Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

JorEl

Kan jo forstå at de som kjøpte aksjer på "going private,$420, funding secured" er forbannet :) :)
Men synes alikevel ikke så synd på shortere, selv om de vel har en funksjon de også. (Som jeg ikke forstår)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

SurSnasen

Sitat fra: JorEl på fredag 07. september 2018, klokken 09:20
Kan jo forstå at de som kjøpte aksjer på "going private,$420, funding secured" er forbannet :) :)
Men synes alikevel ikke så synd på shortere, selv om de vel har en funksjon de også. (Som jeg ikke forstår)

Aksjer er et spill. Et meget kynisk spill som sådan. Fullt av shortere, og fullt av haussere. Fullt av lykkejegere. Noen vinnere, noen tapere.

Tuxedo

Vel, shortere er selgere, og hvis du vurderer å kjøpe en aksje, så er du jo interessert i en stor selgerside slik at du kommer deg inn så billig som mulig. Så de har en funksjon.

JorEl

Sitat fra: Tuxedo på fredag 07. september 2018, klokken 10:59
Vel, shortere er selgere, og hvis du vurderer å kjøpe en aksje, så er du jo interessert i en stor selgerside slik at du kommer deg inn så billig som mulig. Så de har en funksjon.
Takk for oppdateringen :+1:

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

arthur

257,00 akkurat nå, begynner det å nærme seg mere realistiske nivåer for en kunstig oppblåst aksje?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Espen Hugaas Andersen

Vi er nå tilbake til der vi var i februar. Jeg hadde aldri trodd det skulle falle så mye, men men. Det er nok kortvarig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øyvind.h

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 07. september 2018, klokken 15:33
Vi er nå tilbake til der vi var i februar. Jeg hadde aldri trodd det skulle falle så mye, men men. Det er nok kortvarig.

Kanskje ikke dumt å plukke litt her nede nå ja. 252 er mye ned. Ser en leder gikk pga mye mediafokus og ekstremt arbeidstempo.
Plukke på 252 med belånte NEL-aksjer :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Jeg må nok regne litt på om jeg kan kjøpe mer. Men tror ikke jeg har muligheten. Gratulerer til de som får seg billige aksjer nå.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sveinung1954

Regnskapssjefen går av etter en måned i jobben. Hmmm....
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Espen Hugaas Andersen

Ja, det er det som forårsaker fallet. Men det er ikke pga noe han har sett i selskapet. Fra 8-K:

"Since I joined Tesla on August 6th, the level of public attention placed on the company, as well as the pace within the company, have exceeded my expectations. As a result, this caused me to reconsider my future. I want to be clear that I believe strongly in Tesla, its mission, and its future prospects, and I have no disagreements with Tesla's leadership or its financial reporting"

Mest sannsynlig er det snakk om en feilansettelse. Han klarte ikke å gjøre jobben/tålte ikke trykket.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sveinung1954

Seff......hadde det vært noe annet ville de jo selvsagt vært åpne om det....
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Øyvind.h

Skjønner godt at en del ikke vil være komfortable i et selskap som Tesla med vanvittig pressedekning og tempo, som CAO påpeker er årsaken.
Musk sliter selv med dette.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 07. september 2018, klokken 15:44
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 07. september 2018, klokken 15:33

Kanskje ikke dumt å plukke litt her nede nå ja. 252 er mye ned. Ser en leder gikk pga mye mediafokus og ekstremt arbeidstempo.
Plukke på 252 med belånte NEL-aksjer :D
Gikk du inn med mye, for aksjen steg jo til 262 med en gang.LOL

Løve

Det er tydelig at det er noe som er helt feil på toppen i Tesla. Jeg er styrket i troen på en CH11 før Q1 2019 er ferdig.

Her tipper jeg han har gått i klinsj med EM og sagt at om en ikke tar GRP så går alt til helvete og så har den narsissistiske EM tiltet i vinkel.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA