Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Vhagar

Avventer svar fra Nordnet på dette og håper det ikke betyr at jeg må realisere gevinst der for så å måtte kjøpe meg inn på høyere kurs et annet sted for å bli med videre. Ikke så viktig å få stemmerett, mer viktig å få muligheten til å bli med på fremtidig vekst.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

georglu

Sitat fra: svennp på onsdag 08. august 2018, klokken 11:42
Nei, aksjene står på Aksje- og fondskonto, ikke Zero. Hvordan kan Nordnet da si at de er formelt eid av Nordnet?

Da skal det være du som er eier og ikke Nordnet. Kan ikke skjønne at de skal kunne si noe annet. Men kanskje det er noe annet med amerikanske aksjer som ikke gjelder for norske og europeiske?

Ser at jeg tar feil her og at amerikanske aksjer eies via mellomledd.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Vhagar

Er det mulig å eie amerikanske aksjer (nasdaq/TSLA) uten mellomleddet, for å bli med videre? Eller må man da være amerikaner?
Tesla Model X 75D, 2017

Magnus Hansen

Shorterne klarer jo alltid å tolke alt til sin fordel. En ting de henger seg opp i nå, er at Tesla har mye gjeld som forfaller til betaling snart. Sånn det presenteres så må Tesla betale cash hvis aksjekursen er under $360, men kan gjøre oppgjøret i aksjer hvis kursen er over. Ergo er alt dette et stunt for å drive opp aksjekursen slik at gjelden som forfaller ikke trenger å betales i cash...

https://www.barrons.com/articles/tesla-stocks-surge-puts-convertible-bonds-in-the-money-1533667505

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Vhagar på onsdag 08. august 2018, klokken 13:33
Er det mulig å eie amerikanske aksjer (nasdaq/TSLA) uten mellomleddet, for å bli med videre? Eller må man da være amerikaner?
Det er et litt komplisert spørsmål, men det er mulig å fortsette å eie Tesla om man har konto hos en megler i USA, i hvert fall. Det diskuteres litt her: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/holding-shares-in-a-private-tesla-outside-the-us.125132/
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Vhagar

Takk for linken! Ser for meg at dette fort kan bli en papirmølle uten like i forhold til skatteetaten, men den tid den sorg.
Tesla Model X 75D, 2017

stefse

Sitat fra: gr på onsdag 08. august 2018, klokken 12:21
Er det noen norske løsninger som tillater ordinær daytrading/handel av utenlandske (Nasdaq) aksjer på samme måte som OSEBX?

Har i dag via DNB.
Norske? Ja.
Utenlandske, ja massevis. Uproblematisk å bruke disse. Også rimeligere.

Men hvis du skal ha aksjesparekonto med skattefritak til du tar ut pengene, må du vel bruke norsk løsning. Uten at jeg er sikker, vil jeg tro dette er kimen til problemet med at megler står som "eier" aksjen for deg.

Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Storg

(null)
Tesla oppfyller selv ikke i dag kravene til Aksjesparekonto. Aksjen må være europeisk.

stefse

Sitat fra: Storg på onsdag 08. august 2018, klokken 15:34
(null)
Tesla oppfyller selv ikke i dag kravene til Aksjesparekonto. Aksjen må være europeisk.
ok, aldri brydd meg med å opprette dette så her litt blank her.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Hodetelefoner

Short shorts :P
Dwight Scott / Kalle Klovn

Hodetelefoner

https://youtu.be/qtldzUH3rJQ
Norge selvfølgelig nevnt ( uten at det har noe med saken å gjøre )

hELgenen

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 08. august 2018, klokken 14:18
Shorterne klarer jo alltid å tolke alt til sin fordel. En ting de henger seg opp i nå, er at Tesla har mye gjeld som forfaller til betaling snart. Sånn det presenteres så må Tesla betale cash hvis aksjekursen er under $360, men kan gjøre oppgjøret i aksjer hvis kursen er over. Ergo er alt dette et stunt for å drive opp aksjekursen slik at gjelden som forfaller ikke trenger å betales i cash...

https://www.barrons.com/articles/tesla-stocks-surge-puts-convertible-bonds-in-the-money-1533667505

Dersom dette medfører riktighet så er det trolig over og ut for Tesla dessverre. Om planene som Musk tweetet ikke var reelle - men kun basert på løse diskusjoner innad i selskapet, og det medfører riktighet at en kurs over 360 ville redde selskapet ved neste forfall av gjeld.....Vel, da ser det ille ut for Tesla..

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA