Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think 2010 med isofeil/defekt batteri. Vrakes eller reparere?

Startet av Team Lotus, onsdag 26. september 2012, klokken 12:14

« forrige - neste »

Jærbuen

Sitat fra: Mortenmann på onsdag 07. november 2012, klokken 15:37
Sitat fra: keca på onsdag 07. november 2012, klokken 14:34
Skal snart ha service på bilen og jeg spurte da om de har fått noen føringer ang. innsamling av batteridata som skal sendes i sentralt. De hadde ikke hørt noe om dette, men det kan jo være at testprogrammet ordner dette helt selv, uten at de har fått opplyst hva programmet gjør.

Service på Aasen bil, minnesund koster 2500,- mener usikker på om dette er en 'nabo'-pris.
De går nemlig etter Gol sine priser, men etter en kjapp diskusjon var vi enige.

Flott at det er mange flinke (og gjerrige) leaf eiere her, som velger å ta service selv. Det gir meg et fortrinn da jeg skal selge bilen. En fremtidig kjøper er nok ikke lik opplyst som meg ang. Leaf og .
Hmm. Gjerrig blir jeg skjelden kalt, men jeg liker ikke følelsen av å bli lurt. Dersom du betaler 2500,- for denne servicen er det ok pris. Jeg må ut med 4000.- på Ålgård auto for det samme. Synes du det er gjerrig å reagere på at en merkeforhandler tar en "tenk på et tall" -pris?

Du kan nå dra en tur til Haugesund, og få det en tusing rimeligere. Selv om dette er aldri så urimelig prising, kommer jeg nok til å velge service hos Nissan.

Når det gjelder understellsbehandling av Leaf, er det vel 1400 de tar om den kjøpes ny hos dem, mens jeg som har tatt inn fra Nederland, må betale ca 4.300 for samme behandlingen hos dem.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Lynet

Understellsbehandlingen utført av Nissan i Drammen er ikke verdt 1400 engang. Få den utført skikkelig hos en seriøs understellsbehandler.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

keca

Jeg hadde gjerne betalt 1400 kroner for å sluppet understellsbehandlingen i drammen. Dårligere utført jobb går ikke. Det ble ikke avmontert dekk engang, disse ble sprutet ned mere enn noe annet.  Tilogmed på utsiden av dekket, dette er helt brunt enda, får det ikke bort...

Skal snart ha etterbehandling, noen som har kjennskap/erfaring med noen gode rundt oslo.

Har aldri brydd meg særlig om dette og sjelden utført det på mine biler, men regner med at en nissan uten noe behandling er gjennomrustet etter kun få år.
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

Jærbuen

Sitat fra: keca på onsdag 07. november 2012, klokken 17:42
Jeg hadde gjerne betalt 1400 kroner for å sluppet understellsbehandlingen i drammen. Dårligere utført jobb går ikke. Det ble ikke avmontert dekk engang, disse ble sprutet ned mere enn noe annet.  Tilogmed på utsiden av dekket, dette er helt brunt enda, får det ikke bort...

Skal snart ha etterbehandling, noen som har kjennskap/erfaring med noen gode rundt oslo.

Har aldri brydd meg særlig om dette og sjelden utført det på mine biler, men regner med at en nissan uten noe behandling er gjennomrustet etter kun få år.

Hva sier vilkår for rustgarantien da? Krav til behandling med en gang den er ny?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Mortenmann på onsdag 07. november 2012, klokken 15:37
Hmm. Gjerrig blir jeg sjelden kalt, men jeg liker ikke følelsen av å bli lurt. Dersom du betaler 2500,- for denne servicen er det ok pris. Jeg må ut med 4000.- på Ålgård auto for det samme. Synes du det er gjerrig å reagere på at en merkeforhandler tar en "tenk på et tall" -pris?

Enig.
Ålgårds Auto har solgt over 250 Leaf'er i følge egen annonse: "premien" til sine kunder ar at de tar ekstra godt betalt for "servicen". Jeg kommer av prinsipp til å ta servicen på Nissanforhandleren i Haugesund for å markere at jeg ikke ukritisk "sponser" Ålgårds Auto når det man overhode ikke for noe igjen for dette.

Mortenmann

Sitat fra: Finnøy på onsdag 07. november 2012, klokken 21:41
Sitat fra: Mortenmann på onsdag 07. november 2012, klokken 15:37
Hmm. Gjerrig blir jeg sjelden kalt, men jeg liker ikke følelsen av å bli lurt. Dersom du betaler 2500,- for denne servicen er det ok pris. Jeg må ut med 4000.- på Ålgård auto for det samme. Synes du det er gjerrig å reagere på at en merkeforhandler tar en "tenk på et tall" -pris?

Enig.
Ålgårds Auto har solgt over 250 Leaf'er i følge egen annonse: "premien" til sine kunder ar at de tar ekstra godt betalt for "servicen". Jeg kommer av prinsipp til å ta servicen på Nissanforhandleren i Haugesund for å markere at jeg ikke ukritisk "sponser" Ålgårds Auto når det man overhode ikke for noe igjen for dette.
Da er vi to :-) har sendt Mail til Haugesund
SølvLeaf

Jærbuen

Sitat fra: Mortenmann på onsdag 07. november 2012, klokken 21:45
Sitat fra: Finnøy på onsdag 07. november 2012, klokken 21:41
Sitat fra: Mortenmann på onsdag 07. november 2012, klokken 15:37
Hmm. Gjerrig blir jeg sjelden kalt, men jeg liker ikke følelsen av å bli lurt. Dersom du betaler 2500,- for denne servicen er det ok pris. Jeg må ut med 4000.- på Ålgård auto for det samme. Synes du det er gjerrig å reagere på at en merkeforhandler tar en "tenk på et tall" -pris?

Enig.
Ålgårds Auto har solgt over 250 Leaf'er i følge egen annonse: "premien" til sine kunder ar at de tar ekstra godt betalt for "servicen". Jeg kommer av prinsipp til å ta servicen på Nissanforhandleren i Haugesund for å markere at jeg ikke ukritisk "sponser" Ålgårds Auto når det man overhode ikke for noe igjen for dette.
Da er vi to :-) har sendt Mail til Haugesund

Bare litt kjipt å måtte ofre en arbeidsdag på dette, eller stiller Haugesund med service på lørdager?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Mortenmann

Sitat fra: Jærbuen på onsdag 07. november 2012, klokken 22:45
Sitat fra: Mortenmann på onsdag 07. november 2012, klokken 21:45
Sitat fra: Finnøy på onsdag 07. november 2012, klokken 21:41
Sitat fra: Mortenmann på onsdag 07. november 2012, klokken 15:37
Hmm. Gjerrig blir jeg sjelden kalt, men jeg liker ikke følelsen av å bli lurt. Dersom du betaler 2500,- for denne servicen er det ok pris. Jeg må ut med 4000.- på Ålgård auto for det samme. Synes du det er gjerrig å reagere på at en merkeforhandler tar en "tenk på et tall" -pris?

Enig.
Ålgårds Auto har solgt over 250 Leaf'er i følge egen annonse: "premien" til sine kunder ar at de tar ekstra godt betalt for "servicen". Jeg kommer av prinsipp til å ta servicen på Nissanforhandleren i Haugesund for å markere at jeg ikke ukritisk "sponser" Ålgårds Auto når det man overhode ikke for noe igjen for dette.
Da er vi to :-) har sendt Mail til Haugesund

Bare litt kjipt å måtte ofre en arbeidsdag på dette, eller stiller Haugesund med service på lørdager?
Nei, dessverre.
De var litt forundret over at så mange fra Stavanger ringte for å booke time om dagen:-)
Godt at markedskreftene fungerer!
SølvLeaf

cra

Sitat fra: Mortenmann på torsdag 08. november 2012, klokken 11:31
De var litt forundret over at så mange fra Stavanger ringte for å booke time om dagen:-)
Godt at markedskreftene fungerer!

Ikke glem at "tilbud og etterspørsel påvirker pris" er en del av markedskreftene nå da. ;) ;D  Plutselig får de for seg at med så stor pågang må de skru opp prisen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

el nino

Sitat fra: keca på onsdag 07. november 2012, klokken 17:42.

Har aldri brydd meg særlig om dette og sjelden utført det på mine biler, men regner med at en nissan uten noe behandling er gjennomrustet etter kun få år.
Hva er det egentlig som ruster så fort på en Leaf? Det er plast i støtfanger og skjermer, alu i dører  mm. så dette ruster jo ikke. Dessuten er det 10? års garanti mot gjennomrusting uten behandling? (Har ikke fått bilen enda, så alt er iflg. selger) ???

keca

Vel, er litt annet enn støtfanger, skjermer og dører på en bil. Og rust der er heller ikke farlig.

Husker jeg hadde en Nissan 200, var ikke rustfri etter hvert denne. Men var nok en av de bedre på den tiden.
Jeg så mange stygge Nissan rusthauger. Er vel enda umulig å si om Nissan har laget nok en rusthaug...
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

Lynet

Skjermene er av stål.
Største rustfelle er rett foran bakhjulet, en krok som samler mye salt og lort....
Under bagasjerommet finnes det ikke rustbehandling, og der fyker saltsuppa rett inn om vinteren....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Jærbuen

Sitat fra: cra på torsdag 08. november 2012, klokken 12:31
Sitat fra: Mortenmann på torsdag 08. november 2012, klokken 11:31
De var litt forundret over at så mange fra Stavanger ringte for å booke time om dagen:-)
Godt at markedskreftene fungerer!

Ikke glem at "tilbud og etterspørsel påvirker pris" er en del av markedskreftene nå da. ;) ;D  Plutselig får de for seg at med så stor pågang må de skru opp prisen.

Da merker de fort at etterspørselen synker!!
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Aspiranten

Min serviceforhandler gir meg pris på 2700,- uten bremservicen - men sier at da ryker garantien på bremsekomponentene. Jeg synes dette lukter i strid med forbrukerkjøpsloven jeg - all den tid vårt bruksområde tilsier at bremsene blir brukt vesentlig oftere enn det Nissan har lagt til grunn i sitt serviceprogram.

Vi kommer uansett ikke til å kjøpe 6 mnd service på bremsene, så garantien ryker jo uansett sånnsett  ;)
Nissan Leaf

Nord

Jeg hørte med forhandler når jeg hentet min bil i forrige uke.
Han mente at det ikke gikk utover noen garanti om jeg hoppet over bremseservicen.

Jeg sa at ejg like godt kunne gjøre dette selv når jeg byttet til sommerdekk. Når jeg likevell har bilen på bukk, og åpent til bremsene, koster det ikke mye tid å ta ut en ekstra bolt eller to og litt Chesterton på calipperene...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA