Parkerings"skader" fra bildører - Det skjer alt for ofte

Startet av Husstein, tirsdag 26. april 2022, klokken 12:21

« forrige - neste »

OlaM

'21 3LR

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Svein_H

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 09. februar 2023, klokken 12:20
Denne?

https://www.youtube.com/watch?v=FvrjYmsbLk0

Jeez... Trodde jeg skulle få litt interessant info, men det der var et snaut kvarter av livet mitt som jeg aldri kommer til å få tilbake! Og han får betalt for å publisere slike videoer? WTF..!
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Motorwatt

Har sluttet å se slike videoer. Skulle bare hjelpe deg, noe som tok 4 sekunder av mitt liv. YT-søk: Nyland Sentry
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Electric cars in Norway

Sitat fra: Rævedilter på mandag 09. mai 2022, klokken 07:46
Så har me slike som er grunnen til at det er leafen som blir benytta når eg skal til sentrum:
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/9Kw83p/her-riper-kvinnen-opp-en-parkert-bil-i-bygarasjen

Takk for den linken... det er det syyyyykeste jeg har lest i dag. Nok en god grunn til å bli i bilen i garasjen mens noen andre i familien går å handler... så får jeg heller ta oppvasken og støvsuge huset....

« Her riper kvinnen opp en parkert bil i Bygarasjen
Parkeringssjefen har aldri sett maken.»

Men Google er jo full av disse gærningene....som hater biler...

Electric cars in Norway

Electric cars in Norway

Sitat
Jeez... Trodde jeg skulle få litt interessant info, men det der var et snaut kvarter av livet mitt som jeg aldri kommer til å få tilbake! Og han får betalt for å publisere slike videoer? WTF..!

Svein.... Nå må du gi deg....80K visninger jo.... Prøv å vis litt nestekjærlighet da  :police:

Husstein

Sitat fra: tornaldo på onsdag 08. februar 2023, klokken 18:10
Hvordan er folkets erfaring med bruk av sentry mode på typisk "dør i siden" merker, og bruken av det ved registrering av skade på forsikringen? Får man gjennomslag, når man har det på film, og bil og fører er identifisert? ...

Veldig kjipt!

Om du vet hvem som gjorde det, har du jo kanskje en sak.
Den ene stygge bulken vi fikk av en dør, ble selvfølgelig ikke fanget på sentry.
Kriteriet for parkeringsskade-dekning er jo ofte at man ikke vet hvem som gjorde det. Men så hvis man har høy egenandel så er jo ofte slike skader ingen vits å bruke forsikringen på.
Fikset nettopp en bulk i den horisontale knekken på døra hos MPS Micropaint. Sure penger men det ble fint i alle fall. 2000 skulle de ha (verdt å merke at det var i samband med flere andre småfiks og opplakkering av sideskjørt på garanti).

Egne tiltak etter dårlig erfaring med folk som tilsynelatende bulker deg med vilje:
- Styr unna Bygarasjen i Bergen.
- Parker alltid, hvis mulig, slik at det går opp med en plass mellom hver bil.
- Noen P-hus har noen få gode plasser som er større, kjører lengre og noen ganger til neste P-hus i sentrum for å parkere bedre.
- Parker nærmer eller mellom andre Teslaer, det virker som om de fleste Tesla-sjåfører er mer forsiktig meg lakk osv.

Hvor har du parkert når dette skjedde? Samme plass?

Svein_H

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 09. februar 2023, klokken 20:52

Sitat

Svein.... Nå må du gi deg....80K visninger jo.... Prøv å vis litt nestekjærlighet da  :police:

...og kun 3,37% av de 80000 valgte å gi en tommel opp... Jeg er så kjærlig mot mine neste som jeg bare klarer, men dette ble for dumt! Det må være lov å gi uttrykk for misnøye uten å få PK-politiet på nakken...  ;)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JRF

Sitat fra: Husstein på fredag 10. februar 2023, klokken 13:19
Fikset nettopp en bulk i den horisontale knekken på døra hos MPS Micropaint. Sure penger men det ble fint i alle fall. 2000 skulle de ha (verdt å merke at det var i samband med flere andre småfiks og opplakkering av sideskjørt på garanti).
Min erfaring er motsatt. Fikk nettopp tilbud online fra flere "microlakk" verksteder på bakgrunn av bilder for å fikse noe småriper bak hjulbuen mellom fanger og panelet over. Og alle sammen skulle ha rundt 8000 kr for å fikse det. Ser ut til at alle har tatt dobbel pris fordi skaden går over 2 paneler selv om den er veldig liten totalt sett. Kan ikke skjønne hvorfor det skal koste det dobbelte når de jo uansett ikke demonterer paneler før de lakkerer de. Og i reklamebildene på siden sin har de eksempel bilder av mye mer alvorlige og større skader til halvparten av prisen (men da riktignok bare på et panel)

JRF

Sitat fra: Husstein på fredag 10. februar 2023, klokken 13:19
Om du vet hvem som gjorde det, har du jo kanskje en sak.
Hva slags sak da? Melde det til politiet? De henlegger vel saken før de har lest forbi første setning... Og på forsikringen må du jo uansett ut med egenandel og eventuelt bonustap.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk driver å kjøper seg overvåkningskameraer eller har på sentery mode på en bil. Hva slags nytte er det de forestiller seg at bilder av den som brøyt seg inn i huset ditt eller ripet opp bilen din skulle ha? Politiet vil ikke gjøre noe med det, det man må betale til forsikringen blir ikke noe lavere, og å poste det på sosiale medier til spott og spe vil jo bare sørge for at du selv blir straffet...

arthur

Noe gjør da politiet, eksempelvis etterforsket de 271.510 saker i 2021.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA