Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading starter ikke

Startet av jkirkebo, mandag 24. september 2012, klokken 19:29

« forrige - neste »

pkhamre

Går det an å få ut data på de individuelle nummerene? F.eks. hvilken modell som får EL90000, EL99999 osv?
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Kanutten

Sitat fra: pkhamre på onsdag 18. mai 2016, klokken 18:46
Går det an å få ut data på de individuelle nummerene? F.eks. hvilken modell som får EL90000, EL99999 osv?

Det gjør du enkelt selv: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Elmo

#272
Sitat fra: Kanutten på onsdag 18. mai 2016, klokken 19:05
Det gjør du enkelt selv: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger
Problem med "ø" i linken din.
Denne funker http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger

Vil forøvrig sterk anbefale mobil-app'n deres "Bil og Henger". Den er genial (se bildet).

Sitat fra: pkhamre på onsdag 18. mai 2016, klokken 18:46
Går det an å få ut data på de individuelle nummerene? F.eks. hvilken modell som får EL90000, EL99999 osv?
Men du får bare treff på allerede registerte kjøretøy, så du kan ikke finne ut hos hvilken forhandler et gitt ubrukt skilt ligger, hvis det er det du mener.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

pkhamre

Sitat fra: Elmo på onsdag 18. mai 2016, klokken 19:38
Men du får bare treff på allerede registerte kjøretøy, så du kan ikke finne ut hos hvilken forhandler et gitt ubrukt skilt ligger, hvis det er det du mener.

Perfekt! Takk :)
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Myrvang

Vil vi få en periode der det nyregistreres biler med EK(?) og EL? Eller vil resterende EL-skilter fordeles på noe vis?
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

THE

Regner med at det blir brukt rester av EL skilt lenge etter at de første bilene med EK er på veien.

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

MrBacardi

Sitat fra: Myrvang på fredag 20. mai 2016, klokken 20:25
Vil vi få en periode der det nyregistreres biler med EK(?) og EL? Eller vil resterende EL-skilter fordeles på noe vis?

Ja, det vil være en periode hvor det nyregistreres biler med både EL og EK, sannsynligvis en god stund framover, pga hull i EL-serien bakover.

Pr. 13 mai var høyeste regnr EL 98848.
Det finnes pr. samme dato 4440 stk regnr som ikke er brukt og som er lavere enn hittil da høyeste, altså "hull" inne i mellom.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Amigakongen

Jeg tar gjerne EL 99999 på min neste kullbil. :)
2015 BMW I3 - 11800km

MrBacardi

Her er førstegangsregistreringer i Norge så langt nå i mai (pr. 20 mai):

340   Nissan   Leaf   (2920)
198   Volkswagen   Golf   (2487)
185   Kia   Soul   (1501)
123   Tesla Motors   Model S   (924)
99   Mercedes-benz   B 250 E   (542)
80   Bmw   I3   (1017)
61   Volkswagen   Up!   (521)
54   Mitsubishi   I-miev   (77)
36   Renault   Zoe   (811)
35   Nissan   E-nv200   (318)
15   Citroen   C-zero   (124)
11   Peugeot   Ion   (181)
4   Peugeot   Partner   (46)
4   Smart   Electric Drive   (34)
2   Renault   Kangoo Z.e.   (66)

Totalt 1247

(Ulike navngivninger for flere modeller er gruppert sammen for å gjøre tallene enklere. Dette er pga skrivefeil o.l. ved registrering hos Vegvesenet. Dette er tall på førstegangsregistreringer i Norge, altså ikke nødvendigvis biler som er solgt av forhandler i Norge. Import er også med her. Tallene i parentes er hittil registrerte i år av gitt modell)

Av disse er laveste regnr EL 16630, høyeste EL 99214
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

MrBacardi

Her er førstegangsregistreringer i Norge så langt nå i mai (pr. 28 mai):

442   Nissan   Leaf
270   Volkswagen   Golf
266   Kia   Soul
145   Tesla Motors   Model S
140   Mercedes-benz   B 250 E
108   Bmw   I3
94   Volkswagen   Up!
61   Mitsubishi   I-miev
55   Nissan   E-nv200
54   Renault   Zoe
21   Citroen   C-zero
12   Peugeot   Ion
12   Peugeot   Partner
6   Smart   Electric Drive
4   Renault   Kangoo Z.e.
1   Renault   Fluence Z.e
1   Ford   Focus Electric

Totalt 1692

(Ulike navngivninger for flere modeller er gruppert sammen for å gjøre tallene enklere. Dette er pga skrivefeil o.l. ved registrering hos Vegvesenet. Dette er tall på førstegangsregistreringer i Norge, altså ikke nødvendigvis biler som er solgt av forhandler i Norge. Import er også med her. Tallene i parentes er hittil registrerte i år av gitt modell)

Av disse er laveste regnr EL 16630, høyeste EL 99472
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

e-curious

Noen tall på hvor mange 24kWh biler som blir solgt i forhold til 30kWh biler?

Panduck

Virker som elbilsalget har tatt seg en SIKKELIG pause. Og det er vel forsåtelig. Det ventes vel på 33kWh i3 og 36kWh eGolf.

Det jeg ikke klarer å forstå, er hvorfor ikke Nissan kommer med en eNv200 med batteri noen kWh over 30. Det er jo sikkelig mangel på en slik bil med ok rekkevidde.

AppleKnocker

Det vil alltid være noen som venter på nye modeller.

Det som skjer nå er at elbilfordelene er under press, og vil fases ut. Det gjør at folk hopper over på diesel (som er den biltypen som øker mest) og hybrid.

Vi har nådd toppen på elbilsalget målt i andeler. Det som må til nå er å videreføre fordelene eller gjøre det ekstremt lite attraktivt å eie fossilbil.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

MrBacardi

Sitat fra: e-curious på tirsdag 31. mai 2016, klokken 16:59
Noen tall på hvor mange 24kWh biler som blir solgt i forhold til 30kWh biler?

Hvordan fordelingen er på nyregistrerte vet jeg:

225   Nissan Leaf 30kwh
107   Nissan Leaf (tipper de aller fleste av disse er 24 kwh)
56   Leaf (tipper de aller fleste av disse er 24 kwh)
54   Nissan Leaf 24kwh

Ser ut til å være en ganske nøyaktig 50/50-fordeling mellom 30- og 24-batteriet.

Hvis en kun ser på 2016-modeller denne måneden, så er fordelingen slik:

225   Nissan Leaf 30kwh
54   Nissan Leaf 24kwh
2   Nissan Leaf
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Panduck

Sitat fra: AppleKnocker på tirsdag 31. mai 2016, klokken 20:01
Det vil alltid være noen som venter på nye modeller.

Jau, men det er relativt stor bruksforskjell på nåværende eGolf og ny eGolf, og nåværende i3 og ny i3. Det er vel relativt få av de som vil ha i3 nå som faktisk kjøper den bilen som er til salgs.

Den virkelige gulerot ved elbilkjøp er jo avgiftsfritt. Skal det fases ut ville man jo tro det skulle bli et mer rush av elbilsalg enn nedgang. At ting skal fases ut har jo vært kjent lenge, det kan vel ikke være årsaken til et slik fall fra en mnd til en annen, så korttenkte er da ikke folk?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA