Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading starter ikke

Startet av jkirkebo, mandag 24. september 2012, klokken 19:29

« forrige - neste »

stefse

#225
Sitat fra: Panduck på lørdag 02. april 2016, klokken 17:41
Sitat fra: stefse på lørdag 02. april 2016, klokken 17:25
66 Nissan E NV200 begynner å monne litt.
...
Et godt bidrag til lokalmiljøet er det også, siden det er mye diesel og de kjører rundt i byer på dagtid.

Vel, LEAF kom med nytt batteri (30kWh), og kommer med enda bedre batteri i løpet av året.
Skal e-NV200 ta større biter av markedet, bør det følge LEAF. Om rekkevidden er for kort til å møte behovet de som kjører slike biler har, bytter de ikke. e-NV200 har nok litt for kort rekkevidde for mange, det kan bli en langt større suksess med et litt større batteri.

Helt klart, jo bedre rekkevidde, jo mer attraktivt selvsagt. Oppgitt er vel 170 km. Men konkurrentene er vel ikke akkurat bedre, enn si tilstede i det hele tatt. En del har nok regnet ut at selv 10-12mil rekkevidde på en dag er bra nok for mye av kjøringen.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Panduck

Sitat fra: stefse på lørdag 02. april 2016, klokken 17:54
Helt klart, jo bedre rekkevidde, jo mer attraktivt selvsagt. Oppgitt er vel 170 km. Men konkurrentene er vel ikke akkurat bedre, enn si tilstede i det hele tatt. En del har nok regnet ut at selv 10-12mil rekkevidde på en dag er bra nok for mye av kjøringen.
Et kinderegg for innkjøpsjefer er at man kan sette inn seter, selge den som 5 seter og fremdeles ikke betale avgift. Enn så lenge da.

Ikke mye konkurranse, nei. Noe som gjør at Nissan kunne virkelig tatt markedet om de fikk noe større batteri. Det er nok ikke lenge før dette er foretrukne håndtverkerbiler. Gitt hvor mange slike diselbiler som surrer rundt i Oslo hver dag, vil e-NV200 med større batteri være like viktig som Tesla Model3.

e-curious

Sitat fra: Panduck på lørdag 02. april 2016, klokken 17:41
Vel, LEAF kom med nytt batteri (30kWh), og kommer med enda bedre batteri i løpet av året.

Kilde?

Panduck

Sitat fra: e-curious på søndag 03. april 2016, klokken 13:48
Sitat fra: Panduck på lørdag 02. april 2016, klokken 17:41
Vel, LEAF kom med nytt batteri (30kWh), og kommer med enda bedre batteri i løpet av året.

Kilde?

Det er vel ingen offesielle enda, så det er vel kun "rykter", men når det gjelder LEAF har de vært relativt treffsikre. 

https://www.facebook.com/hordalandelbil/posts/279144452290661

Håpet er uansett at de lar e-nv200 komme etter med større batteri.

Amigakongen

I3 salget ser ut til å dale ganske masse i forhold til konkurrentene.

Sitat fra: MrBacardi på lørdag 02. april 2016, klokken 09:29
Her er førstegangsregistreringer i Norge for mars:

835   Nissan   Leaf
548   Volkswagen   Golf
487   Tesla Motors   Model S
399   Kia   Soul
292   Renault   Zoe
177   Bmw   I3
138   Mercedes-benz   B 250 E
89   Volkswagen   Up!
66   Nissan   E-nv200
37   Peugeot   Ion
20   Citroen   C-zero
16   Peugeot   Partner
7   Smart   Electric Drive
7   Citroen   Berlingo
5   Ford   Focus Electric
2   Renault   Kangoo Z.e.
1   Mitsubishi   I-miev
1   Mercedes-benz   C-class Electric

Totalt 3127

(Ulike navngivninger for flere modeller er gruppert sammen for å gjøre tallene enklere. Dette er pga skrivefeil o.l. ved registrering hos Vegvesenet. Dette er tall på førstegangsregistreringer i Norge, altså ikke nødvendigvis biler som er solgt av forhandler i Norge. Import er også med her.)

Av disse er laveste regnr EL 24021, høyeste EL 95448
2015 BMW I3 - 11800km

epsilone6

treffsikkerheten fra august 2014 er kanskje litt tvilsom? Tviler sterkt på at det kommer noen ny oppgradering i produksjon dette året så tett på 30 kWh-versjonen. Når det er sagt så selger Leaf dårlig i USA for tiden, jeg tror også Bolt og Model 3 legger betydelig press på Nissan til å fremskynde neste generasjon. 2018 Leaf med rundt 60 kWh er slik jeg ser det "best case" basert på Nissans konseptpresentasjoner, altså tidligst på markedet andre halvår 2017. Igjen, bare mitt syn på det  :)

BMW har signalisert batterioppgraderingen i i3 så tydelig at de kan skylde på seg selv for dårlig salg ;)

rossifan46

Interessant å se hvordan Leaf igjen tar tilbake markedsandeler etter oppgraderingen til 30 kWh batteri.
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

AmocoCadiz

Sitat fra: rossifan46 på mandag 04. april 2016, klokken 10:31
Interessant å se hvordan Leaf igjen tar tilbake markedsandeler etter oppgraderingen til 30 kWh batteri.
Har vel også noe å gjøre med at Nissan nå kjører gode tilbud på nye og gamle Leaf, inkl. Agrol avtale muligheten.

MrBacardi

Her er førstegangsregistreringer i Norge så langt nå i april (pr. 9. april):

180   Nissan   Leaf
130   Volkswagen   Golf
89   Kia   Soul
84   Bmw   I3
31   Tesla Motors   Model S
30   Volkswagen   Up!
26   Mercedes-benz   B 250 E
21   Renault   Zoe
17   Nissan   E-nv200
9   Peugeot   Ion
8   Citroen   C-zero
4   Ford   Focus Electric
2   Mitsubishi   I-miev

Totalt 631

(Ulike navngivninger for flere modeller er gruppert sammen for å gjøre tallene enklere. Dette er pga skrivefeil o.l. ved registrering hos Vegvesenet. Dette er tall på førstegangsregistreringer i Norge, altså ikke nødvendigvis biler som er solgt av forhandler i Norge. Import er også med her.)

Av disse er laveste regnr EL 60971, høyeste EL 96149
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Stig-Arne

Så bruktimporterte Kia Soul EV er med her?

MrBacardi

Sitat fra: Stig-Arne på lørdag 09. april 2016, klokken 19:48
Så bruktimporterte Kia Soul EV er med her?

Alle bruktimporterte elbiler er inkludert i disse tallene.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Porsgrunn

@MrBacardi vil du snart begynne å sjekke EK serien også?

Kjell Leaf

Jeg husker at en del personer på forumet her var skråsikre på at Leaf sin tid var ute når BMW og Golf skulle lanseres. hahahahha   ;D ;D ;D ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Ingeniøren

Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 10. april 2016, klokken 21:37
Jeg husker at en del personer på forumet her var skråsikre på at Leaf sin tid var ute når BMW og Golf skulle lanseres. hahahahha   ;D ;D ;D ;D

Det er vel en del som ikke vet at det finnes alternativer  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

MrBacardi

Sitat fra: Porsgrunn på lørdag 09. april 2016, klokken 23:49
@MrBacardi vil du snart begynne å sjekke EK serien også?

Har allerede gjort det siste måneden, antar første EK-treffet dukker opp innen mai.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA