Hvordan blir neste leveranse av Model Y?

Startet av Grenadier, torsdag 10. mars 2022, klokken 07:07

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: Grenadier på lørdag 12. mars 2022, klokken 01:38
Er det slik at hattehylle/bagasjeromsdeksel også kommer på 2022 Y?
Ja jeg har lest at de kommer nok med hattehylle ila kort tid. Men ingen har fått utlevert med hattehylle enda...og de på Tesla har sagt mars til flere som venter på TMY.

Flere kjøper dette på begood...se lenke og bilde dit..og har lest at ikke alle er fornøyd og det skrangler,,, kansje ikke feste godt nok? Jeg vet ikke? Men orginalt er nå engang orginalt da :+1:

https://www.begood.no/products/hattehylle-tesla-model-y

elskertesla

Sitat fra: Radial på lørdag 12. mars 2022, klokken 01:13
Blir ihvertfall knapphet på nikkel om dagen, så snart blir det vel LFP teknologi på det meste [emoji15]
Samme tenker jeg. Det er jo helt sinnsyke priser som har oppstått på nikkel nå etter krigen. Ikke overraskende med tanke på hvor mye av dette som kommer fra Russland.

Sent fra min GM1913 via Tapatalk

T-3

Er klar til å trykke på knappen for å bestille en Y, og har fått litt info om nyheter fra selgeren hos Tesla:

- Økt lastekapasitet
- Økt rekkevidde fra 533 til 565 km wltp på long range
- Dobbelt glass også i bakdørene
- Ny prosessor
- Nytt lydanlegg
- Hattehylle

Av dette sier han at økt lastekapasitet og hattehylle ikke er 100% spikret dersom man bestiller nå, men det andre skal være på plass. Det nye batteriet kommer i beste fall "langt utpå høsten" fikk jeg beskjed om. De første bilene fra Berlin vil være Performance i svart eller hvit var det jeg fikk muntlig.

turfsurf

Sitat fra: T-3 på mandag 14. mars 2022, klokken 07:11
Av dette sier han at økt lastekapasitet og hattehylle ikke er 100% spikret dersom man bestiller nå, men det andre skal være på plass. Det nye batteriet kommer i beste fall "langt utpå høsten" fikk jeg beskjed om. De første bilene fra Berlin vil være Performance i svart eller hvit var det jeg fikk muntlig.
Dette er jo rykter og spekulasjoner som har versert på forumet og rundt om kring en stund. Fakta er vel at ingen vet helt, ikke selgere hos Tesla heller.

Tviler egentlig på at toppledelsen i Tesla en gang vet når 4680 kommer i produksjon for Europa, det kommer helt an på hvordan oppramping av produksjon går.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Er klar til å trykke på knappen for å bestille en Y, og har fått litt info om nyheter fra selgeren hos Tesla:

- Økt lastekapasitet
- Ny prosessor
- Nytt lydanlegg
- Hattehylle

Økt lastekapasitet er bekreftet så det holder, biler levert ut den siste uka er registrert med ny tillatt totalvekt som er betydelig høyere enn tidligere (250 kg opp?). Merkelig hvis en selger hos Tesla ikke har fått med seg det.

Det som mangler nå er sikringskroker og hattehylle, som begge deler er bagateller i mine øyne. Veldig mange hattehyller vil ende i garasjen, og sikringskroker kan man montere selv dersom man føler det er et prekært behov.

Ellers; noen som har sjekket om den tyske YP-en i Oslo har hattehylle? Går vel å se inn bakvinduet, iallfall med en lommelykt.

Tor Erik

Sitat fra: geear på fredag 11. mars 2022, klokken 20:38
De skal vel ha 82 nå mot 77 kWh tidligere? Hva vises som estimert rekkevidde hvis du drar ladegrensa til 100%?

Min september 2021 viser typisk 496-503 km eller noe rundt der. De som kom nå bør vel vise iallfall 20 km mer.
Min viser omtrent det samme, 495-ish. Hentet for 1 uke side. Og har alt som er nevnt tidligere m Ryzen etc etc.
Bilen står ute. Så vet ikke om det har mye si på visning eller ikke. Jeg har ikke ladet den til mer enn 80% siden jeg fikk den.

MasterTech

Sitat fra: geear på mandag 14. mars 2022, klokken 08:18

- Økt lastekapasitet
- Ny prosessor
- Nytt lydanlegg
- Hattehylle

Økt lastekapasitet er bekreftet så det holder, biler levert ut den siste uka er registrert med ny tillatt totalvekt som er betydelig høyere enn tidligere (250 kg opp?). Merkelig hvis en selger hos Tesla ikke har fått med seg det.

Det som mangler nå er sikringskroker og hattehylle, som begge deler er bagateller i mine øyne. Veldig mange hattehyller vil ende i garasjen, og sikringskroker kan man montere selv dersom man føler det er et prekært behov.

Ellers; noen som har sjekket om den tyske YP-en i Oslo har hattehylle? Går vel å se inn bakvinduet, iallfall med en lommelykt.

Det er ikke noe hattehylle (som er i bruk i hvert fall) på den Tyske Performance utgaven som står utenfor SC på Rud. Nå ser det ut som de kjører tester på HVAC anlegg med den, med masse sensorer tapet rundt om kring i bilen.

geear

Sitat fra: Tor Erik på mandag 14. mars 2022, klokken 08:43
Sitat fra: geear på fredag 11. mars 2022, klokken 20:38
De skal vel ha 82 nå mot 77 kWh tidligere? Hva vises som estimert rekkevidde hvis du drar ladegrensa til 100%?

Min september 2021 viser typisk 496-503 km eller noe rundt der. De som kom nå bør vel vise iallfall 20 km mer.
Min viser omtrent det samme, 495-ish. Hentet for 1 uke side. Og har alt som er nevnt tidligere m Ryzen etc etc.
Bilen står ute. Så vet ikke om det har mye si på visning eller ikke. Jeg har ikke ladet den til mer enn 80% siden jeg fikk den.
Jøss. Da høres det vel heller ut som at det er samme batteripakke fortsatt? Men at nyttelast og oppgradert MCU er på plass.

saphran

RCC Amsterdam ankommer Oslo i morgen 15. mars, det er kanskje resten av Mars-leveransene da... :D
Venter selv på en Y fra Kina med angitt leveranse 14-31. mars.

https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/

Ellers skal kanskje Glovis Chorus også hit, den har biler fra Kina.

ToWalkOrDrive

Ser det står ca 100 Teslaer igjen på kaien i Tananger (Stavanger).
Fortsatt fine biler :-)
Tesla Model Y                         2021-

TeslaPJ

Noen som har fått levering på VIN250- tallet ennå?
Så det var en som hevdet å ha fått bekreftet fra Tesla at hans bil i denne nummerrekka skulle få hattehylle/kroker. Ser på Teslastats bare utleveringer i VIN230-serien (og noen få i 240-) så langt.

Stakan_

Sitat fra: TeslaPJ på mandag 14. mars 2022, klokken 13:50
Så det var en som hevdet å ha fått bekreftet fra Tesla at hans bil i denne nummerrekka skulle få hattehylle/kroker. Ser på Teslastats bare utleveringer i VIN230-serien (og noen få i 240-) så langt.

Jeg har fått tildelt en VIN med 250 i source, men ikke fått noe mer info vedr. levering enda. Spennende å se om dette faktisk stemmer.

MagnarPS

Sitat fra: Stakan_ på mandag 14. mars 2022, klokken 14:55

Jeg har fått tildelt en VIN med 250 i source, men ikke fått noe mer info vedr. levering enda. Spennende å se om dette faktisk stemmer.

Har fått VIN 257 med planlagt henting mandag 21 Mars.

Fjeldern

Sitat fra: MagnarPS på mandag 14. mars 2022, klokken 15:54
Sitat fra: Stakan_ på mandag 14. mars 2022, klokken 14:55

Har fått VIN 257 med planlagt henting mandag 21 Mars.

Hvor skal den hentes og når fikk du beskjed at du kunne velge dag?

DagfinnN

Har vin 256 og har fått estimat om levering 25. mars.
La ut vår SR3+ til salgs på lørdag for å ha litt god tid.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=251109421
Men der feilberegnet jeg gitt. Ble solgt etter 18 timer.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA