Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading starter ikke

Startet av jkirkebo, mandag 24. september 2012, klokken 19:29

« forrige - neste »

johnsalf

Sitat fra: subliminal på søndag 25. september 2016, klokken 09:40
Sitat fra: Mateusz på søndag 25. september 2016, klokken 09:33
En annen ting, her skuffer litt Ioniq...at Hyundai leverer fortsatt ikkje biler.

Det kommer 2 skip i slutten av oktober/begynnelsen av november, med omlag 400 biler (tror jeg?). Gleder meg!
Det positive er at Hyundai på samme måte som flere japanske produsenter først sender bilene ut på hjemmemarkedet en periode, slik at jeg slipper alle "barnesykdommene" som tyskerne slipper ut til norske bilkjøpere.

MrBacardi

Her er førstegangsregistreringer i Norge for september:

601   Tesla Motors   Model X   (803)   [803]
522   Bmw   I3   (2027)   [6530]
420   Volkswagen   Golf   (4037)   [15497]
386   Nissan   Leaf   (4922)   [26475]
353   Kia   Soul   (2877)   [6233]
247   Tesla Motors   Model S   (1705)   [11851]
231   Mercedes-benz   B 250 E   (1421)   [2909]
159   Renault   Zoe   (1494)   [3596]
88   Nissan   E-nv200   (696)   [1442]
50   Volkswagen   Up!   (916)   [6412]
46   Mitsubishi   I-miev   (249)   [3307]
43   Peugeot   Ion   (304)   [2287]
25   Citroen   C-zero   (200)   [2231]
16   Ford   Focus Electric   (45)   [409]
13   Peugeot   Partner   (109)   [816]
2   Renault   Kangoo Z.e.   (97)   [666]
2   Smart   Electric Drive   (47)   [172]
1   Hyundai   Ioniq   (5)   [5]
1   Citroen   Berlingo   (19)   [118]

Totalt 3206

Ulike navngivninger for flere modeller er gruppert sammen for å gjøre tallene enklere. Dette er pga skrivefeil o.l. ved registrering hos Vegvesenet. Dette er tall på førstegangsregistreringer i Norge, altså ikke nødvendigvis biler som er solgt av forhandler i Norge. Import er også med her.
Tallene i parentes er hittil registrerte i år av gitt modell, tallene i firkantparentes er totalt antall registrerte.

Av disse er laveste regnr i EL-serien EL 28355, høyeste EL 99995
Av disse er laveste regnr i EK-serien EK 10093, høyeste EK 19608
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Øyvind.h

Tabloide overskrifter som "Elbilsalget stuper" generer nok flere klikk enn "Elbilsalget til nye nivåer", så dette går nok hus forbi for folk flest.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Rottert

Wow! Det var et bra parti med registrerte tmx siste uken :)
2014 Nissan Leaf Tekna

Orbit

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 01. oktober 2016, klokken 08:39
Tabloide overskrifter som "Elbilsalget stuper" generer nok flere klikk enn "Elbilsalget til nye nivåer", så dette går nok hus forbi for folk flest.

Jeg har "stjålet" tallene til MrBacardi, og slått sammen over et drøyt år. Salget svinger jo mye, men de største svingningene er som tidligere nevnt på tråden når det kommer store leveringer (f.eks Leaf + TMS i mars 2016). Det virker som det er mer leveringssituasjonen, spesielt på nye modeller, enn ønske/behov hos kundene for elbiler som avgjør salgsvolumet.

Min personlige tolkning er at stadig nye modeller gjør elbil til en mulighet for større kjøpergrupper. Det blir større variasjon mellom modellene; fra kortreiste bybiler til hyttetraktor "light" (TMX). Elbilmarkedet er ennå relativt lite og oversiktlig, kombinert med leveringstider på mange av dagens modeller. Så kjøperne gjerne venter litt ekstra på nye (eller oppgraderte) modeller. TMX og i3 har god medvind akkurat nå av den grunn. Noen hundre Ionic er [allerede?] på vei med båt. Oppgradert Golf/Zoe kan [snart] bestilles. Ampera-e starter levering utpå nyåret. Nissan kommer så med "noe". Selv TM3 kan få de første registreringene i 2017.

Jeg tror ikke elbilsalget kommer til å gå ned!

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

JorgenM

#410
Nå er de offisielle septembertallene klare:
http://www.ofvas.no/aktuelt-2/bilsalget-i-september-article625-396.html

Personbiler:
2628 elbiler solgt = 19% markedsandel
517 elbiler bruktimportert
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

epsilone6

Begynner å ligne noe nå, hadde bare noen greid å lage en folkelig stasjonsvogn med 4x4, hengerfeste og 40+ kWh batteripakke, så hadde vi passert 30%  ;D

"Trekker vi fra dieselhybrider hadde 26,4 % av de nyregistrerte personbilene i september dieselmotor, mens andelen i 2015 var 39,2 %"

Virker som folk begynner å våkne fra dieseltåka også

MrBacardi

Her er førstegangsregistreringer i Norge for oktober så langt (pr. 8. okt):

100   Bmw   I3   (2127)   [6630]
86   Nissan   Leaf   (5008)   [26562]
82   Volkswagen   Golf   (4119)   [15580]
59   Kia   Soul   (2936)   [6292]
40   Mercedes-benz   B 250 E   (1461)   [2949]
19   Volkswagen   Up!   (935)   [6431]
13   Tesla Motors   Model X   (816)   [816]
12   Nissan   E-nv200   (708)   [1454]
11   Tesla Motors   Model S   (1716)   [11864]
9   Peugeot   Ion   (313)   [2296]
9   Renault   Zoe   (1503)   [3605]
6   Citroen   C-zero   (206)   [2237]
6   Mitsubishi   I-miev   (255)   [3313]
3   Renault   Kangoo Z.e.   (100)   [669]
2   Ford   Focus Electric   (47)   [411]
1   Peugeot   Partner   (110)   [817]

Totalt 458

Ulike navngivninger for flere modeller er gruppert sammen for å gjøre tallene enklere. Dette er pga skrivefeil o.l. ved registrering hos Vegvesenet. Dette er tall på førstegangsregistreringer i Norge, altså ikke nødvendigvis biler som er solgt av forhandler i Norge. Import er også med her.
Tallene i parentes er hittil registrerte i år av gitt modell, tallene i firkantparentes er totalt antall registrerte.

Av disse er laveste regnr i EL-serien EL 20918, høyeste EL 99977
Av disse er laveste regnr i EK-serien EK 10104, høyeste EK 20153
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Nasatech

Denne måneden blir det nok BMW i3 som blir "vinneren".

Rått med 601 Model X i september :)

65lars

Til MrBacardi...
Jeg har lest gjennom denne tråden igjen, startet av JKirkebo for over 4 år siden, og har vel lagt inn et par "upassende" eller irrelevant innlegg.  Men. Elsker hva dere gjør her!!

Jeg gikk vel glipp av dette...:  Hva betyr nummerene i parentes, og hva er nummerene etter, i braketter? :)
Trilling, bestilt KIA

Pavel Kolotilov

#415
(Hittil i år) [totalt salg i Norge]


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

MrBacardi

Her er førstegangsregistreringer i Norge for oktober så langt (pr. 15. okt):

219   Bmw   I3   (2246)   [6749]
172   Nissan   Leaf   (5094)   [26650]
149   Volkswagen   Golf   (4186)   [15647]
128   Kia   Soul   (3005)   [6361]
85   Mercedes-benz   B 250 E   (1506)   [2994]
38   Volkswagen   Up!   (954)   [6451]
25   Tesla Motors   Model X   (828)   [828]
22   Peugeot   Ion   (326)   [2309]
20   Nissan   E-nv200   (716)   [1462]
19   Tesla Motors   Model S   (1725)   [11873]
16   Renault   Zoe   (1510)   [3613]
11   Citroen   C-zero   (211)   [2242]
8   Mitsubishi   I-miev   (257)   [3316]
6   Peugeot   Partner   (115)   [822]
5   Renault   Kangoo Z.e.   (102)   [671]
3   Smart   Electric Drive   (50)   [175]
3   Ford   Focus Electric   (48)   [412]

Totalt 929

Ulike navngivninger for flere modeller er gruppert sammen for å gjøre tallene enklere. Dette er pga skrivefeil o.l. ved registrering hos Vegvesenet. Dette er tall på førstegangsregistreringer i Norge, altså ikke nødvendigvis biler som er solgt av forhandler i Norge. Import er også med her.
Tallene i parentes er hittil registrerte i år av gitt modell, tallene i firkantparentes er totalt antall registrerte.

Av disse er laveste regnr i EL-serien EL 13685, høyeste EL 99977
Av disse er laveste regnr i EK-serien EK 10104, høyeste EK 20907
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Nasatech

Sitat fra: MrBacardi på lørdag 15. oktober 2016, klokken 08:51
Her er førstegangsregistreringer i Norge for oktober så langt (pr. 15. okt):

219BmwI3(2246)[6749]
172NissanLeaf(5094)[26650]
149VolkswagenGolf(4186)[15647]
128KiaSoul(3005)[6361]
85Mercedes-benzB 250 E(1506)[2994]
38VolkswagenUp!(954)[6451]
25Tesla MotorsModel X(828)[828]
22PeugeotIon(326)[2309]
20NissanE-nv200(716)[1462]
19Tesla MotorsModel S(1725)[11873]
16RenaultZoe(1510)[3613]
11CitroenC-zero(211)[2242]
8MitsubishiI-miev(257)[3316]
6PeugeotPartner(115)[822]
5RenaultKangoo Z.e.(102)[671]
3SmartElectric Drive(50)[175]
3FordFocus Electric(48)[412]

Totalt 929

Ulike navngivninger for flere modeller er gruppert sammen for å gjøre tallene enklere. Dette er pga skrivefeil o.l. ved registrering hos Vegvesenet. Dette er tall på førstegangsregistreringer i Norge, altså ikke nødvendigvis biler som er solgt av forhandler i Norge. Import er også med her.
Tallene i parentes er hittil registrerte i år av gitt modell, tallene i firkantparentes er totalt antall registrerte.

Av disse er laveste regnr i EL-serien EL 13685, høyeste EL 99977
Av disse er laveste regnr i EK-serien EK 10104, høyeste EK 20907

Hei,

Liker oppsummeringen din og jobben du gjør veldig godt. Tror vi har samme interesse :)

Er du sikker på at EL99977 var høyeste EL 15. oktober?

Ser denne er registrert 29. september og på kunde 6. oktober med 99995.

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EL99995

MrBacardi

Sitat fra: Nasatech på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 21:29
Hei,

Liker oppsummeringen din og jobben du gjør veldig godt. Tror vi har samme interesse :)

Er du sikker på at EL99977 var høyeste EL 15. oktober?

Ser denne er registrert 29. september og på kunde 6. oktober med 99995.

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EL99995

Takk for det, joda det har vi! :)

Hvis du ser på hva jeg skriver i de regelmessige postene så ser du hvordan det henger sammen: "Av disse er laveste regnr i EL-serien"... hvor stikkordet altså er "Av disse".

Dvs, at EL99995 som ble registrert i september ikke en del av disse, og dermed ikke høyeste EL-nummer som har blitt registrert i oktober. Av de kjøretøyene som har blitt registrert i oktober er EL99977 det høyeste EL-regnr.

Forresten, hva tror du framover etter EV-skiltene? Altså når elbiler får "vanlige" regnr. Kanskje vi får slå hodene sammen for å klare å samle inn alle nødvendige data.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Robert Sund

Etter EV får vi kanskje
EA (Elektrisk Automobil), og deretter
EB (Elektrisk Bil) :-)

På EC er jeg ikke sikker, men kanskje "City" forbehold mindre elbiler, og så
ED for elektrisk drift,
EE for elektrisk energi,
EF for elektrisk fremdrift osv. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA