne.

Jeg tror ikke bildet over viser hvordan i3 i prod. versjon vil se ut. Bmw har brukt massive mengder med markedsføring med bilder av i3, og dette bildet er bare alt for anonymt. Alt ved BMW sin "i" satsing sier at de vil lage en serie med biler som skiller seg ut.

Jeg tror i3 blir rå, og om BMW går så på kompromi med designet og lager en kjedelig bil mister de hele edgen sin.

Aspiranten

Jeg håper du har rett flux... men hvorfor lage bilder med møkkadesign?
Nissan Leaf

flux

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 15. september 2012, klokken 23:12
Jeg håper du har rett flux... men hvorfor lage bilder med møkkadesign?
Jeg tror dette bildet er laget av Auto Motor Sport bladet, og ikke av Bmw

foxy

#11
bilen oppe i bilder er jo svært lik konseptbilen på alle mulige måter ser man bort fra bmw nyrene i grillen, gjennomsiktige dører og neonlyset - er det man savner her?  ;D

uansett er bildet oppe bare en interpolasjon av "spionbildene" ...

blir bra design på den til slutt som vanlig, det er jeg sikker på...
I-miev 2011
Asker


flux

#13
i3 skal masseproduseres med karosseri av karbonfiber, det vil gi nye muligheter for designet. Jeg håper og tror at i3 vil se bra lik ut som på Bmw sine egne bilder av i3 nå. Bmw sier selv i en video at BMW i8 vil se 80% lik ut i produksjon som konsept bilen.

Om i3 og i8 blir seende ut som konsept bilene, vil det bli så radikalt anderledes enn biler produsert på normal måte at andre biler kommer til å se veldig old fashion ut, omtrent som en Nokia N95 ble utrolig kip etter iPhone satt en helt ny standard.


http://www.youtube.com/watch?v=la4Eq8_FBPc&feature=youtube_gdata_player

Aspiranten

Ja, det var den designen jeg håpet på.

Med nok krefter kan det bli en utrolig morsom bil å kjøre.
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA