Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think 2010 med isofeil/defekt batteri. Vrakes eller reparere?

Startet av Team Lotus, onsdag 26. september 2012, klokken 12:14

« forrige - neste »

koffeld

Dere som har fått utført service på østlandet,  hvordan har rutinen for oppdatering av software vært? Orker ikke å måtte krangle meg til å få siste bugfixer inn.
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

Rio

Hei,

Jeg var hos Brennes i Moss, og de sa at det ikke var noen nye oppdateringer for min bil (jeg vet at de sjekket grundig). Oppdateringen som stopper bremsehogging under 25 km/t (NTB 12-086 i USA) har ikke Nissan gjort tilgjengelig i Europa enda.

Jeg har dog allerede fått DC/DC-konverteren byttet ut, så jeg antar de også oppgraderte firmware da.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

kenmyh

Sitat fra: BE på tirsdag 05. februar 2013, klokken 14:21
4980,- for første service hører ikke hjemme noen steder! Har de mistet fullstendig bakkekontakten?

http://www.nissan.no/NO/no/services-fleet/pricepromise.html

Ser nå at det var en liten leif der.. Gikk litt fort i svingene, skulle stå 3980,- Men jeg syns fortsatt det er latterlig dyrt...
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

Olofm

Da har jeg fått skriftlig tilbakemelding på service hos Brennes Auto Moss

"1.service på Nissan Leaf tar vi kr. 2.500,- for.
Da demonterer, rengjør og smører vi opp alle bremser
Vi skifter pollenfilter
Og utfører ellers service i henhold til Nissan sitt serviceskjema."

Skal sende denne til BNH Ski, for å se hva deres prismatch egentlig innebærer. Men det heller veldig til at jeg uansett kjører litt ekstra for å komme til Moss for å premiere de som har en brukbar service pris uten slike prismatcher.

Mener det er bedre å ha riktig pris i utgangspunkt. Så slipper mange å føle seg lurt i etterkant.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

Kjekkfrid

Tilbakemelding fra Brennes Auto Sarpsborg:

"Hei
Pris på førstegangs service har vi nå en fastpris på 2990 inkl. moms."

Har også fått tilbud på 3980,- fra BNH Rud.
"Ella", 16.02.2012
DBS City, ombygd til elsykkel 2011

vegajohn

#230
Mange forskjellige priser her, og tildels fra samme verksted....
Jeg fikk dette svaret fra Brenner Auto Moss:
HEI !

1-ÅRS SERVICE PÅ NISSAN LEAF KOSTER HOS OSS KR 3.490,-
I DETTE INNGÅR BREMSESERVICE OG SKIFTE AV POLLENFILTER.

Mortenmann

Folkens. Husk å prute før dere hisser dere opp over priser/manglende prispolitikk. Et av de eldste spillene i historien, de sier en pris og håper det beste. Jeg prutet ned fra 3900,- til 3.100,- hos verkstedet. Og- det går fint å prute selv om det ikke er alternativer. Vær høflig og forklar situasjonen.
SølvLeaf

Stigzy

Da har Leafen vært på service hos Nissan i Haugesund. Det koster 3690kr for servicen og 250kr for leiebil. Da oppgraderte de ikke softwaren engang... Fortalte om knirkingen fremme også, og de smurte et eller annet. Knirket like mye i dag og fikk opprettet en garantisak :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

vegajohn

Service på BNH Rud i dag.
Nevnte knirk over fartsdumper i kulda, og de kjente til problemet og byttet foringer foran.
Da jeg viste fram mail fra Brenner Auto Moss, var det ingen problem å få samme pris (kr 3490,-)

Trond.Strom

Vegajohn til info, min bil knirket ikke før service på bnh rud....

leafster

Ja, jeg tipper de bare byttet om foringene på bilene deres

masae

Leafen min skal snart på ettårsservice, og har da selv innhentet priser fra flere forhandlere:

Automobil-kompaniet AS (Drammen): 3587,-
Birger N. Haug Økern: 3690,-
Buskerud bilsenter: 3500,-
Ringerike bilsenter: 3281.-
Brennes auto: 3490,-
Aasen bil, Minnesund: 3250,-

Synes det er rart folk får så forskjellige priser fra de samme forhandlerene.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

gbzdoc

Virker på meg som Brennes har skrudd opp prisen... :(

leafster

Synd, men da slipper de å ha meg som kunde i år. Det fungerte nemlig finfint i fjor, men da tok de 2500,-

RuneW

Jeg hadde min Leaf på første service i går hos Brennes Auto i går.

For å ta prisen først. Jeg hadde på forhånd skrevet en bekymret mail til Brennes angående høye service-priser. Jeg fikk svar om at første service ville koste 2490,-. Jeg ble derfor noe satt ut da de skulle ha ca 3500,-. Jo, de måtte dessverre øke prisene for det var SÅ mye rart de måtte gjøre med bilen. Det var så mye elektronikk og vanskelige greier måtte jeg skjønne. Det var særdeles vanskelig å få ut av mannen bak skranken nøyaktig HVA som var så vanskelig og tok så lang tid, men det virket nesten som de hadde hatt bilen i to uker...

Det endte opp med at jeg betalte prisen jeg hadde blitt lovet per mail, men som info til dere andre - forbered dere på høyere priser enn det jeg har oppgitt før for Brennes. Så vidt jeg husker hadde de også jekket opp prisen på service nr 2+. Tror det var snakk om 5000,-, men dette er jeg noe usikker på.

---

Ellers skulle de ta en del annet småpirk:

Knirk ved kjøring over fartsdumper i kulde
Sist gang jeg klaget over dette, hadde de ikke selv hørt noe (siden det var mildvær når jeg hadde bilen på verksted). Denne gangen hadde de (i følge dem selv) gjort noe. De hadde smurt opp ett eller annet stode det på papirene. Bilen knirker forøvrig akkurat som før.

Dårlig vindusheis på høyre side
Også her la han fram et papir som viste at de hadde smurt opp noe. For å være helt ærlig merket jeg ikke noe forskjell her heller. Den høyre vindusheisen sliter skikkelig på vei opp.

Forvarming på batteri-problem
Dette løses jo ved en simpel(?) software-oppgradering, men mannen fikk det til å høres like vanskelig ut som NASAs månelandingsprogram. Det var nemlig ikke bare å oppgradere. Dette måtte det søkes til Nissan om og godkjennes sentralt(!) før de kunne gjøre noe... Her har det i alle fall skjedd noe:

1. Når satte meg inn i bilen i dag morges hadde den ladet til 100%. Så noe må ha blitt resatt. Jeg har jo satt den opp til å lade til 80%.

2. Jeg har tilsynelatende fått mye estimert rekkevidde ved fulladet batteri. Nå viste guessometeret 100km. Jeg kjenner min egen kjørestil/rute ganske godt nå og 120-130km er det den ville ha vist før oppgraderingen. Det er godt mulig at 100km er et mye mer reelt tall. Jeg synes å ha opplevd at rekkevidden faller uforklarlig midt under kjøring før.

Svak spyledyse på førerside
Her hadde de funnet ut at dysen var defekt og måtte bestilles. Det er i alle fall tydelig at Nissan fullstendig driter i å følge med på dette forumet siden slike ting ikke er bestilt opp på forhånd. Det er vel ikke akkurat noen nyhet at disse dysene sliter. Ja, så da blir det en ny runde på verksted...

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA