Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think 2010 med isofeil/defekt batteri. Vrakes eller reparere?

Startet av Team Lotus, onsdag 26. september 2012, klokken 12:14

« forrige - neste »

el nino

Finnøy: Vet du om prisene fra Kragerø og Sarpsborg er inkl. moms? Prisen fra BNH Ski er inkl. moms----så hvis det samme er tilfelle med de andre, blir det tur til Kragerø på meg om ca. 1 år. (Har bestilt Leaf med levering i desember, og konverterer fra Think:-)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: el nino på onsdag 10. oktober 2012, klokken 16:55
Finnøy: Vet du om prisene fra Kragerø og Sarpsborg er inkl. moms? Prisen fra BNH Ski er inkl. moms----så hvis det samme er tilfelle med de andre, blir det tur til Kragerø på meg om ca. 1 år. (Har bestilt Leaf med levering i desember, og konverterer fra Think:-)

Det vet jeg egentlig ikke: bare summerte opp priser etterhvert som de ble lagt ut.

Det viser i det minste at det mellom Nissan verkstedene er en form for konkurranse, og at noen forhandlere ikke er fornøyd med å selge mange biler - de ønsker å hale mest mulig ut av kundene på servicene i tillegg. De forhandlerene som ikke har solgt så mange biler er mer interessert i å kapre nye kunder bl.a. ved lavere pris på service. Det virker på meg i alle fall :-) Jeg føler ingen behov for å subsidiere enn gitt forhandler når de ikke er interessert i meg som kunde på annen måte enn å tjene mest mulig penger.

Saxo

Sjekka 1års service på Witro trondheim. 3900 kr.  Da jeg utfordret dette fikk jeg beskjed om at prisen var veiledende fra Nissan sentralt. Jeg skal ha ett års service 2 november. Hva kan man forvente av dokumentasjon på status på batteri pakke ?  

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

RogerB

Jeg skal på 1år service i desember på Witro, jeg synes 3900kr er vell drøyt.
På Torsdag neste uke skal jeg inn for software update for å få bort feilen som kommer med at Carwings rebooter etter støy fra skilt i Buvika.
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Aspiranten

Sitat fra: Saxo på lørdag 13. oktober 2012, klokken 21:27
Sjekka 1års service på Witro trondheim. 3900 kr.  Da jeg utfordret dette fikk jeg beskjed om at prisen var veiledende fra Nissan sentralt. Jeg skal ha ett års service 2 november. Hva kan man forvente av dokumentasjon på status på batteri pakke ?  

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Jeg leste at en av Leafene i Phoenix (batteriet råtner på rot...) fikk 5 stjerner og trampeklapp av Nissans diagnosesystemer bare noen få uker før den første prikken forsvant.

Med det i bakhodet tviler jeg på at Nissans diagnose er noe mer for oss enn et spill for galleriet...
Nissan Leaf

El-vis

Her er info fra Gol:
Første årsservice på din Leaf koster på Gol Auto kr. 3.148,-
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

dissern

Pris på 1.gangs service hos Autocenteret i Åsane (Bergen) kr. 3528 "inkl bremseservice".
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

jkirkebo

Sitat fra: dissern på mandag 15. oktober 2012, klokken 02:21
Pris på 1.gangs service hos Autocenteret i Åsane (Bergen) kr. 3528 "inkl bremseservice".

Jeg skal sjekke pris hos Brennes snart, og da uten "bremseservice". Slik som kona kjører ser jeg ingen grunn til å tro at bremsene må smøres pga. lite bruk ;)

De kan vel neppe gjøre noe med garantidekningen på resten av bilen om jeg ikke vil betale for denne unødvendige bremsesmøringen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Thomas Parsli

Sitat fra: jkirkebo på mandag 15. oktober 2012, klokken 02:53
Sitat fra: dissern på mandag 15. oktober 2012, klokken 02:21

Jeg skal sjekke pris hos Brennes snart, og da uten "bremseservice". Slik som kona kjører ser jeg ingen grunn til å tro at bremsene må smøres pga. lite bruk ;)

De kan vel neppe gjøre noe med garantidekningen på resten av bilen om jeg ikke vil betale for denne unødvendige bremsesmøringen.

Etter å ha kjørt P106 i mange år har jeg lært meg å bruke bremsene så de ikke ruster. Medbillister på E18 hjelper også til...

Jeg anser det derfor meningsløst å gjøre en bremseservice (demontering og smøring) på bilen vår, all den tid brukes hver eneste dag.
Men jeg antar Nissan vil påstå at dette er en nødvendig service for at nybilgarantien skal gjelde, så jeg ser frem til svaret fra Brennes.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

BE

I serviceheftet står bremsene oppført med inspeksjon på første sevice, slik det står på alle biler.

Det er uavhengig verkstedsvalg i Norge og EU, og da vil dette punktet tas på samme måte som alle andre fossilbiler og hybrider. Altså en rask sjekk og bare smøring/demontering dersom dette anses for nødvendig, likt resten av bilparken.

Dette høres mer ut som et punkt Nissan har innført for å kompensere for bortfallet av inntektene i forbindelse med oljeskift og filter. Det er svært gode penger å tjene på dette punktet, som på elbiler bortfaller...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kryten

Sjekket med Gravdhals auto i Tønsberg. de skal ha den nette sum av kr 3403 for første årsservice
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

el nino

Fikk akkurat mail fra Brennes Auto i Moss--------Kr. 2499 inkl. moms for 1.gangs service MED smøring av bremser ;D
Blir nok en tur til Moss om ett år på meg  ;)

Kryten

Det må jo nevnes. Skal sjekke med solum bil i morgen. Han i tønsberg sa det bare var timer og et filter i prisen...
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Olofm

Da blir det Moss for min del også, ligger innenfor rekkevidde og ikke så langt fra jobb! Så får vi satse på at resten av forhandlerne skjønner at man velger bort de dyreste!
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

X-Trail

Prisen hos Linkjendal Bilforretning i Kragerø er også MED bremseservice og moms.
Stolt eier av ELise♡

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA